رسانه ها موسیقی پاپ را برجسته می کنند
در برنامه ارغنون مطرح شد:
رسانه ها موسیقی پاپ را برجسته می کنند
 
تاريخ : شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۶

مهدی دانایی در برنامه "ارغنون" از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: مخاطبان امروزی موسیقی نسبت به این هنر آشنایی و شناخت بسیار پایینی دارند، علاوه بر آن رسانه ها نیز در زمینه ی موسیقی های مختلف شناخت کافی را در مخاطبان ایرانی به وجود نمی آورند.
برنامه "ارغنون" با موضوع (بررسی مفاهیم و مواضع مختلف حوزه ی هنر موسیقی) و با حضور مهدی دانایی (آهنگساز) و بامداد فلاحتی (خواننده) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه بامداد فلاحتی با اشاره به فراز و نشیب های گوناگون جامعه موسیقی در ایران، گفت: با توجه به فعالیت ها و زحمات خانه موسیقی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز در برنامه ریزی ها ضعف و خلاء احساس می شود.
وی همچنین با اشاره بر برخی از مشکلات مختلف حوزه ی موسیقی در کشور افزود: برنامه های مختخص موسیقی در کشور در حالت کلی بسیار اندک است، به طوری برخی از برنامه های رسانه ای موسیقی پخش نمی شوند واز تعداد کمی برخوردارند، امیدوارم که تهیه کننده های این حوزه روز به روز بیشتر شده و در کنار تمام این ها به موسیقی سنتی ایرانی پرداخت بیشتری بشود.
این خواننده ی موسیقی سنتی ایرانی در خصوص فعالیت های خود در حوزه ی موسیقی گفت: موسیقی برای من از دوران کودکی شروع شده و از همان دوران با تاثیر از استاد جلال ذوالفنون به موسیقی ایرانی و سنتی عشق می ورزیدم.
وی همچنین در خصوص کارها و آثاری که با همکاری استاد جلال ذوالفنون منتشر کرده است، خاطر نشان کرد: ماحصل بودن در کنار استاد جلال ذوالفنون به مدت ۵ سال سه آلبوم موسیقی به نام های «سیم آخر»، «زیر باران شقایق» و «در این خانه بگردیم» بود و علاوه بر این در این مدت پنچ ساله حدود ۱۴۰ کنسرت و برنامه های ارگانی که با فضای موسیقی سنتی و تحت تاثیر شاگردیِ استاد برگزار شد.
بامداد فلاحتی در خصوص بیماری خود گفت: چند سال پیش متوجه شدم مه مبتلا به بیماری ام اس هستم، به طوری که در یک سال اول تمام وقت در کنار خانواده بوده و در خانه می ماندم، در آن دوران به دلیل شرایط جسمی حتی توانایی شرکت در محافل موسیقی را هم نداشتم.
وی در خصوص دوران بیماری خود ادامه داد: در طول مدتی که در خانه بودم، برخی اوقات روی تک آهنگ هایی کار می کردم که نتیجه این کارها در قالب آلبوم موسیقی «هوای یار» با شعر عبدالجبار کاکایی و آهنگسازی «بهزاد خدارحمی» منتشر شد.
در بخش دیگر این برنامه مهدی دانایی در خصوص اوضاع بازار موسیقی در ایران، گفت: عدم شناخت مخاطبان موسیقی امروزه مربوط به نوع و فرم موسیقی می شود.
وی با بیان این که در حال حاضر آلبوم های موسیقی پاپ بیشترین تیراژ انتشار را دارند، اظهار داشت: مخاطبان امروزی موسیقی نسبت به این هنر آشنایی و شناخت بسیار پایینی دارند، علاوه بر آن رسانه ها نیز شناخت کافی را به وجود نمی آورند.
این آهنگساز موسیقی ایرانی با اشاره به این که رسانه ها موسیقی پاپ را بیشتر مورد توجه قرار می دهند، خاطر نشان کرد: اکثر ناشران موسیقی فقط با در نظر گرفتن جنبه ی مالیِ آلبوم های موسیقی دست به همکاری و انتشار می زنند و از این رو موسیقی پاپ مورد اقبال قرار می گیرند.
وی با تاکید به عدم شناخت مخاطبان امروزی از موسیقی ایرانی، گفت: این موضوع باید با فرهنگ سازی های مختلف رو به اصلاح باشد، باید فضا به طوری باشد که مخاطبان به موسیقی های مختلف آشنایی داشته باشند.
مهدی دانایی در خصوص فضای برگزاری کنسرت در ایران، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه فضای برگزاری کنسرت در ایران دچار باندبازی های گروهی و تبلیغاتی شده است، برای مثال بامداد فلاحتی در طول مدتی که در حوزه ی موسیقی فعالیت دارد اگر عضو یکی از این باند های موسیقی می شد، شاید تعداد بیشتری کنسرت برگزار کرده و مخاطبان بیشتری داشت.
فایل صوتی برنامه "ارغنون" با اجرای وحید طارمی از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر پنچشنبه از ساعت ۲۱ الی ۲۲ با معرفی و بررسی آلبوم های موسیقی و فعالیت هنرمندان این حوزه از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.
کد خبر: 92535
Share/Save/Bookmark