نمایش مستند «پیرمرد و دریا» در سالن سینماحقیقت
نمایش مستند «پیرمرد و دریا» در سالن سینماحقیقت
 
تاريخ : شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶

عصر فردا (یکشنبه ۳ مرداد ۹۵) فیلم مستند «پیرمرد و دریا» ساخته‌ی «ناهید رضایی» در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش هنرنیوز، «پیرمرد و دریا» درباره‌ی سیر ترجمه در ایران است، با مروری از روزگار قدیم تا امروز، با اشاره به فراز و فرود‌های ترجمه و اهمیت و تاثیر آن بر رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دوران مختلف.
مترجمان و صاحب‌نظران حاضر در این فیلم مستند عبارتند از (به ترتیب حروف الفبا): آذرتاش آذرنوش، منوچهر انور، صفدر تقی‌زاده، عبدالرحیم جعفری، محمد‌رضا جعفری، نجف دریابندری، مژده دقیقی، پیروز سیار، محمد شریفی، علی صلح‌جو، فرزانه طاهری، کامران فانی، مراد فرهادپور، مدیا کاشیگر، محمدعلی کشاورز، صالح نجفی و فاطمه ولیانی
برپایه‌ی این گزارش، پس از نمایش فیلم مستند ۶۰ دقیقه‌ای «پیرمرد و دریا»، جلسه نقد و بررسی آن با حضور ناهید رضایی (پژوهشگر و کارگردان)، صفی یزدانیان (منتقد میهمان) و ناصر صفاریان (کارشناس- مجری) برگزار خواهد شد.
گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم‌‌ و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (سوم مردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.
کد خبر: 92157
Share/Save/Bookmark