گردشگری در جاده ابریشم باید توسعه یابد
رحمانی موحد:
گردشگری در جاده ابریشم باید توسعه یابد
 
تاريخ : يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۶

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راه ابریشم را دربرگیرنده تاریخ بیش از دو هزار سال تعامل و ارتباط دانست که تجربیات ارزشمندی را به همراه دارد.

به گزارش هنرنیوز، مرتضی رحمانی موحد که صبح روز یک‌شنبه (۱۴ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه همایش جاده ابریشم در کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین و در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: قرار گرفتن این تعداد افراد از شهرهای حوزه جاده ابریشم، حاکی از گستردگی نفوذ این حوزه فرهنگی است.

او با بیان این‌که ۷۰ درصد مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: باید برای احیای پیوندهای تاریخی و فرهنگی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی با درک ضرورت اهمیت و احیای جاده ابریشم در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به ویژه در حوزه توسعه گردشگری پایدار بر پایه مفاهیم و لزوم همکاری کشورها اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است که این اقدامات شامل بازسازی بناها، کاروانسراها، بازارها و فراهم کردن امکانات مسیر است.

رحمانی موحد همکاری مستمر با کشورها در مسیر جاده ابریشم در چارچوب برنامه این جاده تاریخی در سازمان گردشگری ملل متحد را از جمله دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی در سال جاری دانست و افزود: در این سال شاهد اجلاس‌های کارشناسان جاده ابریشم بودیم که نتایج خوبی را به همراه داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: شهرداران می‌توانند با اتخاذ تصمیمات و استفاده از المان‌های شهری برای تحریک گردشگران به توسعه گردشگری در جاده ابریشم کمک کند.

او تاکید کرد: این اقدام مُقوم روح همزیستی و همگرایی خواهد بود.

در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم، که امروز (یکشنبه) مراسم اختتامیه آن در حال برگزاری است، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از طرف مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سخنرانی کرد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین شهردار قزوین و مسئولان کشور ترکیه با موضوع بازارچه ملل امضا شد.
کد خبر: 92661
Share/Save/Bookmark