اعلام برندگان"باربد" جشنواره موسیقی فجر
اعلام برندگان"باربد" جشنواره موسیقی فجر
سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اهدای جوایز بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد
 
تاريخ : شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایلنا ، مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با محمد سریر، عباس خوشدل، حجت‌الاسلام مازنی، نوید دهقان، رامین بهنا، مظفر شفیعی، حسین علی‌شاپور، بابک چمن‌آرا، پویا نیک‌پور، فرهاد هراتی، فروغ بهمن‌پور، بیژن بیژنی، علی‌اکبر صفی‌پور، پوریا اخواص، ناصر ایزدی، علی رستمیان، فاضل جمشیدی، وارطان ساهاکیان، حمیدرضا عاطفی، علی مرادخانی، حسین فریدون، علی حسابی در تالار وحدت برگزار شد.

ابتدای مراسم، ستاد برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با پخش کلیپی حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان را تسلیت گفت.

سپس عباس سجادی از حاضران خواست برای جان‌باختگان حادثه پلاسکو قیام کرده و پس از یک صلوات فاتحه‌ای را قرائت کنند.

در ادامه نیز کلیپی از چگونگی برگزاری جشنواره پخش شد.

در این کلیپ مرادخانی به موضوع هویت در جشنواره موسیقی اشاره کرد و گفت: توجه ما به موضوعات هویتی است، مثل موسیقی مقامی تا بتوانیم شرایط را برای یک واقعه مهم موسیقیایی آماده کنیم و بتوانیم مردم را به هنر نزدیک کنیم و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

او افزود: سعی کردیم اعتماد متقابل هنرمندان را در این جشنواره داشته باشیم.

طالبی نیز گفت: این جشنواره، جشنواره جشنواره‌هاست و امکان اجرای دوباره برای برگزیدگان جشنواره‌های دیگر مثل معاصر، جوان و نواحی فراهم شد. موضوع بخش انقلاب در جشنواره موسیقی فجر است که با اقبال بسیار خوب مردم مواجه شده و امیدواریم هر سال ادامه پیدا کند.

در ادامه حمیدرضا نوربخش با بیان اینکه در آغاز یادی می‌کنم از آتش‌نشانان جان بر کف که حیات و سرمایه اصلی زندگی خودشان را برای هموطنان و همنوعان خویش فدا کردند و چه غریبانه از میان ما رفتند. این شب عزیز را به یاد و خاطره آنها سپری می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: البته جشنواره امسال با حوادث تلخی مواجه شد؛ در آستانه جشنواره با رحلت تاثر بار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مواجه شدیم و به احترام و سوگ ایشان جشنواره با دو روز تاخیر آغاز شد که تبعا لغو و جابجایی برنامه‌ها را هم در پی داشت. جا دارد در همین مجال از مخاطبان و شهروندان عزیزی که به علت این تغییرات برای شرکت و بهره‌برداری از برنامه‌ها دچار زحمت شدند عذرخواهی کنم.

او با تاکید بر اینکه کمتر از یک‌سال پیش در همین مکان و همین نقطه و مقابل وزیر محترم وقت -علی جنتی- که به زعم خود از زحمات وی سپاسگزاری می‌کنم، از یک آغاز مبارک سخن گفتم. از یک ریل‌گذاری جدید جشنواره‌ای با سی‌سال سابقه به اجمال سخن گفته و به نکاتی اشاره کردم که اهمیت آنها ارتقای کیفی و استاندارسازی یک جشنواره در قالب و شکل و شمایلی بین‌المللی بود، جشنواره‌ای که نفس حضور در آن افتخار و اعتبار باشد، نه تبری جستن از آن.

نوربخش به موفقیت‌های دوره پیشین جشنواره اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در دوره پیشین موفقیت‌هایی به دست آمد و اتفاقات خجسته‌ای رقم خورد که اعطای جایزه باربد به آلبوم‌های منتشر شده در طول سال یکی از آن موارد بود. موردی که استمرار آن قطعا موجب و موجد شور و شوق و تحرک و پویایی در صنعت نشر موسیقی و مهمتر از آن دیده شدن فعالان و هنرمندان و انگیزه‌بخشی بالایی به آنان خواهد شد. نیکویی که ثمره‌اش به اندازه همین یک دوره قابل رویت و بهره برداری است.

رییس جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: نکته پر اهمیت دیگر که با نگاهی گذرا به دوره قبلی محسوس و قابل نتیجه‌گیری کارشناسانه است توازن اقبال مخاطبان به انواع موسیقی از جمله توجه بیشتر به موسیقی‌های جدی هنری و به‌طور کلی موسیقی ملی کشورمان بود. جالب‌تر آن‌که به لحاظ مالی نیز فاصله فروش این نوع موسیقی‌ها با انواع موسیقی‌های پاپ کاهش معناداری پیدا کرد و این باور که تیراژ مخاطبان موسیقی ملی و جدی کشور به‌ویژه در جشنواره رو به افول است را بر هم ریخت.

وی در ادامه متذکر شد: همین‌جا فرصت مغتنمی است به اطلاع برسانم که یکی از موانع عمده در شتاب‌گیری جشنواره به سمت اعتلا و رشد و پیشرفت عدم بودجه مناسب و مکفی از سوی وزارت‌ارشاد است و نباید کتمان کرد هر ساله جشنواره برای جبران بخش مهمی از کسری بودجه خود ناگزیر به فروگذاری از برخی اصول هنری است.

نوربخش به مشکلات جشنواره سی و یکم اشاره کرد و گفت: جشنواره پیشین به عنوان اولین منزل در مسیر جدید و نوپا قطعا کاستی‌هایی هم داشت و بانقدهای مختلفی هم مواجه شد خرسندم که اعلام نمایم از برکات توجه به نقدهای سازنده؛ جشنواره سی و یکم است که این دوره با ارتقای کیفی برتر نسبت به گذشته برگزار شد.

وی همچنین در ادامه افزود: توجه و اهمیت بخشیدن فزون تر به نسل جدید موسیقی ایرانی که غالبا از بین هنرمندان جوان و میانسال بوده و ت حت عنوان (نسل دیگر) در جشنواره های گذشته برگزار می شد موجب گردید تا با برنامه ریزی مناسب به عنوان یک جشنواره مستقل پایه گذاری و از دل جشنواره موسیقی فجر بیرون آمده و تحت عنوان جشنواره موسیقی کلاسیک برگزار شود، یکی از نکات مهم در این مسیر بود.

رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر درباره نکته مهم دیگر اشاره کرد و افزود: از دیگر نکات مهم دومین دور جدید جشنواره موسیقی فجر اصلاح آیین نامه داوری جایزه باربد با هدف ارزیابی دقیق تر آثار و رفع هر گونه شائبه، توجه بیشتر به بخش بانوان، ارتقای کیفی بخش بین الملل با دعوت از هنرمندان شناخته در سطح جهان، نشان دادن ظرفیت ها و قابلیت های موسیقی نواحی با دعوت از هنرمندان تمامی اقوام و نواحی مختلف ایران با زبان ها و گویش های فرهنگی متفاوت، توجه به تنوع و تکراری نبودن گروه ها و هنرمندان شرکت کننده، دعوت از تمامی هنرمندان ارزشمند و برجسته برای حضور در جشنواره، وسعت بخشیدن به دایره همکاری ها در بخش های مختلف، مدرن تر کردن روش ها و بهره گیری از مدیاهای متنوع در اطلاع رسانی در جذابیت در این بخش و در نهایت ایجاد تسهیلات بیشتر برای مخاطبان جهت انتخاب برنامه های مورد نظر ، پخش آنلاین برنامه ها به منظور پوشش وسیع تر و اغنای علاقه مندان به موسیقی و جشنواره و مواردی از این دست از اهم تغییرات مثبت و مهم این دوره است.

نوربخش بیان کرد: لازم می دانم یکی دیگر از شاخص ترین بخشها که درذیل تحولات محتوایی این دوره می گنجد و همانا سنخیت بخشی به عنوان «فجر» در این دوره از جشنواره بود اشاره کنم باز خوانی و اجرای آثار ماندگار اوایل پیروزی انقلاب تحت عنوان برنامه های چاووش در این دوره با استقبال خیلی خوب مخاطبان مواجه شد و رنگ و بوی دیگری به جشنواره سی و دوم بخشید. این بخش

این بخش یکی از بخش های موفق این دوره بود، اساسا برای ایجاد تنوع و تحرک و افزایش جذابیت جشنواره به نوعی ککه ارزشها و سرمایه های ملی و منعوی حفظ و حراست شده و در حوزه فرهنگی هم افزایی پیدا کند تفکر و بینش لازم و سرمایه گذاری های مقتضی میسر است .

رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: به عبارتی روشن تر جشنواره موسیقی فجر برای پویایی و ماندگاری و مبدل شدن به جشنواره ای معتبر و مطرح در سطح ملی و بین المللی نیازمند تفکر و تدبر و برنامه ریزی دقیق با بهره مندی از مشاوران وصاحبنظران خبیر در این حوزه و البته با حمایت لازم از سوی مدیران فرهنگی قابل دستیابی است.

او تاکید کرد:در پایان لازم می دانم در کسوت نماینده صنف و نه مدیر جشنواره به چند نکته مهم اشاره کنم؛ جشنواره موسیقی و اساسا هر نوع جشنواره و رویداد جمعی با موضوعی واحد، تابع رخدادها و اتفاقات هنری آن حوزه در طول سال است و طبیعتا چالش ها، موانع، تنگ نظری ها و مسائل و مشکلات اهالی موسیقی که بیش از سی سال است گریبانگیر انهاست در جشنواره موسیقی نیز خودنمایی می کند و یک مانع اصلی در رشد و بالندگی مورد انتظار و نیازمند هنرمند امروز حوزه موسیقی است.

نوربخش در پایان بیان کرد: تا زمانی که مسولان و مدیران ارشد برای موسیقی و جریان هنری ان بستر مناسب توام با آرامش و امنیت شغلی ایجاد نکنند، تا زمانی که برخوردهای سلیقه ای و مخالفت با اجرای کنسرتها و برنامه های کاملا فرهنگی و موسیقیایی برطرف نشود، به طور طبیعی نمی توان شاهد یک جشنواره با شکوه و بدون نقص بود تاز مانی که نیمی از ظرفیت بزرگ هنر موسیقی کشور معطل مانده و با روشها ی غیر فرهنگی و ممانعت های بی مورد دلسردو بی انگیزه شده است نمی توان جشنواره ای با ظرفیت بالا و جذابیت فراوان به نمایش گذاشت هر چند که با دلسوزی تمام و با دغدغه کیفی سر شار از جان خویش مایه بگذارند.

در ادامه نیز علی مرادخانی پیام وزیر ارشاد به سی و دومین جشنواره موسیقی فجر را قرائت کرد.

پیام وزیر ارشاد

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم

میهمانان ارجمند آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

شهادت مظلومانه عده ای از آتش نشانان قهرمان کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان تجاری، همه ما را در غم و اندوه عمیق فرو برده است. با وجود برنامه ریزی قبلی برای حاضر شدن در جمع فرهیخته شما گرامیان، به منظور ابراز همدردی با داغدیدگان این حادثه، توفیق حضور از این حقیر سلب شد.

جا دارد در ابتدای سخن از حضور و همراهی هوشمندانه اصحاب فرهنگ و جامعه هنری در مراسم بدرقه یار دیرین انقلاب و همراه همیشگی امام راحل و مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی که آغاز این جشنواره را هم با تاخیر مواجه کرد، صمیمانه قدردانی کنم. از هنرمندان عزیزی هم که شب گذشته اجراهای خود را به روح بلند آتش نشانان قهرمانمان تقدیم کردند، تشکر می کنم.

سخن از موسیقی است. هنری فاخر، متعالی و ماندگار که ریشه در هویت تاریخی و تمدنی این مرزوبوم دارد. زبان انتقال ارزش ها و فضایل اخلاقی و انسانی. جلوه ای ناب از هنر غنی این سرزمین که در ضمیر همه مردمان از زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری و با هر ذائقه و سلیقه ای وجود دارد.

موسیقی، زبان گفت و گو است و گفت و گو نیاز امروز جامعه ایرانی است. موسیقی زبان تعالی، نشاط، همگرایی و همدلی است و جامعه امروز نیازمند نشاط است. موسیقی تقویت حس همبستگی، کار گروهی و خرد جمعی است و جامعه امروز بیش از هر زمان به وحدت و انسجام نیاز دارد.

جامعه موسیقایی کشور هم به وحدت و همدلی نیاز دارد. برای برداشتن موانع و عبور از تنگناها نیازمند همدلی و مدارا هستیم. در سایه وفاق و اتحاد می توان بر مشکلات فائق آمد و به آینده امیدوار بود. امید فردای ما در گرو اتحاد امروز ماست. از این رو انتظار می رود جشنواره ها از جمله جشنواره موسیقی نماد آشتی و اتحاد و انسجام باشد که اگر چنین شد، آن گاه می توان به برداشتن گام های جدی برای رفع مشکلات اندیشید. می توان سایه تصدیگری دولتی را از سر اصحاب فرهنگ دور کرد و کار هنر را به اهل هنر سپرد. اینجانب مصمم هستم تا در دوره مسئولیتم به تقویت نهادهای صنفی و کاهش تصدیگری دولتی در حد مقدور جامه عمل بپوشانم.

همچنانکه دفاع از کیان و ساحت مقدس فرهنگ و هنر را وظیفه خود می دانم. دفاع از کیان موسیقی، دفاع از هنر و هویت ملی ماست. هنر موسیقی نگاهبان آیین و سنت های ارزشمند این جامعه بوده است. این یک واقعیت غیر قابل کتمان است که هنر ایرانی درخشان ترین نقش را در ادوار تاریخی ایفا کرده است. بخش عمده ای از تاریخ و تمدن ما با هنر گره خورده است. معماری، هنرهای تجسمی همچون خط و نقاشی و هنرهای دیگر جلوه هایی از هنر اسلامی و ایرانی است. موسیقی آیینی، زبان حفظ سنت های اصیل و انتقال آن به نسل های بعدی بوده است. موسیقی نواحی، بازگو کننده آداب و رسوم و عنصر هویت بخش مناطق مختلف ایران زمین بوده است.

امروز هم موسیقی می تواند و باید معرفت عمومی، تفکر، آگاهی و اندیشه را در جامعه ارتقا ببخشد. موسیقی می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی یاری رساند. موسیقی می تواند تنوع و تکثر فرهنگی جامعه را عینیت ببخشد. در جامعه متنوع و متکثر فرهنگی، همه سلایق و ذائقه ها باید بتوانند در چارچوب شرع و قانون، به موسیقی مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. نباید با ایجاد محدودیت و تنگ نظری، نشاط را از جامعه سلب کنیم که اگر چنین شود، هزینه زیرزمینی شدن هنر و تاوان آن سهمگین خواهد بود. به این خاطر است که دفاع از هنر و حفظ حقوق و کرامت همه هنرمندان را از اولویت های خود می دانم. اگر از ضرورت ثبات و آرامش و تعامل سخن می گویم، به هیچ وجه به معنای نادیده انگاشتن حقوق هنرمندان نیست. اگر از توسعه فضاهای موسیقی و افزایش بودجه این بخش سخن می گویم، نه از سر لطف یا منت، بلکه حق اولیه اصحاب فرهنگ و هنر بوده و همگان باید بپذیرند که ساحت هنر را پاس بدارند.

در پایان مراتب تقدیر و سپاسگزاری خود را از همه هنرمندان عزیزی که در طول برگزاری جشنواره با حضور و اجراهای زیبای خود، بر رونق این رویداد افزودند و نیز از مخاطبان فرهیخته بویژه جوانان و علاقه مندانی که پای این اجراها نشستند و شور و شعفی مضاعف بدان بخشیدند، ابراز می کنم و به دست اندرکاران این جشنواره که با تلاش شبانه روزی در برگزاری موفق جشنواره کوشیدند، خدا قوت و خسته نباشید می گویم.

به منتخبان این جشنواره هم صمیمانه تبریک می گویم و آرزو می کنم هنر آن ها ماندگار و در خدمت مردم و ارزش های والای انسانی قرار گیرد.

امیدوارم پایان این جشنواره نقطه آغازی برای گفت و گو، وحدت و همدلی بیشتر و برداشتن گام هایی موثر برای ارتقای وضعیت موسیقی کشور و طنین آن در جهان امروز باشد که به گفته حافظ شیرین سخن:

حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

آری به اتفاق جهان می توان گرفت

سیدرضا صالحی امیری

اول بهمن نود و پنج

در ادامه نیز از رسانه‌های برتر در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر معرفی و از آنان تقدیر شد.

بخش اول اهدای جوایز جشنواره

5 خبرنگار حوزه رسانه:

مینا آتشی، ندا رادمهر، علیرضا سعیدی، حسین سلیمی، یاسر یگانه به عنوان خبرنگاران برتر حوزه رسانه معرفی و از آنان تقدیر شد.

در بخش رسانه‌های برتر:

با تشکر از روزنامه هنرمند، صفحه موسیقی روزنامه ایران برگزیده شد.

همچنین برنامه رادیویی نیستان برنامه برگزیده شنیداری معرفی شد و با تقدیر از سایت موسیقی فارس، سایت موسیقی ما در حوزه فضای مجازی برگزیده شد

از بین خبرگزاری‌های فعال نیز با تشکر از خبرگزاری ایلنا، خبرگزاری مهر برگزیده اعلام شد.

بخش دوم اهدای جوایز،سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

حسین فریدون، حجت الاسلام مازنی، علی مرادخانی و حمید رضا نور بخش برای اهدای جوایز

منتخبان بخش موسیقی نواحی روی صحنه آمدند.

1. سید جلال محمدیان

2. رسول بخش زنگ شاهی

3. گروه رستاک(جایزه بخش لباس توسط کارگروه مد و لباس معاونت) گروه‌های برگزیده بودند.

برگزیدگان بخش اول "جایزه باربد"

در ادامه پس از اجرای موسیقی توسط گروه آنسامبل گروهی شهرزاد جوایز بخش اول جایزه باربد اهدا شد.

باربد در بخش آهنگسازی بخش موسیقی ایرانی با کلام به علیرضا مشایخی برای آهنگسازی "گرند کنسرتو" و پیمان سلطانی برای "آلبوم گفت و شنید" اهدا شد.

در بخش نوازندگی لوح تقدیر جشنواره اهدا شد به علی جعفری به خاطر نوازندگی ویولن در آلبوم سفر به خویشتن

در بخش کلاسیک لوح تقدیر جشنواره به یاسمن مشکوری برای آلبوم سفر به خویشتن اهدا شد.

باربد در بخش موسیقی دستگاهی بی‌کلام اهدا شد به بهزاد رواقی برای آلبوم "درنگ".

لوح تقدیر جشنواره در بخش موسیقی بی‌کلام به بهاره فیاضی برای آلبوم "روشنا" تقدیم شد.

باربد آهنگسازی در بخش موسیقی دستگاهی با کلام به نوید دهقان برای آلبوم "از جان و از دل".

نیما دهقان در سخنان کوتاهی گفت: اختلاف سلیقه‌های اهالی موسیقی منجر به جدایی‌ها شده است. خواسته به حق هنرمندان موسیقی این است که قانون انسانی کپی‌رایت را لطفا تصویب کنید.

باربد در بخش خوانندگان موسیقی دستگاهی با کلام به مهدی شهسوار برای آلبوم "بیات ترک".

لوح تقدیر جشنواره در بخش خوانندگی دستگاهی اهدا شد به سید رضا طباطبایی برای آلبوم"اوجی در آواز مکتب اصفهان".

باربد بخش ناشرین موسیقی به رامین صدیقی به نشر هرمس اهدا شد.

سپس گروه پنج اقلیم نواحی موسیقی برای اجرای موسیقی نواحی ایران روی صحنه آمدند.

رامین صدیقی مدیر نشر هرمس

همچنین مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی برای معرفی ناشر برتر متنی را هم قرائت کرد. در متن بیانیه محسن رجب‌پور آمده است: «معرفی ناشر برتر از بین ناشرین موسیقی و آثار شنیداری و خانواده تولیدکنندگان آثار موسیقایی به درخواست تولیت جشنواره موسیقی فجر و به دست و انتخاب مجمع صنفی ناشرین آثار شنیداری، به مثابه و در حکم رد امانت به اهل آن تلقی می‌شود.

دو ویژگی بارز و تعیین کننده‌ی مجمع صنفی ناشرین آثار شنیداری، یعنی شناخت جامع و کامل خانواده‌ی تولید و نشر موسیقی کشور و اشراف دقیق و همه‌جانبه از روند و آغاز و انجام آفرینش ملموس و عینی اثری موسیقایی، مصداق بارز اهلیت برای سنجه و معرفی برترین‌های این صنف خلّاق، هنرمند و زحمتکش است.

شناساندن ناشر برتر، ضمن ادای سپاس و احترام به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صنعت هنری حوزه‌ی نشر، ادای دین و پاسداشت جمع پراکنده‌ی هنرمندان برتریست که در خلق قابل دسترس اثری هنری، متحد و یک کلام شده‌اند تا با وجود تمامی سختی‌ها و نابسامانی‌ها و ناسازگاری‌های گاه‌به‌گاه و موردی، بهترین محتوای شنیداری را در بسته‌ای فرهنگی و سرشار از ظرافت های هنری مرتبط تحت عناوین سرایش، آهنگسازی، خوانش، نوازندگی، ضبط و میکس و مسترینگ، طراحی، چاپ، بسته‌بندی؛ به دست و دید و گوش مردمی برسانند که شایسته و سزاوار بهترین‌ها هستند که جملگی، بودشان به بودگاری و شرافت هنر است و بس.

مجمع صنفی ناشران موسیقی با توجه به مفاهیم باور داشته‌ی خویش که بدان اشارتی رفت و با در نظر گرفتن تمامی موارد کمی و کیفی تاثیرگذار در هنر و صنعت تولید و انتشار، با ایده و هدف تلاش برای بالا بردن کیفیت نشرو تاثیرگذاری بر جریان فرهنگی کشور در حوزه‌ی موسیقی و همچنین اعلان و تعیین مبنا و معیاری برای سنجه‌ی برترین‌ها؛ "نشر موسیقی هرمس" با مدیریت رامین صدیقی را به عنوان ناشر برتر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر معرفی می‌کند.

برگزیدگان بخش دوم "جایزه باربد"

در ادامه بخش دوم جوایز باربد اعلام شد.

باربد در بخش آهنگسازی موسیقی تلفیقی به "حمزه یگانه" برای آلبوم "کاهگل" اهدا شد.

لوح تقدیر جشنواره در بخش تلفیقی به "شایان شکرابی" سرپرست گروه "دال" برای "آلبوم گذر اردیبهشت" تقدیم شد.

باربد در بخش آهنگسازی موسیقی پاپ بی کلام به "مهبد شفیع‌نژاد" برای آلبوم "سکوت آبی" تقدیم شد.

لوح تقدیر جشنواره در بخش آهنگسازی موسیقی پاپ به "آزاده مهدوی آزاد" برای آلبوم "شانزلیزه" اهداشد.

میلاد کیایی که برای اهدای جایزه باربد روی صحنه آمده بود درباره آتش‌نشانان گفت: دو روز است سازم با من قهر کرده و دستم به ساز نمی‌رود. نمی‌دانم کی با هم آشتی کنیم. برای روح عزیزان وطن‌مون دعا کنید.

باربد آهنگسازی در بخش موسیقی پاپ با کلام به "اشکان ماهری" برای آلبوم "پرگار" تقدیم شد.

باربد آهنگسازی در بخش موسیقی پاپ با کلام به "محسن چاووشی" برای البوم "امیر بی‌گزند"

نماینده چاووشی برای دریافت جایزه روی صحنه آمد و سجادی مجری برنامه گفت: امیدوارم محسن چاووشی عزیز که بسیار با اخلاق هم هست بیشتر از خودش رونمایی کند.

باربد در بخش آهنگسازی موسیقی ایرانی بی‌کلام به "شروین مهاجر" برای آلبوم" کهن کمان" تقدیم شد.

باربد در بخش موسیقی ایرانی با کلام به "مهیار علیزاده" برای آلبوم "دخت پریوار" اهدا شد.

لوح تقدیر جشنواره برای آهنگسازی پاپ با کلام به کاوه یغمایی برای آلبوم"مشهود" اهدا شد.

باربد در بخش خوانندگی موسیقی ایرانی با کلام به "همایون شجریان" برای آلبوم "خداوندگار اسرار" و "علیرضا قربانی" برای آلبوم "من عاشق چشمت شدم" تعلق گرفت.

سجادی با بیان اینکه همایون شجریان در شمال است و آرزوی سلامتی داریم برای پهلوان آواز ایران و پدر معنوی استاد آواز ایران محمدرضا شجریان.

همچنین از سوی علی مرادخانی، حمیدرضا نوربخش به عنوان مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر معرفی شد.

در پایان ارکستر ملی ایران برای سومین شب در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت و قطعه آوار را به یاد حادثه پلاسکو اجرا کرد.
کد خبر: 93921
Share/Save/Bookmark