مدیر مسئول «تابناک» به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد
در پی شکایت شفیع آقا محمدیان
مدیر مسئول «تابناک» به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد
مدیر مسئول پایگاه خبری «تابناک» در پی اتهام زنی به شفیع آقا محمدیان مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۹
به گزارش خبرنگار هنر نیوز ، شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست سیامک مدیر خراسانی طبق بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵، مدیر مسئول سایت مزبور را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

یاد آوری می شود که سایت تابناک در تاریخ 31 شهریور 93 مطلبی تحت عنوان «میراث ناپدری» و ۱۰۰ میلیونی که به جیب داماد رئیس رفت» شروع به نثر اکاذیب نسبت به آقا محمدیان کرده بود. تابناک در بخشی از این مطلب نوشته بود: « با تغییرات در مدیریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی اتفاقات جالب در این حوزه یک به یک در حال علنی شدن است و در همین راستا قرارداد یک آقازاده دیگر علنی شد که پدر همسرش تا همین چند روز پیش رسماً مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود!»

تابناک نوشته بود: « یکی دیگر از این آقازاده ها، «نیما مهدیان» مسئول آرشیو مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت ارشاد است که ظاهراً داماد شفیع آقامحمدیان رئیس این مرکز تا همین چند روز پیش نیز محسوب می‌شود. با این حال ظاهراً این نسبت باعث نشده آقامحمدیان جلوی دامادش را بگیرد و اجازه رشد به او را ندهد و ظاهراً فیلم مستند- داستانی «میراث ناپدری» ساخته نیما مهدیان که درباره‌ پدیده کم مویی و طاسی است، مراحل تولید را سپری می کند و بدون شک مهدیان نیز همچون هر شخص دیگری حق ساخت آثار مستند و یا سینمایی را دارد اما اینکه این آثار با چه کیفیتی به مرحله تولید برسد، محل بحث است....»

اتهام زنی به مدیری همچون شفیع آقامحمدیان که خودش از جنس فیلمسازان و تحصیل کرده رشته کارگردانی است و  در کارنامه کاری خود فیلم های خوبی دارد به دور از انصاف می باشد. آقا محمدیان در دوران مدیریت خود بر مرکز گسترش سینما مستند و تجربی ، زمینه تولید بسیاری از فیلمسازان مستند را که تا آن روز حتی  اجازه ورود به مرکز را نداشتند را فراهم کرد. فیلم مستند « آتلاین» که چند روز قبل به عنوان بهترین فیلم منتخب هشتمین دوره جشنواره فیلم سینما حقیقت برگزیده شد و قرار است وارد بخش مسابقه فیلم های بلند مستند در جشنواره فیلم فجر بشود یکی از فیلم هایی است که تمام مراحل تولید آن در زمان آقا محمدیان انجام شده و تنها بخش فنی آن با تغییر دولت، سهم مدیریت جدید مرکز گسترش بوده است. یا فیلم «چنارستان» که مصوب دوره مدیریت قبلی بوده اما کارگردان با تغییر دولت و با تغییر در خط و خطوط هایی که در زمان آقامحمدیان مورد تصویب قرار گرفته بوده آن را به مرحله تولید رسانده است. یا فیلم «عیار مشروطه» که این فیلم هم متعلق به دوران مدیریت آقا محمدپان بوده است و .... اما گویا چنین به نظر می رسد که مرکز گسترش با عدم اطلاع رسانی در این موارد؛ افتخارات این فیلم ها را از آن دوران خود می داند!








کد خبر: 77389
Share/Save/Bookmark