«سالتو» علی رفیعی تولید می شود
پس از مدتی وقفه
«سالتو» علی رفیعی تولید می شود
علی رفیعی کارگردان تئاتر و سینما از به جریان انداختن مجدد تولید فیلمنامه «سالتو» توسط گروه جدید خبر داد.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱

علی رفیعی کارگردان تئاتر و سینما که پیش از این تولید فیلم «سالتو» را به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری آغاز کرده بود اما در میانه راه از همکاری با کوثری منصرف شد، درباره تولید مجدد این اثر سینمایی گفت: پس از ناکام ماندن تولید فیلم «سالتو» که قرار بود جهانگیر کوثری تهیه کننده آن باشد، سراغ فیلمنامه «مردی که مادرم عاشقش بود» رفتم اما متاسفانه به دلیل طولانی شدن مراحل پیش تولید و از دست دادن بازیگران اصلی این فیلمنامه مانند حمید فرخ‌نژاد و مهناز افشار تولید این فیلمنامه هم متوقف شد.
وی ادامه داد: روند تولید فیلمنامه «مردی که مادرم عاشقش بود» آنقدر به طول انجامید که با دیگر فعالیت‌های بازیگرانم تداخل پیدا کرد و در نهایت مجبور شدند که از پروژه کنار بکشند. در واقع به دلیل کوتاهی های بخش تولید مجبور به عقب نشینی شدیم و در نهایت من در نقطه ای ایستادم که هیچ پدیده ای پیش نمی رفت و مجبور به ایست شدم ولی در حال حاضر مشغول سرپا کردن نمایشنامه ها و فیلمنامه های خود از جمله «سالتو» هستم.
کارگردان فیلم «ماهی ها عاشق می شوند» به شرایط نابسامان تولید در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات تولید در سینمای ایران این است که تهیه‌کننده ها بدون پشتوانه مالی برای تولید پا پیش می گذارند و در ادامه با هزار ترفند و تقلب پیش می‌روند و پاسخ حسن نیت را با جیب خالی می‌دهند.
رفیعی متذکر شد: به درستی به یاد دارم که هنگام انجام مراحل پیش‌تولید یکی از فیلم‌هایم تهیه‌کننده فیلم، یک جوان پولدار را که عشق سینما داشت به عنوان یکی از بازیگران اصلی با این شرط که هزینه تولید فیلم را بپردازد، معرفی کرد ولی من به هیچ عنوان نمی دانستم چگونه می‌شود چنین معاهده ای را در اقتصاد سینمای ایران توجیه کرد در نتیجه مجبور به حذف خودم شدم.
کارگردان نمایش «یرما» در پایان صحبت هایش خود خبر داد: پس از مدتی وقفه در تولید فیلم سینمایی «سالتو» در نظر دارم این فیلمنامه را که پیش از این اقدام به تولید آن کرده بودم و مراحل پیش‌تولید نیز تا اندازه ای انجام شده بود، بار دیگر از سر بگیرم.
فیلمنامه «سالتو» یک درام اجتماعی و خانوادگی با پنج شخصیت محوری است و داستان در بستر ورزش سنتی با همین می‌گذرد. قرار بود پیش از این فیلم آبان سال گذشته تهیه و تولید شود اما در نهایت به دلیل مشکلات پیش آمده در روند تولید علی رفیعی از کارگردانی این فیلمنامه در آن مقطع زمانی منصرف شد.
«سالتو» عنوان یک فن در کشتی است به همین دلیل اغلب گمان می کنند این فیلمنامه رنگ‌مایه‌های ورزشی دارد.

کد خبر: 74770
Share/Save/Bookmark