آثاری مثل «بازمانده»، «33 روز» و «شکارچی شنبه» باید استمرار داشته باشد
حسن نجاریان در گفتگو با هنرنیوز:
آثاری مثل «بازمانده»، «33 روز» و «شکارچی شنبه» باید استمرار داشته باشد
یک سینماگر و مسئول سابق سینمایی گفت: سینماگرانی مثل مرحوم سیف الله داد، شورجه و شیخ طادی فیلم هایی با مضامین افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی تولید کردند اما این روند ادامه پیدا نکرد درحالی که باید اینگونه تولیدات تداوم داشته باشد تا کشورهای اسلامی و جوامع جهانی هرگز نسل کشی صهیونیست ها را به فراموشی نسپارند.
 
تاريخ : سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
حسن نجاریان سینماگر و قائم مقام سابق بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی دفاع غزه افزود: من هم به عنوان یکی از اعضای جامعه اسلامی و یک سینماگر، این نسل کشی انسانی را محکوم می کنم و از جوامع جهانی می خواهم که اقدامات عاجلی را برای پایان یافتن این جنایت ها انجام دهند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
وی اضافه کرد: لازم است تا کشورهای اسلامی نسبت به چنین وحشی گریها یی واکنش های قاطعانه ای داشته باشند تا این بار هم ، رژیم صهیونیستی همچون جنگ های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه با خفت، طعم شکست را بچشد. اگر رژیم صهیونیستی ضربه مهلکی متحمل شود. بی شک دیگر جرات نخواهد کرد هر زمانی که دلش خواست به مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه حمله کند.
این سینماگر با اشاره به رسالت و وظیفه هنرمندان و بویژه سینماگران تصریح کرد: هنرمندان ایرانی ، همان طوری که در ابتدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه، بیانیه ای را صادر و این جنایات را محکوم کردند باید همچنان در این زمینه پویا باشند. البته ساخت فیلم هایی با مضمون جنایات رژیم صهیونیستی از آن دست مضامینی نیست که بتوان در حوزه سینما، ظرف مدت کوتاهی به نتیجه رسید.چرا که تولید در این حوزه ، نیازمند تلاش های طولانی مدت است. هنگامی که من در بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتم تلاش هایی برای ساخت فیلم هایی مثل «۳۳ روز» و یا فیلم های دیگر انجام گرفت و ما همچنان علاقه مند بودیم با توجه به اینکه مسیر تولید اینگونه آثار باز شده بود ، تولیدات دیگری را هم شاهد باشیم.
قائم مقام سابق بنیاد سینمایی فارابی خاطر نشان کرد: مردم از هنرمندان خود انتظار دارند که با جدیت برای خلق آثاری قوی در این زمینه فعال باشند و نباید با فروکش کردن این جنایات، ما هم شاهد کم رنگ شدن این تولیدات باشیم.بلکه باید این نگاه همچنان با قوت استمرار داشته باشد.
وی با اشاره به فیلم هایی همچون « بازمانده»، « ۳۳ روز» و « شکارچی شنبه » گفت: سینماگرانی مثل مرحوم سیف الله داد و آقایان شورجه و شیخ طادی فیلم هایی را با مضامین افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی تولید کردند اما این روند ادامه پیدا نکرد درحالی که باید اینگونه تولیدات تداوم داشته باشد تا کشورهای اسلامی و جوامع جهانی هرگز نسل کشی صهیونیست ها را به فراموشی نسپارند.
حسن نجاریان با بیان اینکه تولیداتی در این حوزه می تواند اثر گذار باشد افزود: نمایش این آثار می تواند در برخی از کشورها و بعضی از جشنواره های دنیا، مثمرثمر باشند و پرده از جنایات، اسرار و نیات پلید صهیونیست ها بردارند به شرطی که برای اکران این فیلم ها در کشورهای دیگر، برنامه ریزی داشته باشیم.
وی ادامه داد: می توان با ابزاری مثل « سینما» به مقابله با صهیونیست ها رفت به شرطی که در این زمینه دغدغه مند باشیم و بودجه های مناسبی را به این کاراختصاص دهیم. البته همگان می دانند که تولیدات سینمایی مستلزم حوصله ، تحقیقات و بودجه مناسب است بنابراین ما اگر از همین امروز هم تولید این گونه آثار را شروع کنیم بازهم دیر است ولی باید استارت این فیلم ها زده شوند تا برای چند سال دیگر ، دستمان خالی نباشد. باید کمر همت ببندیم تا شاهد ساخت و نمایش فیلم هایی با مضمون بیداری اسلامی و افشاگری رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان باشیم
کد خبر: 73554
Share/Save/Bookmark