«تونیک»، ارکستر سمفونیک نوپای جوان روی صحنه رفت
گزارش هنرنیوز از اجرای ارکستر سمفونیک تونیک؛
«تونیک»، ارکستر سمفونیک نوپای جوان روی صحنه رفت
ارکستر سمفونیک تونیک در شب پایانی اجرای خود در تالار رودکی خوش درخشید.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵
به گزارش هنرنیوز، ارکستر سمفونیک تونیک به رهبری رضا کهریزی شب گذشته دومین اجرای خود را در تالار رودکی به روی صحنه برد.

در این اجرا که رهبری و آهنگسازی قطعات آن توسط رضا کهریزی انجام شده بود در بخش اول، قطعات «بهار»، «غروب باشکوه»، «کوچ پرستوها»، «والس» و «آهنگ عشق برای ویلون سلو و ارکستر» اجرا شد که سولیست و کنسرت مایستر آن علی صالحی پور بود.
در بخش دوم نیز قطعات «جنگ»، «فوگ»، «معما» و «آوازی از آسمان» اجرا شد.

در اجرای قطعات بخش اول، قطعه «والس» با استقبال مخاطبان مواجه شد و علی صالحی پور در قطعه « آهنگ عشق برای ویلون سلو و ارکستر» با تک نوازی ویلون خوش درخشید.

گفتنی است ارکستر سمفونیک تونیک به منظور ارتقای سطح فرهنگی و شنیداری جامعه فعالیت خود را از بهمن ماه ۱۳۹۳ به رهبری و آهنگسازی رضا کهریزی در تالار رودکی آغاز کرد و رویکرد آن در اجرای آثار آهنگسازان بزرگ تاریخ و آهنگسازان ایرانی بوده و همچنین مهیا ساختن شرایط حضور در صحنه برای نوازندگان جوان و با استعداد ایرانی است.

رضا کهریزی که رهبر جوان این ارکستر است و پیشتر لوریس چگنواریان در نشست مطبوعاتی این ارکستر آینده خوبی را برای این آهنگساز جوان ترسیم کرده بود با اجرای قطعات مختلف نشان داد می تواند روند رو به رشدی را در مسیر خود طی نماید و ارکستر تونیک نیز به عنوان یک ارکستر نوپا ظرفیت خوبی برای رشد و پیشرفت دارد.

در اجرای شب گذشته این قطعات استاد بزرگ موسیقی ایران، لوریس چگنواریان برای حمایت از این ارکستر حضور بهم رسانید.

در اجرای شب گذشته ارکستر سمفونیک تونیک میثم قدرتی و شروین عباسی نوازنده فلوت، مصطفی گلشن ابوا، امیر محمدی و یاسمن ناصری کلارینت، فرشاد شیخی و محمد نصرتی نوازندگی هورن، حسن فراهانی و علی ضرابی ترومپت، علی عباسی ترومبون و علیرضا خسروی نوازندگی تیمپانی را بر عهده داشتند؛ سولیست و کنسرت مایستر این گروه نیز علی صالحی پور بود.
کد خبر: 81582
Share/Save/Bookmark