مستند پارک ملی کویر و تنگه ظلمات
در 10 قسمت پخش می شود
مستند پارک ملی کویر و تنگه ظلمات
جاذبه های طبیعی و گردشگری پارک ملی کویر و تنگه ظلمات در برنامه سه شنبه های سلام تهران در آیتم طبیعت گردی به مخاطبان معرفی و نمایش داده می شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
به گزارش هنرنیوز ،مستند جذاب و زیبا پارک ملی کویر و تنگه ظلمات در ۱۰ قسمت در برنامه زنده سلام تهران بر روی آنتن می رود و مخاطبان در مستند پارک ملی کویر ، با محیط زیست، حیات وحش و تنگه ظلمات به همراه توضیحات کامل آشنا می شوند.

آیتم طبیعت گردی یکی از بخش های برنامه سلام تهران است که در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری استان تهران بر روی آنتن می رود.

بنا بر این گزارش ، پارک ملی کویر یکی از جاذبه های گردشگری استان تهران است که در جنوب غربی استان تهران در مجاورت شهرستان ورامین ( ۶۰ کیلومتری شهر تهران ) با مساحت ۶۰۰ هزار هکتار واقع شده است.

این پارک یکی از مهمترین پارک های ملی کشورمان و از زیستگاه های اصلی حیات وحش است. منطقه حفاظت شده پارک ملی کویر دارای گلدانها و نبکا ( در ختچه هایی به شکل گلدان نمکی که ریشه آن در خاک تثبیت شده ) است .

در کنار این پارک کارونسراهای متعدد نظیر قصر بهرام ، عین رشید ، مرنجاب سفیدان و... مشاهده می شود.

تنگه ظلمات یکی دیگر از جذاب های این کویر است که می توان گفت این تنگه یکی از عارضه های زمین شناسی فوق العاده ( ژئو پارک کوچک ) است که ارتفاع دیواره های آن گاها تا ۳۰ متر می رسد ، در این دره ما شاهد سنگهای رنگین و انواع و اقسام خاک ها هستیم .

سلام تهران نام برنامه اي است كه از ۱۴فرودين ۸۹ ماه پخش آن آغاز گرديده است، در اين برنامه سه ضلع اساسي، جغرافياي تهران، زمان پخش برنامه كه صبحگاه است و مديومي به نام تلويزيون مد نظر قرار داده شده تا با نگاهي دقيق برنامه اي جذاب توليد شود.نشاط لحاظ شده در اين برنامه نه تنها با موسيقي و بخش هاي شادي بخش ، بلكه با آگاهي بخشي و ارتقاء درك مخاطب تامين مي شود.
کد خبر: 77325
Share/Save/Bookmark