خلاء هنرو خلاقیت در دانش آموزان / فرصت آثار تا آذرماه
در نشست اولین جشنواره ملی هنر و خلاقیت مطرح شد:
خلاء هنرو خلاقیت در دانش آموزان / فرصت آثار تا آذرماه
مدیر مرکز یادگیری تبیان گفت: این مرکز متوجه خلاء درهنر و خلاقیت و همچنین کاهش مهارت دانش آموزان در سنین پایین تر شده است و به همین منظور طرح جشنواره ملی هنر و خلاقیت را طراحی کرده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۷
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، نشست خبری رونمایی از سایت «هنرِ مدرسه»، پوستر اولین جشنواره هنر و خلاقیت و کتاب هفت خوان زیبانویسی، با حضور الناز فطیرخورانی مدیر مرکز یادگیری تبیان و رضا تبریزی مولف کتاب هفت خوان زیبا نویسی برگزار گردید.

مدیر مرکز یادگیری تبیان در این نشست گفت: موسسه تبیان همواره بحث کودک و نوجوان را در برنامه کاری خود قرار داده است و ما متوجه خلاء درهنر و خلاقیت و کاهش مهارت های دانش آموزان در سنین پایین تر شدیم و با انجام کارگاههایی برای برون رفت از این مشکل به این نتیجه افتادیم که باید طرح ملی هنر و خلاقیت را طاحی کنیم و سعی کردیم این طرح را در مدارس اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما در این زمینه دانش آموزان پیش دبستانی تا ششم دبستان خواهد بود از راه اندازی سایت هنرِمدرسه خبر داد که همین هفته رونمایی می شود.

فطیر خورانی ادامه داد: این سایت بزرگترین آثار مجازی دانش آموزان در سراسر کشور محسوب می شود ضمن اینکه ما بحث آموزشی را نیز در این سایت درنظر گرفته ایم.
وی از برگزاری اولین جشنواره هنر و خلاقیت در دی ماه امسال خبر داد و اعلام کرد که آثار دانش آموزان در چهار بخشی که در سایت هم معرفی شده اند مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

فطیری خورانی تصریح کرد: مهلت آثار تا آذرماه می باشد.

به گفته مدیرمرکز یادگیری تبیان ، آثار برتر ضمن گرفتن جایزه به مدت ۳ روز در یک نمایشگاه نمایش داده خواهند شد.
رضا تبریزی مولف کتاب هفت خوان زیبا نویسی هم در نشست خبری با اشاره به چهار مهارت یادگیری برای بچه ها گفت: ما باید به بچه ها بیاموزیم که هنر را نه فقط به خاطر زیبایی بلکه به عنوان یک زبان مورد استفاده قرار دهند. با همین رویکرد ۴ مهارت را برای بچه های دوره دبستان طراحی کرده ایم که در کتاب هفت خوان زیبانویسی و جشنواره هنر و خلاقیت مورد توجه هستند.

مهارت نوشتن ، رنگ آمیزی ، تا کردن و برش زدن و حجم سازی ، چهار مهارتی است که تبریزی از آن یاد کرد.
وی که تاکنون مولف کتابهای زیادی بوده است معتقد است که بچه ها در ۷ مرحله و در۷ ماه می توانند مراحل اجرایی طرح هنر و خلاقیت را بگذرانند.

تبریزی با اشاره به کلاس های فوق برنامه در مدارس از این کلاس انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه این برنامه ها هیچ وقت معیارسنجی درستی نداشتند و این درحالی است که باید خلاء این کلاس ها در مدارس مرتفع گردد.

وی اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می کنیم که مهد تمدن نامیده می شود اما متاسفانه نمی توانیم از هنر به خوبی استفاده کنیم ما اول باید زندگی کردن را به بچه ها بیاموزیم.

مدیرمرکز یادگیری تبیان در پاسخ به هنرنیوزکه پرسید برای ورود چهارمهارت به حوزه درسی دانش آموزان با سازمان آموزش و پرورش تعامل داشته اید؟ گفت: ما با آموزش و پرورش تهران تفاهم نامه ای را در این زمینه منعقد کردیم اما اینکه این طرح به عنوان واحد درسی دانش آموزان محسوب شود هنوز به نتیجه ای نرسیدیم اما ما این پیشنهاد را به آنان ارائه دادیم.

وی ادامه داد: ما این طرح را در قالب کمک آموزشی و آموزش پایه ارائه دادیم ولی آماده هستیم تا این موضوعات را به صورت واحد درسی نیز به آموزش و پرورش ارائه دهیم.

کد خبر: 92959
Share/Save/Bookmark