امتیازهای خوب مالیاتی برای هنرمندان و سینماگران
رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پاسخ به هنرنیوز خبر داد:
امتیازهای خوب مالیاتی برای هنرمندان و سینماگران
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سوال هنرنیوز در مورد معافیت هنرمندان و سینماگران خبرداد: قانون گذار برای کلیه فعالان هنری از جمله سینماگران، امتیازهای مالیاتی خوبی را در نظر گرفته است.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، دکتر سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری با خبرنگاران ، در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که در مورد وضعیت معافیت مالیاتی هنرمندان و بویژه سینماگران پرسید گفت: معافیت مالیاتها طبق ماده 132 به درستی در قانون مشخص و روشن است و قانون گذار هم فعالان بخش گردشگری و هم برای فعالان حوزه هنری من جمله سینماگران، امتیازهایی را قائل شده است که بخش عمده فعالیت های آنان که شامل فعالیت های هنری و فرهنگی می شود از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از انجام تفاهماتی با رئیس اتاق اصناف خبر داد و تصریح کرد: یک خبر خوش مالیاتی نیز داریم و آن این است که امسال دریافت مالیات‌ها راحت‌‌تر و شفاف‌تر خواهد شد و افزایشی برای مالیات اصناف و مشاغل اعمال نخواهد شد.

تقوی‌نژاد گفت: در سال ۹۴ در حوزه مالیات مستقیم و ارزش افزوده ۶۶۷ هزار میلیارد ریال وصول شد که ۹۰ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده است که نسبت به وصولی‌های پارسال ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی، میزان وصولی‌های مستقیم در سال ۹۴ را ۴۲۱ هزار میلیارد ریال که ۹۶ درصد نسبت به عملکرد بودجه تحقق داشته است، اعلام کرد و افزود: این رقم ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۳ رشد داشته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رقم وصولی مالیات ارزش افزوده در سال گذشته ۲۴۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد بودجه در این بخش محقق شده که رشد ۱۳.۵ درصدی نسبت به وصولی‌های سال ۹۳ دارد. همچنین حدود ۱۱۴ هزار میلیارد ریال نیز عوارض وصولی بوده است.
کد خبر: 91248
Share/Save/Bookmark