فیلم های توقیفی تا پایان مرداد تعیین تکلیف می شود/ سینما باید در اختیار جامعه بزرگ سینمایی باشد
صالحی امیری در جمع خبرنگاران:
فیلم های توقیفی تا پایان مرداد تعیین تکلیف می شود/ سینما باید در اختیار جامعه بزرگ سینمایی باشد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پایان بلاتکلیفی فیلم های توقیفی تاکید کرد و گفت: مرداد امسال تمام فیلم های توقیفی تعیین تکلیف خواهند شد.
 
تاريخ : جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۸
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایرنا، 'سید رضا صالحی امیری ' روز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: آنچه من و رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم های توقیفی بیان کردیم به مفهوم صدور مجوز اکران برای فیلم های توقیفی نیست بلکه به معنی بازبینی و بازنگری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم های توقیفی باید بازبینی و در صورت امکان اصلاح شوند و مجوز اکران دریافت کنند و فیلم هایی که امکان اصلاح ندارند نیز رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 11 خرداد امسال در پی در خواست اصغر نعیمی یکی از کارگردانان سینما، طی نامه ای به رئیس سازمان سینمایی، ضرب الاجل دو ماهه ای را برای رسیدگی و بسته شدن پرونده فیلم های توقیفی در دولت قبل (دولت دهم) تعیین کرد.

سینما باید در اختیار جامعه بزرگ سینمایی باشد

صالحی امیری درباره اکران نکردن برخی فیلم ها از سوی حوزه هنری و سینماها نیز افزود: این موضوع در صلاحیت شورای صنفی است و ما به عنوان وزارت ارشاد مداخله مستقیم در این حوزه نداریم ولی توصیه می کنیم فضای سینما باید در اختیار جامعه بزرگ سینمایی باشد و با مرزبندی ها و خط کشی ها مخالفیم.

وی اضافه کرد: مسائل مربوط به اکران ها باید در چارچوب شورای صنفی مربوطه حل و فصل شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این امور دخالتی نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر داشتن برنامه ای برای تغییر اعضای شورای پروانه نمایش گفت: این مسائل تخصصی حوزه سازمان سینمایی است و رئیس این سازمان باید تشخیص دهد و هر تصمیمی گرفته شود قطعا به صلاح سینمای کشور خواهد بود.

در هر سمت و جایگاهی باشم با رئیس جمهور و دولت همکاری می کنم

صالحی امیری در پاسخ به تعیین کابینه دولت جدید و وزارت خویش در دولت دوازدهم نیز گفت: تعیین کابینه در صلاحیت شخص رئیس جمهور است و باید از هرگونه گمانه زنی جلوگیری کرد و اجازه داد رئیس جمهور شخصا با مطالعه و شناخت، کابینه خود را انتخاب کند.

صالحی امیری افزود: بنده هم در هر سمت و جایگاهی که باشم با رئیس جمهور و دولت همکاری خواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه افرادی که در کنار ریاست جمهوری هستند آرزوی توفیق و موفقیت وی را برای توسعه و پیشرفت ایران دارند.

وی افزود: همه ما چه در دولت باشیم و چه حضور نداشته باشیم کمک و یاور ریاست جمهوری خواهیم بود و تقاضا دارم اصحاب رسانه فضای یک ماه آینده را فضای آرامش و ثبات قرار دهند.

صالحی امیری همچنین در خصوص سینمای کودک و نوجوان نیز اظهار داشت: عقیده بنده در بخش سینمای کودک و نوجوان این است که اگر قرار است هویت ایرانی در ایران و جهان تبیین شود باید روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم.

وی این سرمایه گذاری را در چند حوزه تخصصی از جمله آموزش و پرورش، هنر و سینما بیان کرد و گفت: ما برای حوزه سینمای کودک و نوجوان سرمایه گذاری جدیدی آغاز کرده ایم و معتقدیم آنچه امروز بکاریم فردا برداشت خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: سینما، انیمیشن و بازی های رایانه ای و فیلم های کوتاه و بلند زبانی است که بوسیله آن می توان براحتی با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کرد، بنابراین سیاست سازمان سینمایی، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه کودک و نوجوان و توسعه این حوزه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه بمنظور حضور و سخنرانی در مراسم اختتامیه سی ‌امین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، بازدید از پروژه سالن اجلاس شهید کشوری و نیز حضور در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان بود.

سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با هدف معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان درعرصه ملی و بین ‌المللی، زمینه‌سازی حضور فعالان سینمای کودک و نوجوان در بخش‌ های متنوع جشنواره و رشد و رونق تولید و نمایش در سینمای کودک و نوجوان از طریق تبادل اندیشه و همکاری دست‌ اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب نظران و مخاطبان از 9 تیر در اصفهان آغاز شده بود.

این جشنواره بین المللی تا 15 تیر در کلانشهر اصفهان ادامه داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در بخش های کودک و نوجوان به نمایش در آمد.

فیلم های این جشنواره در پنج سالن سینمایی شامل سالن‌های شماره ١، ٢ و ‏‏٣ پردیس سینمایی چهارباغ و سالن های سینما فلسطین و سینما سپاهان اصفهان اکران شد.

دوبله همزمان توسط صداپیشگان، حضور 88 میهمان از 44 کشور خارجی، ارائه بلیت های جشنواره با تخفیف های مناسب به مردم، دعوت از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره و حضور فرزندان آنها در گروه های خبرنگاران، برگزاری کارگاه های تخصصی فیلمنامه نویسی، فیلمسازی، پویانمایی و برگزاری نکوداشت سه هنرمند سینمای ایران به نام های عباس کیارستمی، رسول صدر عاملی و مرضیه محبوب از جمله ویژگی ها و برنامه های امسال این جشنواره است.
کد خبر: 94721
Share/Save/Bookmark