مومنی شریف: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی گردهم‌آیی هنرمندان در حمایت از مردم غزه؛/۱/
مومنی شریف: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است
نشست مطبوعاتی گردهم‌آیی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه «غزه تنها نیست» صبح امروز با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، رحمت امینی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر آفرینش های ادبی حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، رسول اولیاء زاده مدیر خانه عکاسان حوزه هنری و ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری در سالن مهر برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴

در آغاز این نشست مومنی شریف با بیان دردها و ماجرای تلخ غزه در چند روز اخیر گفت: آنچه كه امروز در مساحت كوچكی به نام غزه اتفاق می افتد، میدان بزرگی است برای امتحان همه كسانی كه با موضوع و مفهومی به نام انسان و بشریت سر و كار دارند. در این میدان بی شك مدعیان دروغین صلح كه خود را نسبت به سرنوشت بشر مسئول می دانند، رسوا شدند. رهبران لیبرال دمكراسی سعی كردند چشم خود را به جنایت رژیم صهیونیستی ببندند و بعد مجبور شدند حتی از آن دفاع كنند. 

رئیس حوزه هنری با تاكید بر این كه آمریكا چشم خود را بر اتفاقات غزه بسته است، گفت: رئیس جمهور آمریكا بدون هیچ منطقی بارها از اقدامات رژیم صهیونیستی دفاع كرد. او كه چند ماه پیش به دنبال بهانه ای برای اشغال سوریه برای چند نفری كه در آن كشور مشكوكانه كشته شده بودند، اشك تمساح می ریخت، امروز چشم خود را به كشته شدن ده ها و بلكه صدها زن وكودك بی گناه فلسطینی بسته است. 

وی در ادامه جایگاه رسانه های غربی را این طور توصیف كرد: رسانه های آنان نه تنها سعی كردند واقعیت ها را تحریف كنند كه حتی از رژیم صهیونیستی تمجید هم می كنند كه مثلا پیش از حمله به «شجاعیه» خبر كرده بود تا مردم آنجا را خالی كنند. خالی كنند كجا بروند؟ 

مومنی با اعلام نشانه های اضمحلال و نابودی فرهنگ لیبرالی، گفت: دیدید در این جنایت بیش از صد و بیست نفر مردم بی گناه در خانه هایشان كشته شدند. این نشان آشكاری است بر اضمحلال و نابودی فرهنگ و تمدن لیبرالی كه بر پایه دروغ و نفاق استوار است و در مصافی مانند غزه رسوا شد. 

وی با ابراز تاسف از ترویج چنین تمدنی در برخی مجامع روشنفكری بیان داشت: هنوز هم در مجامع روشنفكری ما كسانی مروج و مبلغ چنین تمدنی هستند و آن را مقصد بشریت و پایان تاریخ می دانند.

مومنی شریف با اشاره به تغییر و دگرگونی های دنیای امروز گفت: روزگاری رژیم صهیونیستی هر زمان اراده می كرد به لبنان لشكر می كشید و در كمتر از سه روز تا بیروت می رسید؛ اما امروز در درون خودش در باتلاق غزه گیر كرده است و در چند سال اخیر این سومین لشكركشی او برای اشغال این سرزمین كوچك و تحت انواع محاصره در درون خودش است كه هر بار جز شكست و رسوایی و دادن امتیاز عایدی برایش نداشته است. این خود بشارتی است برای تحقق وعده قرآن كریم كه: «ظلم و ستم نابود خواهد شد و آینده زمین متعلق به صالحان است.»

وی در خاتمه با بیان این كه هنرمندان ما همیشه مدافع مظلوم و ستمدیدگان بوده اند خاطرنشان ساخت: به گواهی كارنامه حوزه هنری و همه جاهایی كه خدمت گزار هنر و ادب این مملكت هستند، در هر حادثه ای كه به كرامت انسانی تعدی شده و جان های بی گناهی كشته شده اند، هنرمندان ما به میدان آمده اند و وظیفه خود را انجام داده اند. روزگاری در بوسنی، زمانی در افغانستان و عراق و همیشه در فلسطین. در همه ایام خاطر هنرمندان مسئول از ماجرای فلسطین آسوده نیست و هر بار با خلق اثری آن را اعلام می دارند. این بار نیز علاوه بر آفرینش كارهای ارجمندشان در دفاع از مظلوم و رسوایی ظالم، روز چهارشنبه در حوزه هنری گرد هم می آیند و با صدای رسا نفرت خودشان را از ستمگر و حامیان منافقش اعلام می كنند و همدلی خود را با ستمدیدگان نشان می دهند. 

کد خبر: 73580
Share/Save/Bookmark