حضور یک عنصر اسراییلی باعث انزجار شدید هنرمندان حق طلب ایرانی است / سخنان کذب مدیر اجرایی نمایشگاه مایه حیرت شد
بیانیه انجمن هنرهای تجسمی انقلاب:
حضور یک عنصر اسراییلی باعث انزجار شدید هنرمندان حق طلب ایرانی است / سخنان کذب مدیر اجرایی نمایشگاه مایه حیرت شد
انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در اعتراض به حضور یوسی لمل گرافیست تبعه رژیم صهیونیستی در نمایشگاه پوستر «رنگ حیات» بیانیه ای صادر کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
به گزارش هنرنیوز، انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی حواشی ایجاد شده درباره نمایشگاه بین‌المللی پوستر «به رنگ حیات» که با حضور هنرمندان بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان در تهران در حال برگزاری است و نیز اظهارات مدیر اجرایی این نمایشگاه درباره نمایش آثار یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رویش هنرمندان جوان، باانگیزه، مستعد و متخصص در حوزه هنر ارزشی و ولایتمدار ایران اسلامی، آن چنان فراگیر و بسیط بوده است که دوستان و دشمنان داخلی و خارجی را متحیر و انگشت به دهان کرده است. آنچه که امروزه و در سپهر پهناور و گستره وسیع مفاهیم متعالی، ارزشمند و جهان شمول الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام روح الله (قدس الله نفس الزکیه) در حال شکل گیری و شکوفه دادن است، بی شک ثمره مقاومت و پایمردی زنان و مردانی است که از مرزهای اعتقادی خویش در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح دفاع کرده که ۸ سال تاریخ پر افتخار و خونبار دفاع مقدس ایرانیان در برابر حمله دژخیمان بعثی تنها یک نمونه قریب و عینی این ایستادگی است.

آنچه که در نمایشگاه «به رنگ حیات» رخ داد و حضور یک عنصر اسراسیلی، مارا بر آن داشت که از حیثیت و کیان بنیاد پرافتخار روایت فتح، این ثمره جاویدان و مانای هنرمند و مجاهد فی سبیل الله، سید الشهدای اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی علیه الرحمه دفاع و صراحتا بر چند نکته اصلی و مهم تاکید نماییم. امید داریم که این توضیحات به سمع و نظر مخاطبان اصلی جریانات فرهنگی و هنری کشور برسد و بر این باوریم که ... العاقبه للمتقین!

۱. آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (ادام الله ظل الوارف) بارها و بارها در بیانات و سخنرانی های مکرر به آن اشاره داشتند، کلید واژه ای به نام نفوذ است که متاسفانه در سایه غفلت -ان‌شا الله سهوی – مدیران و سیاستگذاران عرصه فرهنگ و هنر کشور چندان جدی گرفته نشده است و همچنان سیاست تساهل و تسامح در بدنه کلان تصمیم‌گیری و ریل گذاران فرهنگ و هنر این مرز و بوم ساری و جاری است. حضور یک عنصر اسراییلی با بیشینه معلوم و مکشوف و در شرایطی که عادی‌سازی روابط کشورهای بزدل، ترسو و سست عنصر خاورمیانه با رژیم جعلی و سفاک رژیم صهیونیستی با جدیت از سوی دول غربی و مثلث شوم و منحوس عبری، غربی، عربی پیگیری می‌شود، درام القرای جهان اسلام باعث تاسف و انزجار شدید هنرمندان آزاده و حق طلب ایران عزیز است.

۲. سخنان سراسر کذب و غیر واقع مدیر اجرایی این نمایشگاه مایه تعجب و حیرت همگان شد. ایشان برگزاری نمایشگاه این عنصر رژیم صهیونیستی را توسط روایت فتح در سال آینده محتمل دانسته و حواشی ایجاد شده درباره حضور وی را غرض ورزی حزبی دانسته است که خوشبختانه با مدیریت ایشان قبل از شروع جنجال ها پیشگیری شد ذکر این نکته برای ایشان و دوستانشان خالی از لطف نیست که اولا ایشان ارتباط این مدعو اسراییلی خود با بنیاد فرهنگی روایت فتح را از چه طریقی محاسبه و استنتاج کرده است و ثانیا ای کاش اقدامات پیشگیری و عدم حضور وی را پیش از دعوت نامبرده نیز انجام می دادند تا مجبور به جمع آوری آثار ایشان و حذف نام وی نشوند.

۳. عنوان ماندگار روایت فتح که نمادی از روایت حماسه های دلیرترین فرزندان این مرز و بوم بوده و هست، چیزی نیست که با این لجن پراکنی ها خدشه دار و مکدر شود. نصیحت ما به دوستانی که در ای باره ااظهار می کنند این است که ابتدا به ساکن ارتباط ظرف و مظروف را برای خود و مخاطبانشان معین سپس برای فرار رو به جلو از اعتبار نهاد ارزشمندی همچون روایت فتح ناشیانه سواستفاده کنند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مدیریت و کارکنان بنیاد فرهنگی روایت فتح و نیز انجمن های سینمای انقلاب و دفاع مقدس، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس و رده های تابعه این بنیاد، به پیروی امام عظیم الشان و فرمایش ماندگار و تاریخی ایشان که اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود و تاسی از تدابیر و سیاست های مقام عظمای ولایت که اسراییل ان شا الله تا سال های نه چندان دور وجود خارجی نخواهد داشت، بر پایمردی و مقاومت ضد رژیم اشغالگر و خونخوار صهیونیستی تاکید می کند و همراه و همکلام با ملت ستمدیده و دلیر و مقاوم فلسطین غریو هیهات من الذله را به نمایندگی از هنرمندان و اندیشمندان آزاده و صلح طلب سر می دهد و از درگاه حضرت حق جل جلاله ظهور مصلح و منتقم مظلومان و ستم دیدگان جهان را آرزو می کند.

روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح»

مجید معافی
کد خبر: 97241
Share/Save/Bookmark