خریداری فیلم های مناسب جشنواره / همزمانی برگزاری جشنواره با پنج استان کشور / 3 تا 6 میلیون تومان جایزه نقدی جشنواره
گزارش هنرنیوز از نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد؛
خریداری فیلم های مناسب جشنواره / همزمانی برگزاری جشنواره با پنج استان کشور / 3 تا 6 میلیون تومان جایزه نقدی جشنواره
دبیر چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد خبر داد همزمان با تهران ، پنج استان کشور نیز همزمان فیلم های این جشنواره را نمایش خواهند داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز، صبح امروز سید سعید بدیعی دبیر چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با حضور در یک نشست خبری با بیان اینکه فیلم های علمی آموزشی و تربیتی جشنواره رشد از 22 تا 29 آبانماه همزمان با تهران در پنج استان کشور نیز برگزار خواهد شد گفت: در طول برگزاری این جشنواره شاهد نمایش فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان، معلمان، کارشناسان و خانواده‌ها خواهیم بود.

وی از اضافه شدن بخش دانشجو معلمان فیلمساز به این جشنواره خبر داد و یاد آور شد : امسال علاوه بر اینکه سیزدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزان فیلمساز را نیز هم‌زمان با جشنواره رشد خواهیم داشت برای نخستین بار بخش دانشجومعلمان فیملساز را به این جشنواره اضافه کردیم.

بدیعی با اشاره به اینکه این جشنواره در پنح بخش فیلم داستانی بلند، کوتاه، مستند، مستند علمی و پویانمایی برگزار خواهد شد اظهار داشت : آثار رسیده 946 اثر از 35 کشور جهان است که پس از دو مرحله انتخاب تعداد 198 اثر از 17 کشور به بخش مسابقه راه یافت.

وی تصریح کرد: 666 فیلم در بخش بین الملل داریم که 398 فیلم ایرانی و 268 فیلم خارجی ارسال شده است که در بخش دانشجو معلمان ، 126 فیلم حضور خواهند داشت که از این تعداد 27 فیلم برای دانشجومعلمان است و 154 فیلم نیز مربوط به بخش دانش آموزان فیلمساز است.

دبیر چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اخبر داد علاوه بر تهران، استان‌های گیلان، مرکزی، خراسان شمالی، هرمزگان و جزایر خلیج فارس، شهرستان‌های استان تهران و سواحل مکران نیز میزبان مراکز نمایش فیلم‌های جشنواره رشد خواهند بود.

به گفته بدیعی ، آلمان ، امریکا ، انگلیس آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی،‌ اتریش، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلواکی، اکراین، ایتالیا، برزیل، بلژیک، پرتغال، ترکیه، تونس، جمهوری چک، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، کانادا، سوئیس، صربستان، فرانسه، لسوتو، مکزیک، نروژ، هلند، هند و هنگ‌کنگ از جمله کشورهایی هستند که برای جشنواره فیلم رشد فیلم ارسال کردند.

دبیر چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید با توجه به اینکه جشنواره رشد یکی از قدیمی ترین جشنواره های کشور است چرا تبلیغات میدانی این جشنواره بسیار ضعیف است گفت: ما معتقدیم جشنواره فیلم رشد نیازی به تبلیغات بیرونی ندارد چرا که شناخته شده است و یک جشنواره درون آموزش و پرورشی است. لذا ما مشکل مخاطب نداریم و سال گذشته در 1200 مرکز نمایش در 24 استان فیلم‌ها به نمایش گذاشته شد و بیش از 3 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز، معلمان و اولیا به تماشای این فیلم‌ها پرداختند.

بدیعی با اشاره به داوران خارجی این جشنواره اضافه کرد: در بخش مستند، یک داور بین‌المللی آلمانی؛ در بخش انیمیشن داوری از استونی؛ در بخش داستانی کوتاه داوری از مالزی و در بخش داستانی بلند نیز داور آرژانتینی در کنار داوران ایرانی ، فیلم ها را داوری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 15 داور این جشنواره را قضاوت خواهند کرد افزود: در هر بخش از جشنواره ، دو داور ایرانی و یک داور بین‌المللی حضور خواهند داشت و در بخش فیلم دانش‌آموزی نیز دانش‌آموزان برگزیده دوره قبل به عنوان داور این دوره انتخاب شده اند.

دبیر چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در پاسخ به سوال دیگر هنرنیوز که پرسید فیلم های منتخب این جشنواره چه حمایت هایی می شوند یاد آور شد: ما فیلم‌های مناسب جشنواره را که مجوز خرید داشته باشند را خریداری می کنیم و در کنار کتاب‌ها برای دانش‌آموزان ارسال می‌کنیم. این درحالی است که بخش اصلی کتاب «تفکر سبک زندگی» ما نیزبرگرفته از فیلم‌های جشنواره رشد است.

وی در خصوص حمایت از برگزیدگان جشنواره رشد در بخش دانش‌‌آموزان برگزیده اظهار داشت : تعدادی از دانش‌آموزان که در رشته‌های مختلف مانند انسانی، ریاضی و علوم تجربی بودند الان در رشته‌های هنر در دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهند که ما در تولیدات خودمان از آنها استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه از همین جا از تهیه کنندگان و کارگردانان دعوت می کنیم تولیدات مناسبی را برای سال‌های بعد این جشنواره در دستور کار خود قرار دهند.

بدیعی در خصوص جوایز جشنواره رشد خاطر نشان کرد: در بخش‌های مختلف سه رده جایزه تندیس زرین، تندیس سیمین و لوح افتخار داده می‌شود و به لحاظ مالی نیز بین سه تا 6 میلیون تومان به برگزیدگان اهدا می‌شود و در کنار آن جایزه ویژه داوران فیلم‌های ویژه کتاب‌های درسی و فیلم‌های حامیان جشنواره رشد نیز جوایزی اهدا می‌شود.

دبیر چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اشاره به مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: افتتاح جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد، روز جمعه 22 آبان ساعت 18 همزمان با افتتاح سالن امیرکبیر در دارالفنون برگزار خواهد شد. به گفته وی مراکز نمایش فیلم‌های جشنواره رشد شامل سینما فلسطین، هشتاد مرکز نمایش در آموزشگاه‌های مناطق 19‌گانه شهر تهران، 20 کانون فرهنگی تربیتی، 16 پردیس دانشگاه فرهنگیان، پردیس‌های سینمایی رازی، تماشا، ملت، راگا و فرهنگسراهای بهمن، خاوران، امید و بهاران در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

بدیعی از اختتامیه جنشواره فیلم رشد در سینما فلسطین و در عصر 29 آبانماه خبر داد.
کد خبر: 84750
Share/Save/Bookmark