حضور ۲۸ نماینده خارجی و ۳۴ گروه ایرانی در سومین بازار تئاتر ایران
20 و ۲۱ بهمن ماه در تالار وحدت برگزار می شود؛
حضور ۲۸ نماینده خارجی و ۳۴ گروه ایرانی در سومین بازار تئاتر ایران
سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ سومین بازار تئاتر ایران (ITM ۲۰۱۲) را در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه با حضور ۲۸ نماینده خارجی و ۳۴ گروه ایرانی در تالار وحدت برگزار می کند.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۸

به گزارش هنرنیوز به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ نسیم سلیمان‌پور مدیر بازار تئاتر ایران با اعلام این خبر گفت: بازار تئاتر ايران، هر سال نسبت به دوره گذشته، به فراخور شرايطي كه وجود دارد ، ‌برنامه هاي خود را ارائه مي دهد. در حال حاضر ۲۸ نماینده از کشورهای مختلف در سومین بازار تئاتر حضور دارند که شامل مدیران فستیوال ها، مدیران مراکز تئاتری و بازاریابان تئاتر است.
وی ادامه داد: ۳۴ گروه ایرانی نیز در سومین بازار تئاتر ایران با فیلم آثار خود حضور دارند، همچنین در اين دوره از بازار تئاتر در كنار پنل هاي گروه هاي ايراني، ‌يك پنل براي جمعي از دبيران فستيوال خارجي وجود دارد كه با موضوع واحد و يا جغرافياي مشترك و در سمت هاي مختلف به گفتگو مي پردازند.
مديراجرايي بخش بين الملل سي امين جشنواره تئاتر فجر در ادامه گفت: در بخش مسابقه بین‌الملل پیشنهادمان این بود که از گروه‌هایی که سال گذشته در جشنواره حضور نداشته‌اند، دعوت کنیم تا مخاطبان شاهد آثار جدید باشند؛ ولی در بخش بازار تئاتر مهمانان خارجی ترکیبی از کسانی هستند که سال گذشته حضور داشته و برخی نیز امسال برای اولین بار در بازار تئاتر شرکت دارند. علاوه بر این قصدمان تنها ارائه آمار نبوده و تمام نمایندگان خارجی، از مدیران فستیوال‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مطرح تئاتر هستند.
مدیر سومین بازار تئاتر با بیان اینکه بازاریابی تئاتر هنوز در ایران جوان است، اظهار کرد: در این دوره یک روز قبل از آغاز سومین بازار تئاتر، در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر نشستی خواهیم داشت و در این نشست درباره مبحث بازاریابی تئاتر سخنرانی می‌شود تا هنرمندان ما بیشتر با این مقوله آشنا شوند. زیرا ما در برگزاري بازار تئاتر جوان هستيم.
سلیمان‌پور در ادامه با اشاره به اینکه ۳۴ گروه ایرانی در سومین بازار تئاتر به معرفی آثار و کارشان می‌پردازند، تصریح کرد: بازارتئاتر در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود و در هر روز ۱۵ گروه به معرفی محصولات و آثارشان خواهند پرداخت.
سومین بازار تئاتر ایران (ITM۲۰۱۲) با مدیریت نسیم سلیمان‌پور در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه در طبقه دوم تالار وحدت برگزار می‌شود و نمایندگانی از كشورهاي آلمان، كانادا، ايتاليا، سوئد، نروژ، سوئيس، ايرلند، هلند، روماني، مجارستان، تركيه،‌ كلمبيا، ارمنستان، و گرجستان در سومين بازار تئاتر ايران حضور دارند.
یادآوری می شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی در مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تماشاخانه مهر حوزه هنری و خانه نمایش تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر به سايت جشنواره تئاتر فجر www.fitf.ir مراجعه كنيد.
کد خبر: 36790
Share/Save/Bookmark