جوایز نمایشگاه تصویرگری کتاب تتریو در دست هنرمندان ایرانی
 
تاريخ : دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۲۷


به گزارش مهر، نمایشگاه تتریو هر ساله در شهر ونیز ایتالیا در سه بخش کتاب سازی، تصویرگری و نقاشی برگزار می شود. این نمایشگاه که از اواسط ماه مارس در ایتالیا آغاز شد، امسال موضوع "روح" و نقش آن را در زندگی بشر برای آثار درنظر گرفته بود.


در این دوره فریده خلعتبری - نویسنده و مدیر نشر شباویز - به همراه نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، چک، آمریکا، فرانسه، سوئیس و... آثار را داوری کردند.


یکی از مهم ترین مولفه های نمایشگاه تتریو تکیه دست اندرکاران بر تصویرگری کتابها به شکل اخص است. در واقع آنچه بیش از هر شاخصه دیگری در نظر داوران می آید ابعاد هنری تصویرگری این کتابهاست.


نمایشگاه بین المللی تتریو ایتالیا از سال 1988 فعالیت می کند و تنها نمایشگاهی در جهان است که با تعیین موضوع، تعداد تصاویر و قطع خاص، کلیه حاشیه های هنر تصویرگری را حذف می کند تا آنچه در داوری مد نظر قرار می گیرد توانایی های فردی تصویرگر باشد. در طول سالهایی که از فعالیت این نمایشگاه می گذرد، تنها چند تصویرگر ایرانی توانسته بودند به کاتالوگ نمایشگاه راه یابند؛ به گونه ای که در سال گذشته حتی آثار یک هنرمند ایرانی هم در کاتالوگ دیده نمی شد.


نمایشگاه امسال در سه بخش تصویرگری با موضوع تعیین شده (روح)، کتاب سازی و تک تصویری از شهر کیورجیو (ونیز) - از دیدگاه یک بازدیدکننده - برگزار شد. در بخش نخست از 30 تصویرگری که به کاتالوگ راه یافتند 18 نفر ایرانی و در بخش دوم از سه نفر راه یافته به کاتالوگ دو نفر ایرانی بودند. در بخش سوم نیز از شش راه یافته به کاتالوگ چهار نفر ایرانی بودند. همچنین چهار جایزه از هفت جایزه اعطایی را هنرمندان کشورمان از آن خود کردند. هنرمندان افتخار آفرین ایرانی عبارت بودند از:


راه یافتگان به کاتالوگ در بخش اصلی (روح)


1- هدا حدادی (برنده جایزه سوم)
2- نگین احتسابیان
3- سحر بردایی
4- بهنوش بهزادی
5- غزاله بیگدلو
6-سحر حق گو
7- شراره خسروانی
8- بنفشه عرفانیان
9- ندا عظیمی
10- مرجان فرمانی
11- فرشته نجفی
12- مهناز هاشمی اقدم
13- مرجان وفائیان
14- سعید انصافی
15- علی بوذری
16- حسین بیات
17- مرتضی زاهدی
18- سام کشمیری


بخش کتاب سازی


1- سمیرا زمانی (برنده جایزه اول)
2- مرتضی زاهدی


در این بخش فقط یک جایزه اهدا شد.


بخش تصویر شهر کیورجیو (ونیز)


1- سام کشمیری (برنده جایزه اول)
2- سمیه صالح شوشتری (برنده جایزه سوم)
3- شراره خسروانی
4- حسین بیات
کد خبر: 1984
Share/Save/Bookmark