نگاه هنرمندان در بسیاری از جشنواره ها به سلیقه داوران است
مومنی شریف:
نگاه هنرمندان در بسیاری از جشنواره ها به سلیقه داوران است
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
به گفته رئیس حوزه هنری؛ خیلی از جشنواره‌ها هنرمند پیش از آن که مصلحت‌های انسانی و حقیقت را در نظر داشته باشد، نگاهش به سلیقه داوران و سیاست‌گذاران آن جشنواره‌ها باشد.

به گزارش هنرنیوز، رئیس حوزه هنری در اختتامیه سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی(دوره یازدهم)، گفت: دربسیاری از جشنواره های هنری افراد از مردم خودمان دور می‌شوند و این هم نوعی شریک قرار دادن برای هنرمندان است.

وی افزود: خوشبختانه هنرمندان متعهد کشورمان این گونه نیستند. هنرمند متعهد بنا بر گفته قرآن کریم به بن بست نمی‌رسد. البته دو شرط دارد. کسی که دنبال ملاقات پروردگار است باید عمل صالح انجام دهد و عمل صالح دوستان هنرمند همین آثار است که مخاطبان را به یاد خدا می‌اندازند. شرط دیگر این است که در عبادت خدا، شریکی قرار ندهند.

وی با اشاره به شخصیت برجسته کاظم چلیپا، هنرمند نقاش و تصویرگر که در این مراسم از او تجلیل شد، اظهار کرد: در ۳۰ سالی که توفیق شد در حوزه هنری با آقای چلیپا آشنا و از نزدیک همکار شویم؛ ایشان را شخصیتی دغدغه‌مند، صریح و صادق دیدم. آقای چلیپا برای خود اصولی دارند و گذر حوادث و اتفاقات اصوال ایشان را تغییر نداده و پا بر جا بود است. ایشان به عنوان یکی از رکن‌های هنر انقلاب اسلامی مطرح است.

رئیس حوزه هنری بیان کرد: چلیپا همیشه دغدغه آموزش داشته است و صحبت کردن با ایشان بسیار راحت است. آدم با ایشان که صحبت می‌کند، احساس آرامش پیدا می‌کند و خیالش راحت است که غل و غشی ندارند. همیشه جوان ترها را تشویق و کمک می‌کنند و به آینده خوشبین هستند.

مومنی شریف با بیان خاطره‌ای درباره دیدار هنرمندان تجسمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: حضرت آقا در آن دیدار چند بار از آقای چلیپا یاد کردند و حال ایشان را پرسیدند و فرمودند که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های هنر تجسمی کسی را نداشتیم و تنها چند نفر از جمله آقای چلیپا و حبیب الله صادقی و چند هنرمند دیگر بودند و در جبهه مقابل، هنرمندان بسیاری حضور داشتند. بنابر همین گفته‌های رهبر انقلاب، معتقدم حق اساتیدی مانند چلیپا بسیار عظیم است و در جلسات دیگر باید به شکل بهتری ادا شود و ان‌شاء‌الله کتاب آثار ایشان نیز به شکل نفیسی منتشر شود.

** هنر عاشورایی جانمایه اصلی هنر در تمام رشته هاست

در بخش دیگری از آیین فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری و دبیر سوگواره عاشورایی نیز، گفت: این سوگواره نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر برگزار شد. هنر عاشورایی شعله و جانمایه اصلی هنر در تمام رشته‌ها است، آن چه امروز باعث می‌شود خدا به انسان افتخار کند، رشادت‌هایی است که در عاشورا اتفاق افتاده است.

نظری با اشاره به زلزله تلخ اخیر بیان کرد: اگر در کشور اتفاقی بیافتد، همه مردم رنجور می‌شوند. مثل حالا که هموطن‌هایمان درگیر زلزله شده‌اند و بسیاری از آن‌ها را دست داده‌ایم و تمام کشور برای آنها در سوگ نشسته‌اند.
کد خبر: 95640
Share/Save/Bookmark