نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران برگزار شود
از ۵ تا ۸ اسفندماه 99 ؛
نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران برگزار شود
به رغم نگرانی‌ها و اعلام خطر درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران مجوز ستاد ملی کرونا را گرفته و قرار است از ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار شود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
به گزارش هنرنیوز ، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که مجری اصلی این نمایشگاه است حتی ۲۰ درصد تخفیف به شرکت‌کنندگان صنایع دستی می‌دهد تا تعداد بیشتری در این نماشگاه حاضر شوند. درباره شرکت‌کنندگان خارجی و بخش بین‌الملل اما هنوز جزئیات مشخص نیست، با این که کمتر از یک هفته تا برپایی این نمایشگاه مانده ولی ظاهرا مکاتبات و دعوت از خارجی‌ها ادامه دارد. فعالان گردشگری هم نظرات متناقضی درباره حضور در این نمایشگاه نیمه مجازی و نیمه حضوری دارند. برخی شرکت‌های بزرگ گردشگری که هر سال برای فروش تور خارجی و ویزا به این نمایشگاه می‌آمدند اکنون دچار تردید شده‌اند، چون هم مرزها بسته است و تور خارجی مثل همیشه برگزار نمی‌شود، هم به اندازه هر سال مخاطب ندارند. این تردید دامن کسب و کارهای کوچک گردشگری که یک سال پر زیان را پشت سر گذاشته‌اند و نسبت به شرایط سفر حتی در نوروز دچار ابهام هستند، نیز گرفته است.

با این وجود، محمد قاسمی معتقد است: نمایشگاه امسال بستری مناسب برای تعامل میان عرضه‌کنندگان زنجیره تامین خدمات گردشگری و محصولات صنایع دستی و مصرف‌کنندگان این خدمات و محصولات است که برای رونق کسب و کارهای مربوطه و اشتغال حاصل از آن بویژه در دوران رکود کرونایی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ایسنا گفت: هدف اصلی این نمایشگاه ترویج سفرهای مسؤولانه و ایمن در قالب تورهای برنامه‌ریزی شده و تحت نظارت‌های بهداشتی به جای سفرهای بی‌برنامه و غیر ایمن در دوران همزیستی با کرونا است.

او اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نمایشگاه امسال به صورت «استان محور» برگزار و تمام ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی هر استان در غرفه‌های متمرکز با حضور دفاترخدمات گردشگری، هتل‌ها، اقامتگاه­های بوم‌گردی و سایر عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری به نمایش گذاشته می‌شود. هدف از این کار معرفی استان‌ها و مناطق کمتر شناخته شده در کنار استان‌ها و مقاصد سنتی و بیشتر شناخته شده است.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر امکان انجام مسافرت‌های نوروزی که در قالب بسته‌های سفر برنامه‌ریزی شده و بر مبنای اسکان در واحدهای اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این نمایشگاه می‌تواند به عنوان متمم این مصوبه برای تشویق سفرهای تحت نظارت و به تبع آن کنترل شیوع کرونا در نتیجه سفرهای انبوه و بی‌برنامه عمل کند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: با توجه به آسیب‌های جدی وارد شده به دو بخش گردشگری و صنایع دستی بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت‌های خوبی را از حضور این دو بخش در نمایشگاه به عمل آورده که از مهمترین آنها می‌توان به مذاکره و رایزنی با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران و دریافت تخفیف در هزینه‌های نمایشگاهی و همچنین اختصاص کمک‌های بلاعوض ملی برای خرید زمین اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه، بواسطه حمایت‌های صورت گرفته و همچنین نظام‌مند شدن سفرهای نوروزی از سوی ستاد ملی کرونا، با استقبال خوبی از سوی ادارات کل استانی و بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه روبرو شده‌ایم که در صورت ادامه این روند سالن‌های تحت اختیار را افزایش خواهیم داد.

قاسمی تاکید کرد: نمایشگاه مجوزهای لازم از سازمان توسعه تجارت و ستاد ملی کرونا را دریافت کرده و تحت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی مختص خود برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان نیز بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوطه به صورت کنترل شده با رزرو قبلی از آن دیدار می‌کنند.

طبق تقویم نمایشگاه بین‌المللی تهران ۹۹، نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در تاریخی که قرار است برپا شود تنها نیست، همزمان با آن نمایشگاه‌های خدمات، تجهیزات هتلی و صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) نیز برگزار می‌شود. رویکرد چهاردهمین نمایشگاه گردشگری، سفر هوشمند و شعار آن توسعه گردشگری روستایی است. این نمایشگاه هر سال اواخر بهمن ماه برگزار می‌شد که سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در «ووهان» چین همزمان شد و امسال هم پس از ادغام با صنایع دستی، تاریخ آن جابه جا شد. از دیگر تغییرات نمایشگاهِ امسال حذف غرفه‌های غذا و گروه نوازندگان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت است که از پرمخاطب‌ترین بخش‌های نمایشگاه گردشگری به شمار می‌آمدند.
کد خبر: 98440
Share/Save/Bookmark