انتقاد صریح دبیر سمپوزیوم از عدم تعهدات نهادهای ذیربط/ دوره ی دوم را با رویکرد تئاتر و سینما برگزار خواهیم کرد
انتقاد صریح دبیر سمپوزیوم از عدم تعهدات نهادهای ذیربط/ دوره ی دوم را با رویکرد تئاتر و سینما برگزار خواهیم کرد
سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران که در دوره اول خود با رویکرد طراحی و صحنه لباس تئاتر برگزار شد در دومین دوره ی خود با رویکرد جدیدی آغاز به کار خواهد کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
به گزارش هنرنیوز ،اکبر جلیلی، موسس و دبیر سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران درباره ی روند این حرکت فرهنگی گفت: تیر ماه امسال سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران به پایان رسید و در اختتامیه صحبت هایی در مورد ادامه این جریان صورت گرفت، تنها 2 هفته پس از اختتامیه فعالیت خود را از سر گرفتیم و همراه با تیم اجرایی به آسیب شناسی دوره ی اول پرداختیم، در این راستا جلسات متعدی با عوامل اجرایی و سایر هنرمندان این حوزه برگزار شد.

جلیلی در ادامه افزود: پس از شناخت کمبودها در صدد آن برآمدیم تا اشکالات را رفع کنیم، از اواسط شهریورماه نیزبرنامه ریزی های دوره ی دوم سمپوزیوم آغاز شد و در حال تحقیق و پژوهش بر چگونگی انجام برنامه های دوره ی دوم هستیم. و همانطور که قبلا هم اعلام نمودیم در دوره ی دوم علاوه بر تئاتر، سینما را نیز در بستر سمپوزیوم جاری خواهیم کرد.

دبیر سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران در ادامه اظهار داشت: در دوره ی اول بسیاری از نهادها و ارگان ها ما را جریانی ناشناخته قلمداد می کردند و آنگونه که انتظار می رفت حمایتی صورت نگرفت! ما در دوره ی دوم از نهادها، ارگان ها، سازمان ها و مراکز مربوط دعوت به همکاری می نماییم، چرا که در مسیر ایجاد یک بستر فرهنگی و هنری هستیم که اقدامی موثر در رابطه با آن صورت نگرفته و همواره مهجور بوده است.

دبیر سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران در پایان ضمن گلایه از عدم همراهی نهاد های مربوطه؛ از عملکرد شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه 11 تهران در انجام تعهداتش نسبت به این جریان فرهنگی و هنری به شدت انتقاد کرد و گفت: با این که ما تمام تعهدات خود را در قبال منطقه 11 شهرداری تهران تمام و کمال انجام داده ایم، متاسفانه مسئولان منطقه 11 شهرداری تهران 6 ماه است که تعهدات خود را نسبت به سمپوزیوم انجام نداده اند و ما از مسئولان ذیربط خواهشمندیم هرچه زودتر اقدامی در این زمینه صورت پذیرد.

جلیلی در خاتمه اظهار داشت: به زودی با معرفی اعضای اصلی دوره ی دوم سمپوزیوم ، برنامه های خود را اعلام و با انتشار رسمی فراخوان، برنامه های دوره ی دوم را آغاز خواهیم کرد
کد خبر: 93435
Share/Save/Bookmark