انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در هفته‌های آینده
حقیقی در گفتگو با هنرنیوز خبر داد؛
انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در هفته‌های آینده
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از انتشار فراخوان و اطلاعات این جشنواره در هفته‌های آینده خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
 
سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز گفت: پنجمین دوره جشنواره فیلم شهر پس از یک دوره وقفه، سال آینده برگزار خواهد شد. حوزه‌هایی مثل فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، فیلمنامه، مستند و... را خواهیم داشت؛ فراخوان جشنواره و بخش‌های مختلف را هم تا چند هفته دیگر اعلام خواهیم کرد. زمان کافی هم برای ارسال آثار در نظر گرفته‌ایم و از این بابت نگرانی وجود ندارد. آشنایی شهروندان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی اسلامی، آموزش رفتارهای شهروندی، تقویت روحیه صبر و آرامش، ترویج فرهنگ نظم و قانون گرایی و... از رویکردهای مختلف این جشنواره است. 

او درباره اهداف بخش بین المللی جشنواره فیلم شهر تشریح کرد: در بخش بین الملل هم در نظر داریم یک مدیر لایق داشته باشیم چون می‌خواهیم در این بخش تاثیرگذار‌تر باشیم. نمی‌خواهیم فقط نمایش آثار و اهدای جایزه داشته باشیم. ما به نمایش فیلم در کشورهای مختلف فکر می‌کنیم؛ نه صرفا در پی جشنواره فیلم شهر، بلکه می‌خواهیم اینکار در تمام سال اتفاق بیفتد. 

حقیقی در خصوص حمایت از تولید در این جشنواره توضیح داد: امیدوارم به جایی برسیم که بودجه داشته باشیم سفارش کارهای کوتاه بدهیم تا فیلمسازان ما فیلم‌های خوبی بسازند و بتوانیم آن‌ها را در شبکه‌های مختلف، فرهنگسرا‌ها و... ارائه دهیم. من موضوع سفارش آثار و در نظر گرفتن بودجه برای اینکار را به عنوان پیشنهاد مطرح کرده و منتظر تصمیم سیاست گزاران جشنواره هستم. تاکنون نظرات نسبت به این موضوع مثبت بوده و بعید می‌دانم که بودجه برای اینکار در نظر گرفته نشود. 

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر شرکت فیلمسازان و اهالی سینما را در این جشنواره خوب ارزیابی کرده و گفت: درواقع کار ما بعد از تولید آثار شروع می‌شود و نمایش و عرضه را بر عهده داریم. اگر همت همه جناح‌های فیلمسازی و فیلمسازان بزرگی که مردم کار‌هایشان را می‌بینند، نباشد؛ ما به تنهایی نمی‌توانیم فرهنگ سازی کنیم. خوشبختانه در دوره‌های قبلی و حتی دوره‌هایی که درگیری در سینمای ایران وجود داشته، باز هم همه طیف‌های مختلف سینما در این جشنواره کنار هم شرکت کردند. من همینجا اعلام می‌کنم که نیازمند حضور و نظرات همه طیف‌ها هستم و امیدوارم فیلمسازان و سینماگران کمک کنند تا اتفاق خوبی بیفتد. وقتی عرضه آثار درست باشد، خواست‌های مردم از ما بیشتر خواهد بود و پس از آن تاثیری که به دنبالش هستیم شکل خواهد گرفت. 

وی در پایان، فرهنگ سازی را عنصر اصلی تغییر و تاثیرگذاری عنوان کرد و گفت: دغدغه زیست شهری و دینی و درواقع دغدغه‌هایی برای فضاسازی فرهنگی وجود دارد. وقتی قرار باشد تغییر یا تاثیری در جامعه انجام شود حتما باید کار فرهنگی انجام شود. ما به عنوان برگزار کننده پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر باید تاثیرگذاری فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده و تمام تلاشمان را در این زمینه به کار بگیریم.
کد خبر: 76551
Share/Save/Bookmark