نخستین تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد با وزارت بهداشت امضاء شد
با حضور دو وزیر؛
نخستین تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد با وزارت بهداشت امضاء شد
نشست تقدیر از فعالان کتاب در حوزه سلامت و امضاء تفاهم نامه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز سه شنبه (۲۷ آبان ماه) با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران ستادی معاونت امور فرهنگی در ساختمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰

 سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی در این نشست با اشاره به همکاری میان نهادها برای ارتقای مسایل حوزه نشر گفت: یکی از مسایلی که می‌تواند حوزه نشر را هم‌افزایی ببخشد، همکاری نهادها با یکدیگر است. از ابتدای حضور آقای جنتی ایشان تاکید داشتند که باید هم‌افزایی با نهادها و وزارتخانه‌ها افزایش یابد. حتی آقای جنتی تاکید داشتند که با وزارتخانه‌هایی مانند نفت و صنعت که فاصله میان ما با آن‌ها بسیار است نیز، وارد مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه شویم. 

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی گفت: برای انعقاد این تفاهم‌نامه تلاش شد تعریفی از کارکردهای این وزاتخانه داشته باشیم. حوزه‌هایی همچون دارو، فناوری،تحقیقات علمی، بیماران، مددکاران،بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و... از جمله موضوعات مطرح در حوزه وزارت بهداشت و درمان است. 

صالحی ادامه داد: حجم قابل توجهی از این موضوعات با حوزه کتاب و نشر ارتباط برقرار می‌کند.در حوزه دانشجویان می‌توانیم به مواردی همچون کتابخوانی و نویسندگی در حوزه موضوعات پزشکی بپردازیم. در محیط‌های بیمارستانی نیز می‌توانیم با در اختیار قرار دادن کتاب به بیماران و مراجعان در مراکز پزشکی اقدام کنیم. همچنین با توجه به مجموعه گسترده از وظایف وزارت درمان و آموزش پزشکی می‌توان نسبت به انتقال فرهنگ سلامت در میان آحاد مردم اقدام کرد. 

معاون امور فرهنگی با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره هفته کتاب و روابط میان نهادها گفت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی در حوزه کتاب داشته‌اند و من به یکی از آن‌ها اکتفا می‌کنم. ایشان عنوان می‌کنند که جای کتاب را هیچ چیزی پُر نمی‌کند. در هفته کتاب امضاء تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت درمان و آموزش پزشکی می‌تواند نسبت به تحولدر حوزه سلامت تاثیرگذار باشد. 

وی ادامه داد: با شرایط خوبی که در دولت تدبیر و امید میان وزارتخانه‌ها وجود دارد، امید است که این حرکتی که اتفاق افتاده است بعد از مدتی نتایج آن مکشوف شود. همچنین برای نخستین بار است که توافقنامه‌ای بین دو وزاتخانه امضاء می‌شود و امیدوارم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

کد خبر: 76597
Share/Save/Bookmark