شهرام ناظری روی فرش قرمز/یک روز دیگر تا سوت پایان
در نهمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر چه گذشت؛
شهرام ناظری روی فرش قرمز/یک روز دیگر تا سوت پایان
جشنواره فیلم فجر، سی و سومین دوره برگزاری خود را طی کرد و حالا فقط یک روز دیگر تا پایان این دوره از جشنواره باقی است.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
به گزارش هنرنیوز نهمین روز از جشنواره بین المللی فیلم فجر با اظهار نظر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلم «محمد»(ص) پس از رونمایی این فیلم برای جمعی از اهالی سینما آغاز شد؛ جنتی فیلم «محمد»(ص) را فاخرترین فیلمی که در ۳۵ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است دانست و آن را از نظر محتوا و مضمون بی‌نظیر اعلام کرد. همچنین حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز از تلاش برای اکران هرچه بهتر این فیلم در ایران و سایر کشورها خبر داد.

در روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجر، «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی اکران شد؛ این فیلم که یک طنز سیاسی به شمار می آید پیش از این در اکران سینماهای مردمی جشنواره، مورد استقبال مردم واقع شده بود.

شهرام ناظری خواننده سرشناس کشور که تیتراژ پایانی فیلم را با شعری از سیاوش کسرایی خوانده بود در جمع عوامل فیلم در کاخ جشنواره حضور پیدا کرد.

مستند «سمفونی استیضاح» ساخته محمدعلی شعبانی که به نقش و عملکرد دکتر عبدالحمید دیالمه در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره دارد در بخش سینما حقیقت اکران شد.

فیلم «جامه دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی نیز که اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته ناهید طباطبایی است در روز نهم اکران شد در این فیلم به دلیل بازی باران کوثری، پگاه آهنگرانی و مهتاب کرامتی و نقش ثابت مصطفی زمانی در سه اپیزود و خط داستانی پیوسته، مورد اقبال اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت.

«مردی که اسب شد» ساخته امیرحسین ثقفی نیز که در بخش سودای سیمرغ قرار دارد در اکران روز نهم قرار داشت که به دلیل عدم حضور عوامل آن، نشست پرسش و پاسخ این فیلم برگزار نشد.

فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان و فیلم سینمایی «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری در آخرین سانس های روز نهم اکران شدند.

نهمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره پس از ازدحامی که برای فیلم «ایران برگر» وجود داشت، در نوبت فیلم های بعدی به پراکندگی جمعیت رسید و در آخرین ساعات جشنواره خلوتگاه اهالی رسانه و منتقدان شده بود.

گشت ارشاد از چهار روز قبل تا کنون همچنان برای تذکر حجاب به بانوان در کاخ جشنواره مستقر است؛ مسئله پوشش نامناسب برخی از اهالی سینما و عوامل فیلم ها سبب شده است تا برخی رسانه ها، از کاخ جشنواره به «سالن مد و آرایش» تعبیر کنند.

نهمین روز جشنواره فیلم فجر با تردد اهالی رسانه برای دریافت کارت آیین پایانی این دوره از جشنواره همراه بود که سبب ازدحام در سالن روابط عمومی کاخ جشنواره شده بود.

در این روز همچنین آیین رونمایی از پوسترهای ابراهیم حقیقی در برج میلاد که مربوط به فیلم‌های سینمایی مختلف و مجموعه پوسترهای سینمایی جشنواره فجر بود با حضور ابراهیم حقیقی، هوشیار مدیرعامل برج میلاد و ملانوروزی مدیر اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد بهشتی، سیف الله صمدیان،‌ فرشته طائرپور، منوچهر شاه سواری، مجید مظفری و هنرمندان دیگر برگزار شد.

نهمین روز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نزدیک شدن به اعلام زنگ پایان جشنواره را اعلام می کرد.

م.خ
کد خبر: 79151
Share/Save/Bookmark