سفیر کُره در ایران: سریال « یانگوم» ایران و کُره را به هم نزدیکتر کرد!
گزارش هنرنیوز از رونمایی کتاب« آشپزی کُره ای با چاشنی شعر»؛/1/
سفیر کُره در ایران: سریال « یانگوم» ایران و کُره را به هم نزدیکتر کرد!
سفیر کُره در ایران گفت: پخش سریال « یانگوم» با مضمون غذای کُره ای موجب شد تا دو کشور ایران و کُره به همدیگر نزدیکتر شوند.
 
تاريخ : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
عصر روز گذشته مراسم رونمایی از کتاب «آشپزی کُره ای با چاشنی شعر» با حضور سفیر کره در ایران و جمعی از علاقه مندان به فرهنگ و زبان کُره ای در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، مراسم رونمایی از کتاب « آشپزی کُره ای با چاشنی شعر» در حالی در برج میلاد برگزار گردید که «سونگ وونگ یئوب» سفیر کره در ایران، دکتر «چوی این هوا» مترجم کتاب و «پونه ندایی» سفیر حسن نیت کرده در ایران و ناشر این کتاب به اضافه جمعی از دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل در مدرسه سه چون کره و علاقه مندان به زبان و ادبیات کُره ای حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم سفیر کُره در ایران با زبان فارسی با حاضران احوالپرسی کرد و سپس با زبان کُره ای ادامه داد: من از حضور تک تک شما در این مراسم تشکر می کنم به اضافه اینکه هم اکنون فصل پاییز است و این پاییز زیبا در شهر زیبای تهران با حضور شما لذت بخش تر است.


وی اضافه کرد: شاید این برای اولین بار باشد که یک کتاب شعر کُره ای از سوی یک فرد کُره ای آشنا به زبان فارسی به فارسی ترجمه شده باشد. لذا امیدوارم شما دانش آموزان زبان کُره ای در دانشگاه تهران و مدرسه سه جُونگ بتوانید در آینده کتاب های کُره ای دیگری را به زبان فارسی ترجمه کنید.
سفیر کُره در ایران تصریح کرد: ایران مهد شعر و ادب و همچنین فیلمسازی است. من واقعا احساس خوشحالی می کنم که در کشوری مثل ایران که شاعران خیلی بزرگی دارد کتاب شعر کُره ای توانسته به زبان فارسی ترجمه شود. همچنین در کشوری مثل ایران که فیلمسازی در آن رونق دارد و فیلم های زیبایی تولید می شود فیلم های کُره ای مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است.
«سونگ وونگ یئوب» افزود: امیداورم در آینده نزدیک، شاعران ایرانی بیشتر و همچنین فیلم های ایرانی بیشتری بتوانند در کُره معرفی شوند. این هفته ، هفته فرهنگی کُره جنوبی در سال ۲۰۱۴ می باشد که با مضمون غذای کُره جنوبی برگزار می شود. و این به خاطر پخش سریال کُره ای به نام « یانگوم» است که با مضمون غذای کُره ای در ایران پخش شد و باعث شد که دو کشور به همدیگر نزدیکتر شوند.
سفیر کُره در ایران گفت: امیدوارم از طریق غذا مردم دو کشور بتوانند به درک متقابل بیشتر نسبت به همدیگر برسند.
کد خبر: 75850
Share/Save/Bookmark