واگذاری چهار بنای تاریخی با برگزاری مزایده
مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی؛
واگذاری چهار بنای تاریخی با برگزاری مزایده
چهار مزایده برای واگذاری اماکن تاریخی در قالب تشریفات قانونی برای سرمایه‌گذاری و واگذاری حق بهره‌برداری این اماکن، توسط صندوق احیا، حفاظت و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برگزار می‌شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۹
به گزارش هنرنیوز، فراخوان مزایده‌ی چهار بنای تاریخی شامل خانه‌ی «آقاجان‌نسب» در بابل، کاروانسرای «افضل» در شوشتر، خانه‌ی «تدین» در سمنان و کاروانسرای «ده‌نمک» در گرمسار، از حدود یک هفته پیش در پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی قرار داده شده، تا سرمایه‌گذارانی که شرایط شرکت در آن را دارند، در این مزایده حضور یابند. 


مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی با اشاره به این‌که این چهار بنای تاریخی به ترتیب، کاربری‌های «فرهنگی، خدماتی، پذیرایی»، «بازارچه‌ی صنایع دستی»، «فرهنگی، خدماتی، پذیرایی» و «مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی» داشتند، گفت: این چهار بنای تاریخی در فرآیند حقوقی، فنی، تعیین کاربری و مطالعات توجیه اقتصادی و در نهایت، در روند قانونی کارشناسی رسمی، برای واگذاری در قالب تشریفات قانونی آماده شده‌اند.


احسان ایروانی ادامه داد: در اسناد ارائه‌شده، شرایط مساعد و متناسبی از جمله راهبری چارچوب‌های عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا، شرایط مالی و اقتصادی و زمانی مناسب، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذاران شده و به‌طور قطع، اقتصاد مربوط با احیای این چهار بنا، علاوه بر حفاظت پایدار، تضمین‌شده خواهد بود.


او تأکید کرد: احراز صلاحیت متقاضیان از نظر اهمیت، بر شرایط مالی پیشنهادی سرمایه‌گذاران ارجحیت دارد.


وی با اشاره به شرایطی منتج به مشارکت در این زمینه، اظهار کرد: براساس نظر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل استان‌ها که این فرآیند با هماهنگی و همکاری آن‌ها صورت گرفته است، وظیفه‌ی جدی و پراهمیتی درباره‌ی معرفی و اطلاع‌رسانی فرآیند قانونی مزایده دارند.


او رمز موفقیت این اقدام و نتیجه‌بخش بودن واگذاری بناها به سرمایه‌گذاران اهل و حضور سرمایه‌گذار در این تشریفات را وابستگی قابل توجه به فعالیت‌های ترویجی دانست و با اشاره به آغاز فرآیند سرمایه‌گذاری در هر استان و امکان‌پذیر بودن و آمادگی سرمایه‌گذاری در احیا و بهره‌برداری متناسب از اماکن تاریخی، افزود:‌ برای هر استان، یک بنای تاریخی که از شرایط فنی، حقوقی،‌ سرمایه‌گذاری بالاتری برخوردار است، گزینش و مقدمات آن نیز انجام شده که متعاقبا اعلام می‌شود.

کد خبر: 73716
Share/Save/Bookmark