حاجیان زاده: حمایت های معنوی کانون از بچه های این مرکز استمرار خواهد داشت
گزارش هنرنیوز از نشست خبری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛
حاجیان زاده: حمایت های معنوی کانون از بچه های این مرکز استمرار خواهد داشت
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به هنر نیوز گفت: با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان به نام کشور کودکی خود را در کانون سپری کردند لذا تلاش می کنیم حمایت های معنوی کانون از بچه هایی که در این مرکز آموزش می بینند همچنان استمرار داشته باشد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز صبح امروز نشست خبری فعالیت های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیر عامل این کانون برگزار شد و «علیرضا حاجیان زاده» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« بسیاری از هنرمندان به نام کشور، کودکی خود را در کانون سپری کردند و اولین جرقه های هنری آنان از کانون شکل گرفت آیا نظارتی می شود تا بچه هایی که هم اکنون در کلاس های هنری حضور دارند حمایت و هدایت شوند تا در آینده نزدیک نیز، بتوانند همان رشته هایی را که در کانون آموزش دیدند ادامه دهند؟» که وی یاد آور شد: درحال حاضر، ما بچه هایی را که از کودکی وارد کانون می شوند و تا زمان نوجوانی در یک رشته خاص آموزش می بینند را رصد می کنیم و در صددیم تا آنان را به هنگامی که به مرحله عضو ارشد می رسند با تشکیل انجمن های تخصصی در رشته های مختلف هنری ، آنان را حمایت کنیم.

از بچه های کانون حمایت معنوی خواهیم کرد

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از این بچه ها حتی رشته های دانشگاهی خود را از میان همین فعالیت های کانون انتخاب می کنند و کانون تلاش می کند که همچنان حمایت های معنوی از آنان داشته باشد تا بعد از اینکه این بچه ها از کانون خارج می شوند باز هم بتوانند به عنوان کمک مربی و به عنوان یکی از اعضای حاضر در انجمن های تخصصی، همچنان با کانون در ارتباط باشند تا ما بتوانیم از تخصص های آنان بهره مند شویم.

در حال مذاکره با سازمان سینمایی برای مشارکت در تولید فیلم هستیم

حاجیان زاده در پاسخ به سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که پرسید« با توجه به اینکه همواره کانون در تولید فیلم های سینمایی با مضامین کودکان سهم خوبی در سبد سینمایی ایران داشته است آیا امسال هم کانون ، تولید فیلمی را در دستور کارخود خواهد داشت؟ » که وی پاسخ داد: کانون امسال هم درحوزه مشارکت تولید فیلم وارد شده است و مذاکراتی را با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت تولید فیلم داشتیم و در این راستا نیزموافقت نامه هایی را هم به امضاء رساندیم.

وی با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی از سوی وزارت ارشاد مامور شده است تا در این زمینه از کانون حمایت و پشتیبانی کند اضافه کرد: ما برای تهیه و تولید فیلم در حال مذاکره با فیلمسازان هستیم و اگر در این مورد به قطعیت برسیم حتما آنان را اعلام خواهیم کرد. اما در حال حاضر در مرحله مقدماتی هستیم.

پنجاهمین سال تاسیس کانون

مدیرعامل مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست خبری با اشاره به پنجاهمین سال تأسیس کانون پرورش فکری با بیان اینکه فعالیت‌های کانون در دو بخش پرورش فکر و قوه‌ تفکر و مهارت‌های ذهنی و همچنین رشد استعداد‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان خلاصه می‌شود یاد آور شد: کانون پرورش فکری به عنوان نهادی که برای اوقات فراغت دانش‌آموزان اهمیت بسیار قائل است تلاش می‌کند تا بتواند با برنامه‌های متنوع در جهت بهینه ‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان قدم بردارد.

توجه به « نهضت مطالعه مفید»

حاجیان‌زاده با اشاره به «نهضت مطالعه» تأکید کرد: با توجه به این که سرانه‌‌ مطالعه در کشور پایین است، فعالیت‌های این مرکز بیش از هر چیز در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تأکید دارد به همین جهت امسال در میان برنامه‌های خود «طرح نهضت مطالعه‌ مفید» را در نظر گرفتیم که در این برنامه علاوه بر معرفی کتاب به نقد کتاب و معرفی بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان کانون و سایر ناشرین خواهیم پرداخت.

تولید کتاب های بریل و پویا

به گفته این مدیر ارشد فرهنگی کشور، کانون پرورش فکری به تولید کتاب های بریل و پویا برای استفاده نابینایان و ناشنوایان نیز همت گمارده است و در حال حاضر پنج مرکز فراگیر در سطح شهر تهران در این زمینه وجود دارد که شعار کانون در این مورد داشتن یک مرکز فراگیر در هر استان می باشد.

برنامه های متنوع برای تابستان بچه های سراسر کشور

وی که به ارائه برنامه های بسیار گسترده ای در تابستان برای همه بچه های ایران اعم از بچه های سالم و ناتوان ، کم بینا و کم شنوا اشاره داشت از برخی از این فعالیت ها به صورت ویژه ای تری یاد کرد که عبارتنداز: ویژه برنامه‌های مذهبی در ماه رمضان همچون نمایشگاه قرآن، جشنواره نماز و غیره، اجرای تئاتر و فیلم در سالن‌های کانون در سراسر کشور، فعالیت‌های کانون زبان ایران با برگزاری کلاس‌های آموزشی به هفت زبان زنده‌ دنیا، اجرای تاتر روزه کله گنجشکی برگرفته از کتاب هدیه های آسمانی دوره ابتدایی در تهران، برگزاری جشنواره های مختلف در ۳۱ استان کشور در تابستان، طرح مهمان تابستان با حضور هنرمندان نامدار کشور، برگزاری برنامه های جذاب در موزه تاریخ کانون برای بچه ها، پیش بینی اجرای حدود ۲۰۰ سئانس تاتر در تهران ، اجرای حدود ۱۰ الی ۱۵ بار نمایش توسط «تریلر نمایش» در مناطق فاقد امکانات لازم تاتری در هر استان، اجرای ۱۵ تاتر از کتابهای درسی و اجرای جشنواره های متنوع مثل جشنواره رضوی و...

هر ساله انتشار سه میلیون جلد کتاب از سوی کانون

مدیرعامل مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه ما تاکنون دو هزار و ۱۴۱ عنوان کتاب چاپ اول و دو هزار و ۶۷۰ عنوان تجدید چاپ کتاب‌های پرخواننده داشته‌ایم تصریح کرد: به طور متوسط در سالهای اخیر در هر سال حدود سه میلیون جلد کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری تولید شده است. تاکنون ۴۱۰ عنوان فیلم های سینمایی و پویا نمایی در کانون تولید شده است ، همچنین ۲۱۴ عنوان وسایل سرگرمی و اسباب بازی، ۴۵ عنوان بازی رایانه‌ای ، تولید ۱۰ عنوان کتاب الکترونیک و ترجمه شده به ۵ زبان در سال جاری و تولید ۱۴۵ عنوان موسیقی کودک داشته ایم. تولید عروسک «دارا و سارا» که وقفه ای در سالهای اخیر به جهت تولید آن پیش آمده بود را امسال تابستان عرضه خواهیم کرد.

وی گروه هدف کانون کودکان و نوجوانان را از۶ تا ۱۷ ساله اعلام کرد که می‌توانند به شکل اعضای ثابت و یا به شکلی آزاد از امکانات کانون بهره‌مند شوند.

کانون، شعبه ای از آموزش و پرورش نیست

حاجیان زاده با اشاره به اینکه کانون مراغبت می کند تا به شعبه از آموزش و پرورش تبدیل نشود گفت: کانون ازجهت روشی با آموزش و پرورش متفاوت است اما از نظر مفاهیم اصرای نداریم که با آموزش و پرورش تفاوتی داشته باشیم.
کد خبر: 81410
Share/Save/Bookmark