شورای هماهنگی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
با حضور مسئولین کتابخانه های عمومی شهر تهران برگزار شد:
شورای هماهنگی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
جلسه برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولین کتابخانه های عمومی شهر تهران به میزبانی کتابخانه عمومی گلسار برگزار شد
 
تاريخ : دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۹
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، یکشنبه 3 اردیبشهت به همت مریم افتخاری مسئول کتابخانه عمومی گلسار و دیگر کتابداران کتابخانه و با حضور علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ،سعید مجیدی کارشناس اداره کل فرهنگی ستاد مرکزی و مسئولین کتابخانه های عمومی شهر تهران و دیگر اعضای ستاد هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان در سالن کتابخانه گلسار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های استان و دبیر استانی این جشنواره ملی با اشاره به برگزاری موفق و تاثیر گذار ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این راستا، با تلاش و همت همه همکاران کتابخانه‌ها و ستاد اداره کل، ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در تهران با زیبایی و شکوه خاصی برگزار شد.

وی افزود: در سال ۹۵ بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم کتاب‌خوان و فرهنگ دوست استان، در قالب سه بخش مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند که نفرات برگزیده استانی این جشنواره شامل هشت کتابدار منتخب ، ۴۳ نفر از اعضا شامل پنج خانواده منتخب ، ۱۳ عضو کودک منتخب در مسابقه نقاشی، ۱۳ عضو نوجوان منتخب مسابقه کتابخوانی(کتاب اعترافات غلامان) و ۱۲ عضو بزرگسال منتخب مسابقه کتابخوانی علی ابن موسی الرضا(ع) در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) در ویژه برنامه‌ای استانی با حضور فرماندار تهران و دیگر مسئولان استانی موردتقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران مهمترین اهداف این جشنواره را ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با همکاری و پشتکار شما مسئولین و کتابداران شهر تهران شاهد استقبال خوب اعضا باشیم.

در ادامه جلسه اکرم نادری معاون اداره کل ضمن قرائت مفاد شیوه‌نامه اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی، به تبیین بخشنامه پرداخت.

نادری، توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ،اطلاع رسانی و جلب مشارکت در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروّج کتابخوانی در سطح شهر تهران را از جمله مهم ترین محورهای برگزاری موفق و پرشور جشنواره عنوان کرد .

سپس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران با اعلام آمادگی این استان برای برگزاری مطلوب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری تمامی همکاران و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی، شاهد برگزاری جشنواره‌ای پر رونق‌تر از دوره قبل باشیم.

در ادامه مسئولین کتابخانه های عمومی شهر تهران به بیان سوالات خود پرداختند که سعید مجیدی کارشناس اداره کل فرهنگی ستاد مرکزی به پاسخ موارد مطرح شده پرداخت و و راهکارهای لازم در خصوص موارد مطرح شده را بیان داشت.

سپس مریم تاجیک، مسئول روابط عمومی اداره کل، به بیان دستورالعمل اجرایی تبلیغات و اطلاع رسانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و از مسئولین خواست تا نسبت به انتشار فراخوان جشنواره در فضای مجازی، نشریات محلی، پیگیری جانمایی اقلام تبلیغاتی در فضای اطراف کتابخانه سطح شهرستان تهران و ارسال به موقع خبر اهتمام ورزند.

در این نشست مهدی حیدری رئیس اداری و مالی، سید وحیدرضا معزی رئیس اداره حراست هر یک مباحث فنی و تخصصی در حوزه‌های خود را مطرح کردند.
کد خبر: 94308
Share/Save/Bookmark