مستند «عمار انقلاب»
شبکه دو نمایش می دهد
مستند «عمار انقلاب»
به مناسبت چهل روز از درگذشت آیت الله مهدوی کنی، مستند «عمار انقلاب» به روی آنتن شبکه دو می رود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
به گزارش هنرنیوز، به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، مستند «عمار انقلاب» در دو قسمت به بررسی ابعاد مختلف زندگی ایشان از نگاهی نو می‌پردازد. این مستند به کارگردانی یاسر مرادی و تهیه کنندگی مهدی مطهر تهیه و تولید شده و در این مجموعه سعی شده دیدگاهها و نظریه های آیت الله مهدوی کنی درخصوص مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده، ارائه و بررسی می شود.

در این برنامه، شیخ حسین انصاریان، آیت الله سیداحمد علم الهدی، غلامعلی حداد عادل، محمد حسین صفارهرندی، سعید جلیلی، فرزند آیت الله مهدوی کنی، دکتر محمود کاشانی و تعداد زیادی از شاگردان و همراهان ایشان در طول سالهای متمادی قبل و پس از انقلاب به بیان خاطرات و نظرات خود پرداخته اند.

همچنین سخنان منتشر نشده‌ای از رئیس مجلس خبرگان درخصوص دوران طلبگی، اختلافات با مرحوم صادق خلخالی، نقش جامعه روحانیت مبارز در انتخاب بنی صدر و اختلافات با حزب جمهوری، دلایل کناره گیری از صحنه سیاست، درخواست از ایشان برای میانجیگری در فتنه ۸۸ برای اولین بار، بازگو خواهد شد. نکات مهم اخلاقی و شوخ طبعی ایشان از دیگر نکات قابل توجه این مستند خواهد بود.

نخستین قسمت مستند «عمار انقلاب» شنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۶:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه دو می رود و دومین قسمت آن هم ۱۶ آذردر همین ساعت پخش می شود.




کد خبر: 77208
Share/Save/Bookmark