شما هم فضا را به سمت خودی و غیر خودی بردید!
حاشیه‌ای بر دعوت نکردن برخی رسانه در نشست خبری سازمان سینمایی؛
شما هم فضا را به سمت خودی و غیر خودی بردید!
چندی پیش توسط سازمان سینمایی نشستی برگزار شد که برخی از رسانه‌ها حذف شده بودند. نگران نباشد چون به دلیل حضور خودی‌ها اصلاً جایشان خالی نبود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
چند روز پیش به دعوت روابط عمومی سازمان سینمایی برخی از منتقدان و دستندرکاران سینما و رسانه دور هم جمع شدند و جلسه‌ای را برگزار نمودند که برخی از رسانه‌های فعال حضور نداشتند چرا که دعوتی از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی صورت نگرفته بود اما جایشان خالی نبود گویا دوستان و رسانه‌های آشنا که کمتر نقدی را به این سازمان داشته‌اند جای سایر رسانه‌های غایب را پر کرده بودند.

ابتدا باید سوال کرد به لحاظ حرفه‌ای رسانه‌هایی که حضور داشتند باید انتقاد و یا حداقل سوالی را در این رابطه می‌پرسیدند و آن را منتشر می‌کردند؟! حداقل برای حفظ ظاهر.

دوم اینکه اگر در آستانه روز خبرنگار این جلسه و نشست برگزار شد می‌توانستند به نشانه دوستی آن را بهانه‌ای برای دیدار با خبرنگاران فعال این حوزه قرار دهند.

سوم اینکه اگر خبرگزاری نقد و انتقادی را نسبت به حوزه
رئیس سازمان سینمایی در نشستی که چندی پیش با اهالی رسانه داشت اعلام کرد ما با شفاف سازی نگرانی‌ها را برطرف می‌کنیم این بسیارعالی است اما باید آن را در عمل هم ببینیم.
مربوطه خودش دارد که به نظر دوستان غیر منطقی می‌آید باید با یک رفتار دموکراتیک آن را پاسخ دهند نه اینکه آن رسانه را خذف نمایند.

دولت «تدبیر و امید» باید هم راستا با شعاری که برایش در نظر گرفته شده است گام بردارد یا حداقل از آن فاصله نگیرد این رفتار آن هم به این شکل باعث آزرده کردن برخی رسانه‌ها شد که دلیلش هم می‌تواند بی‌تدبیری باشد.

(هنرنیوز) همواره تلاش داشته تا نگاهش در راستای انقلاب و آرمان هایش باشد و به هیچ عنوان سلیقه‌ای رفتار نکند و نقد و انتقادی را به گروهی روا ندارد مگر اینکه آن را از فیلتر ارزش‌های در نظر گرفته شده برای انقلاب عبور داده باشد.

عملکرد هنرنیوز همواره در این راستا بر هیچ کس پوشیده نیست اخبار و موارد پی گیری شده توسط خبرنگاران این رسانه گواه این موضوع است به همین دلیل تقاضا داریم اگر سازمان سینمایی با برخی از موضع گیری‌های این رسانه نسبت به عملکردشان انتقادی دارد آن را شفاف بیان کند تا در ‌‌نهایت به تعامل رسید نه اینکه گامی در جهت حذف رسانه برداشته شود این عملکرد به دور از رفتار دموکراتیک است.

رئیس سازمان سینمایی (حجت الله ایوبی) در نشستی که چندی پیش با اهالی رسانه داشت اعلام کرد ما با شفاف سازی نگرانی‌ها را برطرف می‌کنیم این بسیارعالی است اما زمانی که آن را در عمل هم ببینیم. به نظر می‌رسد به جای بی‌تفاوتی نسبت به این اتفاق پیش آمده که باعث دل آزرده کردن خبرنگاران شده، (آن هم در ایامی که به عنوان روز خبرنگار بوده است) باشید بهتر است روابط عمومی سازمان سینمایی عکس العملی را نشان دهد تا حداقل به این اتفاق به چشم یک سوءتفاهم نگاه کنیم اگرچه سخت است.
کد خبر: 74003
Share/Save/Bookmark