توجه مردم به آشپزی استاندارد و پرهیز از اسراف /  «دستپخت» یک دانشگاه تمام عیار آشپزی است
گزارش هنرنیوز از نشست خبری برنامه « دستپخت»؛
توجه مردم به آشپزی استاندارد و پرهیز از اسراف / «دستپخت» یک دانشگاه تمام عیار آشپزی است
نشست خبری برنامه « دستپخت» با حضور کارگردان، تهیه کننده و جمعی از عوامل و سرآشپزها در استودیوی این برنامه برگزار گردید.
 
تاريخ : دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۴
به گزارش هنرنیوز، نشست خبری برنامه «دستپخت» با حضور کارگردان، تهیه کننده و جمعی از عوامل و سرآشپزها و مجید بهره مند مدیر روابط عمومی این برنامه در استودیوی این برنامه برگزار گردید. در این نشست ، شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده برنامه دستپخت با بیان اینکه ما می خواستیم این نشست را زودتر برگزار کنیم اما این امر میسر نشد گفت: استارت اولیه "دستپخت" دی ماه سال ۹۳ زده شد و سامان گلریز از ایده پردازان اصلی برنامه بود و ما خواستیم نگرش مردم را نسبت به آشپزی تغییر دهیم. ضمن اینکه برای تولید این برنامه یک تیم تحقیق هفت نفره تشکیل شد که اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را در گوشه و کنار کشور جمع آوری کرد و غذاهایی انتخاب شدند که رو به فراموشی بودند.

دکوری با ابعاد 700 متری مربعی

وی ادامه داد: دکور "دستپخت" با ابعاد تقریبی 700 متر مربع در چهار فضای مختلف براساس نیاز برنامه توسط گروه طراحان دکور به سرپرستی لیلا بصیرت پور در مدت زمان شش ماه طراحی و اجرا شد.



وحید حسینی
کارگردان این برنامه نیز  در این نشست خبری گفت: مجموعه دستپخت بر اساس ایده تهیه کننده شکل گرفته است و یک مسابقه تمام عیار است و پس از یک سال می توان به عنوان یک دانشگاه آشپزی از این برنامه یاد کرد.

تفاوت با سال گذشت

وی ادامه داد: این مسابقه با سال گذشته تفاوت هایی دارد، امسال ۹ شرکت کننده در مدت ۱۰ روز با هم رقابت می‌کنند و هر چند روز یک نفر حذف می شود، در روز دهم نیز تنها یک نفر فینالیست باقی می‌ماند.

به گفته این کارگردان ، آموزش غذاهای سنتی و ایرانی و همچنین غذاهای ملل و اصلاح دستورات آشپزی و پرهیز از اسراف یکی از اهداف اصلی این برنامه می باشد.

در کارخومان جدی هستیم

حسینی با بیان اینکه چالش های هر روز ما متفاوت تر از روزهای قبل است یادآور شد: ما به چالش های خودمان فکرمی کنیم ضمن اینکه ما در کارخودمان جدی هستیم و برای کوچکترین سرآشپزها طراحی داریم.

پربیننده ترین برنامه تلویزیونی

کارگردان برنامه دستپخت از این برنامه به عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در سال جاری خبر داد و گفت: برای ارتقاء این برنامه ، ما با همه مدرسه آشپزی بین المللی در حال مرداوه هستیم.

به گفته وی ، بیش از این دانشگاه، هما برای شرکت کنندگان این برنامه ، گروههایی را انتخاب می کرد اما هم اینک خود برنامه دستپخت با تست گرفتن از داوطلبین این برنامه ، شرکت کنندگانش را انتخاب می کند.

پخش حدود 100 قسمت از برنامه دستپخت


وحید حسینی در پاسخ به هنرنیوز که از بازخوردهای این برنامه در سطح جامعه پرسید با بیان اینکه تاکنون 100 قسمت از این برنامه پخش شده است اظهارداشت: ما یک تعریف برای خانواده بزرگ دستپخت با اهداف خوب داریم و کسی که در این برنامه شرکت می کند می بایست اصول و قواعد آشپزی را به خوبی رعایت کند.

مراوده با مدارس بین المللی آشپزی

کارگردان برنامه دستپخت خبر داد : ما با مدارس و موسسه‌های بین المللی آشپزی در مراوده هستیم و قرار بر این است که اگر مسابقه‌ای داشتند داوران ما و همچنین برندگان ما در مدارسشان حضور یابند.

شعار«من هم دستپختی ام»

وی با اشاره به شعار« من هم دستپختی ام» گفت: ما شعارهایی را برای برنامه دستپخت طراحی کردیم و هم اکنون برچسب «من هم دستپختی ام» را طراحی کردیم که در سطح جامعه پخش شده است و همه این مسائل ناشی از بازخوردهای این برنامه در سطح جامعه بوده است.



جالب است که غذاهای ایرانی با سبزیهای تازه طبخ می شود


فرانسوا حسین سرآسپز فرانسوی این برنامه که برای حضور در این برنامه به ایران دعوت شده است و هم اینک نیز در ایران زندگی می کند در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید : نظر شما نسبت به غذاهای ایرانی چیست گفت: برای من حضور در ایران و برنامه دستپخت سوپرایز بزرگی بود. معتقدم غذای ایرانی یک غذای قدیمی است و برایم جالب است که غذاهای ایران با سبزیهای تازه مخلط شده و با برنج میل می شود.

هر شهر ایرانی یک غذای خاص

این سرآشپز بین المللی اضافه کرد: هر شهر ایران یک غذای خاص و با مزه و بوی مخصوص به خودش را دارد و من معتقدم غذاهای ایرانی خیلی خوب هستند.

فرانسوا حسین که مسلمان و شیعه است تصریح کرد: غذاهای ایرانی در پاریس به سادگی پیدا نمی شوند و فقط سه رستوران ایرانی را می توان در پاریس پیدا کرد که غذاهای ایرانی می پزند.

برنامه «دستپخت» یک برنامه موفق

الهه سلامی تنها بانوی سرآشپزی که در این برنامه حضور دارد نیز یادآور شد: خوشحالم که این برنامه جای خودش را در میان مخاطبین باز کرده و به یک برنامه موفق مبدل شده است.

وی اضافه کرد: ما بازخوردهای خوبی را به غیر از تهران در دیگر شهرهای کشور شاهد بودیم که این نشان می دهد این برنامه در اهداف خودش موفق بوده است.

توجه به استانداردها در آشپزی

سلامی تصریح کرد: ما در آشپزی خیلی سخت گیر هستیم و سعی می کنیم استانداردها را رعایت کنیم ضمن اینکه یادمان باشد بسیاری از مردم در امر آشپزی ، استانداردها را فراموش کردند.

اختلاف سلیقه نداریم

کامران سروش یکی دیگر از سرآشپزهای این برنامه با بیان اینکه باید بپذیریم که آشپزی یک شغل است گفت: ما یک نوع آشپزی بیشتر نداریم و آن هم آشپزی استاندارد و خوب است. این درحالی است که ما دراین برنامه به هیچ عنوان اختلاف سلیقه نداریم و همه سرآشپزها با تعامل، قضاوت عادلانه ای را به نمایش نی گذارند.

تصویربرداری با 6 دوربین

امیرحسین طالبی مدیر تولید برنامه دستپخت نیز خبر داد که این برنامه با شش دوربین تصویربرداری می شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که برنامه ای با این وسعت ضبط می شود و اگر چه تولید این برنامه ، کار سختی است اما ما سختی این برنامه را به جان و دل خریده ایم.

روزی 8 ساعت راش!

طالبی با بیان اینکه خوشحالیم که این برنامه یکی از پربیننده ترین برنامه های عید امسال تلویزیون بوده است افزود: ما هر روز، حدود هشت ساعت راش داریم که باید از میان آنان، 50 دقیقه اش را انتخاب کنیم.

«دستپخت» یک برنامه آوانگارد

سامان گلریز سرآشپز دیگر این برنامه با بیان اینکه ما می خواهیم در این برنامه ثابت کنیم که اصراف کار بدی است گفت: معتقدم برنامه دستپخت از نظر زیست محیطی یک برنامه آوانگارد است و تاکنون هیچ برنامه ای در زمینه زیست محیطی؛ اینگونه دغدغه ای نداشته است. چرا که بحث اول ما اخلاق و محیط زیست و آنگاه آشپزی است.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، در انتها نیز 9 تن از شرکت کنندگانی که در این برنامه حضور داشتند به دستاوردهای برنامه دستپخت در زندگی خود اشاره داشتند.

یادآوری می شود که بعد از برگزاری نشست خبری، از میان خبرنگاران حاضر ؛ 9 نفر برای مسابقه آشپزی انتخاب و به رقابت پرداختند که بعد از داوری به سه گروه اول با حضور دکتر داود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی ، جوایزی اهدا گردید.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 91617
Share/Save/Bookmark