کیهان کلهر و عالیم قاسم‌اف کنسرت مشترک می‌دهند
کیهان کلهر و عالیم قاسم‌اف کنسرت مشترک می‌دهند
کیهان کلهر، نوازنده چیره‌دست کمانچه با همراهی عالیم قاسم‌اف، خواننده مطرح آذربایجان به روی صحنه می‌رود.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
به گزارش هنرنیوز، این اجرا در قالب جشنواره «مورگن‌لند» در آلمان برگزار خواهد شد و این دو هنرمند که مدت‌هاست با یکدیگر آشنا هستند، اما فرصت اجرای مشترک را نداشتند با هم به روی صحنه خواهند رفت.
سایت این جشنواره با اعلام خبر این کنسرت، کیهان کلهر را کمانچه‌نواز افسانه‌ای لقب داده و از عالیم قاسم‌اف به عنوان یکی از بهترین خوانندگان اجرای زنده یاد کرده است.
این اجرا دو بخش خواهد داشت که بخش اول آن به هنرنمایی قاسم‌اف و کلهر اختصاص دارد و در بخش دوم اجرا ارکستر مورگن‌لند به این دو هنرمند خواهد پیوست و آثاری را برای مخاطبان اجرا خواهند کرد.
عالیم قاسم‌اف (دف و خواننده)، کیهان کلهر(کمانچه)، فارگانا قاسم‌اف(دف، همخوان)، رئوف اسلام‌اف(کمانچه) و زکی ولی‌اف(تار) از حمله هنرمندانی هستند که در این اجرا هنرنمایی خواهند کرد.
همچنین، اجرای دو هنرمند مطرح همزمان با افتتاحیه جشنواره خواهد بود.
کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست در تهران چشم به جهان گشود. موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در ۱۳ سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.
کلهر مدتی کوتاه با گروه «شیدا» در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس برای ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.
همکاری او با هنرمندان هندی از جمله «شجاعت حسین خان»(غزل) و یا با کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) (جاده ابریشم)، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک وی را به هنرمندی جهانی تبدیل کرده‌ است و شنوندگان زیادی در بین غیرایرانی‌ها دارد.
کد خبر: 74750
Share/Save/Bookmark