موسسه شهید آوینی نه به خاکی رفته و نه عقب نشینی کرده است
حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:
موسسه شهید آوینی نه به خاکی رفته و نه عقب نشینی کرده است
مدیرعامل موسسه شهید آوینی گفت: این موسسه از زمان تاسیس تا کنون مسیرش را به گونه‌ای طراحی کرده است که نه به خاکی زده و نه از آرمانهای مقام معظم رهبری و شهدا عقب نشینی کرده است.
 
تاريخ : شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
حمید بهمنی مدیر عامل موسسه شهید آوینی و کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد فعالیت‌های زیر مجموعه خود افزود: از زمانی که من افتخار همکاری با موسسه شهید آوینی را داشتم این موسسه در زمینه مسائل فرهنگی، بسیار موفق‌تر از قبل و حتی بهتر از نهادهای دیگر فرهنگی عمل کرده است. این درحالی است که موسسه شهید آوینی از- زمان تاسیس تا کنون، مسیرش را به گونه‌ای طراحی کرده است که نه به خاکی زده و نه از آرمانهای مقام معظم رهبری و شهدا عقب نشینی کرده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه فعالیت‌های این موسسه با همکاری هیات مدیره و بچه‌های این موسسه، روز به روز بهتر شده و ما همواره تلاش کردیم مطالبات حضرت آقا را در حوزه‌های مختلف فرهنگی فصل الخطاب قرار دهیم.
این کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون حدود ۱۴۰۰ هنرجو در حوزه سینما در موسسه شهید آوینی آموزش دیدند ادامه داد: ما هم اکنون یک گردان کامل فرهنگی را در حوزه‌های مختلف در اختیار داریم که با مصونیت اندیشه و تفکر انقلابی و ولایی بزودی وارد جامعه هنری خواهند شد. متاسفانه یکی از مشکلاتی که ما همیشه طی سالیان گذشته داشتیم این بوده که ما در زمینه «کادر سازی» کار موثری انجام ندادیم و سازمان‌ها و نهادهایی که در حوزه سینما فعالیت‌های موازی داشتند بیشتر اندیشه‌های غربی و تفکر‌های سکولاریستی را در بحث آموزش رواج دادند و کمتر آموزشگاههایی بودند که در حوزه‌های دغدغه‌های انقلاب اسلامی، فعالیت داشته باشند. خوشبختانه موسسه شهید آوینی به خوبی این کمبود‌ها را احساس کرد و علی رغم مشکلات بدِ اقتصادی سال گذشته، ما به خوبی این موضوع را مدیریت کردیم و هم اکنون توانسته‌ایم نیروهای کارآمد خوبی را در حوزه‌های مختلف سینمایی تربیت کنیم.
مدیر عامل موسسه شهید آوینی با اشاره به فعالیت‌های حرفه‌ای فیلمسازی در این موسسه تصریح کرد: ما در این موسسه، ۲ فیلم سینمایی در رابطه با مطالبات حضرت آقا تولید کردیم که یکی از آنان فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» به کارگردانی آقای رضا سبحانی بود ه که با موضوع تحریم ساخته شده است و فیلم دیگر این موسسه، فیلم سینمایی «دوست من کجایی» است که با مضمون جنگ نرم تولید شده که یک فیلم خوب و وزینی است که از نگاه جهانی برخوردار است که هم اینک این فیلم سینمایی، در مرحله فنی است.
وی گفت: امسال درصددیم فیلم «دوست من کجایی» را بعد از اتمام مسائل فنی به جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم و فیلم «به تهران خوش آمدید» را به همراه فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» که تولید دو سال قبل و ساخته خود بنده است را اکران کنیم.
مدیر عامل موسسه شهید آوینی با اشاره به حوزه نثر افزود: موسسه شهید آوینی در حوزه نشر، مبادرت به انتشار مجله‌ای به نام «رسانه» کرده است. ما در این مجله تلاش کردیم با معیار تفکر انقلاب اسلامی به نقد فیلم‌های سال گذشته بپردازیم. ما در سال ۹۲، ۳ شماره از این مجله را به چاپ رساندیم و روانه بازار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبرو شد. اما در حوزه بخش نشر کتاب نیز باید اعلام کنم که ما هم اینک ۶ جلد کتاب را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، دینی و اقتصادی به زیر چاپ داریم که بزودی راهی کتابفروشی‌ها خواهد شد.
حمید بهمنی که همواره به عنوان یکی از کارگردانان دفاع مقدس فعالیت کرده است در مورد جدید‌ترین اثر سینمایی خود یاد آور شد: به تازگی فیلمنامه «آن سوی اغماء» با مضمون دفاع مقدس را برای تولید به حوزه هنری ارائه دادم و منتظر پاسخ حوزه هنری برای همکاری با این فیلم هستم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که بسیاری از ارگان‌ها مدعی حمایت از دفاع مقدس هستند اما در زمینه همکاری فیلم‌هایی با این مضمون تعلل می‌کنند گفت: شاید یکی از علت‌های آن وجود امثالی مثل حمید بهمنی باشد که برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها دوست ندارند با فیلمسازانی مثل من که هیچگاه در پرونده کاریشان خبری از رانت خواری و باند و باند بازی نیست همکاری کنند. چرا که می‌دانند موضع امثال ما از‌‌ همان ابتدای کار فیلمسازی، «اعتقاد به ولایت» بوده و هست و این کم جرمی برای فیلمسازان دفاع مقدس و وفادار به نظام و انقلاب نیست. وقتی من فیلمنامه‌ای با موضوع دفاع مقدس را به برخی از ارگان‌ها و نهاده‌ها ارائه می‌دهم پاسخ می‌شنوم که این فیلم در راستای سیاست‌های ما نیست! درحالی که دفاع مقدس باید سیاست اصلی همه کشور باشد. این درحالی است که این ارگان‌ها با دیگر فیلمسازان که مضامین دیگری را ارائه می‌دهند همکاری می‌کنند لذا مجموعه این گونه رفتار‌ها موجب می‌شود که بتدریج فیلم‌های دفاع مقدس جای خودشان را به فیلم‌های سیاه، تلخ و از جنس سکولار بدهند.
کد خبر: 70719
Share/Save/Bookmark