شناسایی زمینه‌های شغلی رشته ادبیات فارسی/دانشکده‌ چاپ به شرایط مطلوب رسیده‌ است
مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد در گفتگو با هنرنیوز؛
شناسایی زمینه‌های شغلی رشته ادبیات فارسی/دانشکده‌ چاپ به شرایط مطلوب رسیده‌ است
حمید شاه آبادی مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر گفت: دانشکده چاپ در حال حاضر به شرایط مطلوب رسیده است و مشکلاتی که اخیرا پیش آمده بود برطرف شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹

شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار گروه کتاب و ادبیات هنرنیوز از برگزاری برنامه های جاری و «سوگواره عرش دهم در ماه صفر خبر داد و گفت: در حال حاضر در آستانه برگزاری جشنواره های جدیدی که هرکدام به نوعی می توانند نشان دهنده برخی از ظرفیت های مراکز علمی و کاربردی ما باشد هستیم، همچنین در ماه صفر «سوگواره عاشورایی عرش دهم» با محوریت مرکز علمی کاربردی هنر در قم برگزار می شود که سوگواره عظیمی در پنج رشته از هنرهای تجسمی است. 

وی درباره ظرفیت های دانشجویی در مراکز علمی کاربردی هنر توضیح داد: ظرفیت خوبی در این مراکز وجود دارد، وجود ۸۹ هزار دانشجو در نود هفت مرکز در سراسر کشور و حضور این دانشجویان در شاخه ها و رشته های مختلف نشان می دهد پتانسیل بسیار خوبی در این بستر فراهم است، در شرایطی که ما باید دانشجوهایمان روز به روز کمتر بشوند چون صندلی های خالی در دانشگاه های آزاد و پیام نور به کثرت وجود دارد، استقبال از مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر بسیار خوب بوده و خوشبختانه هر دو ترم گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در مهرماه امسال بیش از ۱۶ هزار دانشجو جذب کردیم و ۱۵ هزار نفر فارغ التحصیل داشتیم که این امر نشان می دهد روند حرکت ما صعودی است. 

وی با بیان این مطلب افزود: مزیت این مراکز به مهارت ورز بودن و شغل محور بودن آنهااست، امروز جوان ما صرفا به مدرک فکر نمی کند و به این می اندیشد که این مدرک چقدر کارایی شغلی برایش دارد و چقدر می تواند مهارت شغلی پیدا کند. 

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر درباره دانشکده چاپ و فعالیت آن گفت: در حال حاضر وضعیت دانشکده چاپ به بهترین شکل است و با هماهنگی که با معاون فرهنگی وزارت ارشاد فضای جدید، مناسب و استانداری در چهارراه کالج تهیه شد، شورای سیاست گذاری این مرکز با با هماهنگی اداره کل چاپ و انتشارات شکل گرفته و مرکز خوبی است که مهرماه امسال پذیرش دانشجوی جدید داشت و هم برای بهمن ماه نیز مجددا پذیرش خواهد داشت و یکی از مراکزی است که به عنوان یک مرکز تخصصی، منحصرا در حوزه چاپ است و اگرچه ما دانشجویان رشته های دیگر را هم در این مرکز داریم و لی بنا داریم یک مرکز تخصصی چاپ باشد و مشکلات قبلی که فضای این دانشکده مربوط به اوقاف بود و معاونت فرهنگی باید فضای جدیدی می گرفت یا اوقاف همکاری می کردند خوشبختانه با دستور مستقیم وزیر ارشاد حل شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که «در یکی از نشست های خبری از تاسیس رشته ادبیات در مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر خبر دادید. برای این موضوع چه اقداماتی انجام شده است؟» بیان داشت: حضور دکتر اسماعیل آذر به عنوان مشاور موسسه و رئیس دپارتمان زبان و ادبیات این جرقه را زد که آیا ادبیات هم می تواند به یک شغل بینجامد، این موضوعی است که دکتر آذر هم بر آن تاکید دارد و دپارتمان زبان و ادبیات هم دارد روی این موضوع کار را می کند و حتی در حال نوشتن سرفصل هایی به این منظور برای ارائه به شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی هستیم. امیدوارم تا مهرماه سال آینده به یک جمعبندی خوب برسیم. 

شاه آبادی در خاتمه از برگزاری سمیناری با موضوع ادبیات خبر داد و تصریح کرد: درصدد هستیم سمینار «اقتصاد، ادبیات و شغل» را برگزار کنیم که از این رهگذر همه زوایای این حوزه را بررسی و ظرفیت های شغلی آن را شناسایی و دانشجویان این حوزه را وارد فضای اشتغال کنیم.

کد خبر: 77352
Share/Save/Bookmark