حمید شاه آبادی: فرهنگ و هنر در خلا اتفاق نمی افتد
گزارش هنرنیوز از نشست خبری جشنواره باران رحمت؛
حمید شاه آبادی: فرهنگ و هنر در خلا اتفاق نمی افتد
مدیر موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر اعلام کرد: جشنواره باران رحمت نماد عملی از پتانسیل های موجود در مراکز علمی کاربردی به شمار می آید.
 
تاريخ : دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
به گزارش هنرنیوز صبح امروز در خانه هنرمندان دومین جشنواره سراسری باران رحمت با حضور حمید شاه‌آبادی، مدیر موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر، حسین پارسایی، دبیر جشنواره باران رحمت، محمود عزیزی، دبیر بخش فیلم و تئاتر و مجتبی آقایی دبیر بخش عکس و تعدادی دیگر از دبیران بخش های مختلف این جشنواره برگزار شد.

حمید شاه آبادی در این نشست با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از لحاظ کمی وکیفی بسیار خوب ارزیابی شده است افزود: یک هزار و ۱۶۹ اثر به این جشنواره راه یافته است که از میان آنان تعداد ۱۶۰ اثر بعد از داوری نهایی به بخش نمایشگاه راه پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره ویژه دانشجویان مراکز دانشگاه علمی کاربردی در رشته های مختلف و توجه بر مضامین قرآنی و معاصر سازی آن با دنیای امروز است که می تواند این جشنواره نماد عملی از پتانسیل های موجود در مراکز علمی کاربردی به شمار آید و به نوعی به منزله نشان دادن توانمندی دانشجویان این مراکز است .

شاه آبادی یاد آورشد: تمامی آثار ارائه شده بر اساس آموزش های مهارتی که دانشجویان در طول دوران آموزش دیده اند نشان داده می شود و بیانگر پتانسیل مراکز علمی کاربردی برای ورود به بازار کار است ضمن اینکه یادمان باشد که فرهنگ و هنر در خلا اتفاق نمی افتد بلکه باید آموزشی که هنرجویان می بینند در جاهایی مثل همین جشنواره به عرصه ظهور برسد.

مدیر موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر اظهار داشت: جشنواره باران رحمت دومین سال خودش را در شرایطی آغاز می کند که در دولت جدید مساله آموزشهای مهارتی در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برگزاری ۱۰ بخش از جشنواره نشان دهنده تنوع این جشنواره است گفت: ویژگی این جشنواره این است که تمامی آثار ارائه شده بر اساس کارهای مهارتی آموخته شده دانشجویان است و حضور اساتید شاخص در این موسسه موجب افزایش بنیه علمی و تراز این جشنواره را تعیین می کند.

شاه آبادی افزود: در حوزه داوری از بالاترین تراز ممکن استفاده شده است و خروجی جشنواره را باید در مقایسه با جشنواره اهای اصلی کشور ارزیابی شود.

مدیر موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: اقدام مهمی که موسسه آموزش علمی و کاربردی انجام داده است این است که دانشجویان خودشان را برای ورود به بازار کار مهیا کردند. ضمن اینکه جشنوار دارای ورک شاب های گوناگون است و فرصتی است تا دانشجویان مهارت های خودشان را تقویت کنند.

به گفته وی دعوت از اساتید خارجی در ورک شاپ ها در دستور کار جشنواره قرار دارد.

شاه آبادی تاکید کرد: آثار راه یافته از نظر کمی و کیفی بسیار ارزشمند هستند و از ۱۱۶۹ اثر ارائه شده به این جشنواره ۱۱۴ اثر به جشنواره راه یاته اند.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز حسین پارسایی دبیر جشنواره باران رحمت هم در این نشست به ارائه آثار راه یافته به جشنواره اشاره کرد و گفت: ۳۰ اثر در بخش تایپوگرافی ، ۱۹ اثر در بخش تصویرسازی، ۱۱ اثر در بخش رقابتی نقاشی و ۱۹ اثر در بخش جنبی نقاشی، ۲۱ اثر در بخش خوشنویسی و ۱۹ اثر در بخش تئاتر صحنه ای و خیابانی و به بخش پایان جشنواره باران رحمت راه یافتند.

به گفته وی بخش طراحی پوستر، نگارگری و فیلم کوتاه هم اکنون در حال داوری است.

دبیر جشنواره باران رحمت افزود: ما در جشنواره امسال کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی داریم در بخش تایپوگرافی یکی از استادان برجسته کشور ترکیه را دعوت کرده ایم تا طی ۴ روز ورکشاپ های خود را در خانه هنرمندان برگزار کند.

وی درباره زمان آغاز برگزاری جشنواره باران رحمت گفت: یازدهم تیر مراسم افتتاحیه را در سالن استاد شهناز برگزار می کنیم. از دوازدهم تیرماه نیز کارگاه ها و نشست های تخصصی برگزار می شود. همچنین در تالار شهناز پخش فیلم های برگزیده جشنواره را خواهیم داشت.

ویژه برنامه با عنوان رخصت در فضای باز خانه هنرمندان با برنامه های آیینی و نمایشی از ساعت ۱۹ تا ۲۲:۳۰ یکی دیگر از برنامه های این جشنواره بود که حسین پارسایی به آن اشاره کرد.

دکتر محمود عزیزی دبیر افتخاری گروه فیلم و تئاتر نیز در این نشست گفت:جامعه ما نیازمند افراد کاربلد است. این در حالی است که در بسیاری از مراکز ستادهای فرماندهی ما ، افرادی که توانایی علمی و کاربردی داشته باشند وجود ندارند و خروجی موسسات آموزش عالی علمی و کاربردی می توانند برخی از صندلی های این ستادها را پر کنند و سبب امید و تلاش در کشور بشوند.
کد خبر: 81537
Share/Save/Bookmark