طباطبائی‌نژاد: نیک‌نژاد حکمیت را نپذیرفت
طباطبائی‌نژاد: نیک‌نژاد حکمیت را نپذیرفت
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: اسدالله نیک‌نژاد حکمیت را در حالی نپذیرفته که طبق قرارداد با وی، اختلافات دو طرف باید توسط سازمان سینمایی بررسی شود که سازمان حکمیت را معرفی کرده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره وضعیت فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسداله نیک‌نژاد که تحت مالکیت این مرکز قرار دارد گفت: در حال حاضر آقای نیک‌نژاد حکمیت را نپذیرفته است. طبق قرارداد با وی که ایشان آن را امضا کرده‌اند هر زمانی طرفین با اختلاف مواجه شوند رای به سازمان سینمایی واگذار می‌شود و سازمان حَکمی تعیین می‌کند که رای سازمان برای طرفین لازم‌الاجراست. این موضوع از مفاد قرارداد است.
نیک‌نژاد خود درخواست حکمیت کرده و طبق قانون باید حَکم را بپذیرد
وی در پاسخ به این سوال که با این وجود آیا اسدالله نیک‌نژاد می‌تواند حکمیت را قبول نداشته باشد؟ گفت: اصلا نمی‌تواند بگوید که حکمیت را قبول ندارد البته وی پیش از این نیز زیر قرارهای خود زده از آن روزی که گفت «من قراردادها را با دست چپ امضا کرده‌ام» توهین به قوانین و اخلاق کرده.
طباطبایی‌نژاد افزود: ایشان خود درخواست حکمیت از حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کرده است و آقای ایوبی نیز طبق این درخواست علیرضارضاداد را حَکم معرفی کرد که این موضوع طبق قرارداد است و طبق چند جلسه طولانی که آقای رضاداد با آقای نیک‌نژاد و یک جلسه مفصل با ما و جمع‌آوری اسناد و مدارک داشتند حکم صادر شد که من معتقدم حکم ملایمی است و به زعم من رعایت بیش‌ از حد آقای نیک‌نژاد برآن شده است. آقای رضاداد با رافت و ضمن رعایت حقوق بیت‌المال منافعی را هم برای آقای نیک‌نژاد قرار داده است که ما طبق قانون حکم را پذیرفتیم.انتظار داشتیم آقای نیک‌نژاد طبق رای حکم عمل کند اما وی نامه‌ای نوشت و گفته است که حکمیت قبول نیست و خلاف قانون است و حَکم باید من را راضی کند.

نیک‌نژاد باید اثبات کند که اجازه لاله صدیق را دارد و سپس این حق را به ما واگذار کند
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی تصریح کرد: ما با ایشان دو مسئله داریم اول اینکه ایشان باید اثبات کند اجازه خانم لاله صدیق را دارد یا خیر ما نمی‌دانیم که این اجازه وجود دارد یا نه و سندی در کار نیست و حتی نمی‌دانیم که شرکت درایو این اجازه را داشته باشد بنابراین اول باید ثابت کند که اجازه را دارد و پس از اثبات باید این رایت را به ما منتقل کند زیرا ما کارفرما هستیم و نمی‌توانیم بدون انتقال حقوق کاری انجام دهیم.
وی افزود: پس از انتقال این رایت طبق رای حَکم ما ۳۰ درصد از سود را با وی شریک می‌شویم. موضوع دیگر بدهی ایشان که معادل ۳۵۰ میلیون تومان است که آن را هم طبق رای قرار شد که در سود علی‌الحساب و یا سود پیش‌پرداخت وی محاسبه کنیم ما رای را می‌پذیریم و امیدواریم این بار آقای نیک‌نژاد رای را بپذیرد.
فیلم سینمایی «لاله» درباره زندگی «لاله صدیق» قهرمان زن اتومبیل رانی است که توسط اسد نیکنژاد نیمه کاره ساخته شده و دعوای حقوقی بین کارگردان و مالک اثر کار را به معرفی حَکم از سوی سازمان سینمایی کشاند، و نتیجه این حکمیت انتقال کامل مالکیت فیلم به مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی و سور ۳۰ درصدی برای کارگردان شد.

کد خبر: 74887
Share/Save/Bookmark