حمید فرخ نژاد: تماشاگران به دیدن فیلم های هنری عادت ندارند
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی« پوسته»؛(1)
حمید فرخ نژاد: تماشاگران به دیدن فیلم های هنری عادت ندارند
بازیگر فیلم سینمایی « پوسته» گفت: باید بپذیریم که سینمای هنری ، سینمای سختی است و همیشه بهترین فیلم های ما متعلق به همین نوع سینما بوده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
نشست خبری فیلم سینمایی«پوسته » با حضور مصطفی آل احمد کارگردان و تهیه کننده ، حمید فرخ نژاد بازیگر و سید جمال ساداتیان مشاور تهیه در غرفه ایسنا واقع در نمایشگاه مطبوعات برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز این فیلم که زمان تولید ش به ۶ سال قبل برمی گردد از فردا در گروه «هنرو تجربه» در سینمای آزادی و برخی از سینماهای تهران اکران خواهد شد.

در این نشست «حمید فرخ نژاد» گفت: با توجه به اینکه این فیلم مربوط به ۶ سال قبل است من خیلی چیز زیادی از فیلم به یاد ندارم! اما من معمولا فیلم های نوگرا را دوست دارم و آقای آل احمد جوان نوگرایی است که دارای روحیه تجربه گرایی می باشند و نگاه نویی به سینما دارند و خیلی بندرت دیده می شود که از این دست فیلم ها در سینمای ایران تولید شود.

وی افزود: به نظرمی رسد که برخی از سیاستگذاران سینما و حتی عوامل سینما به گونه ای جهت دهی می کنند که آدم ها خیلی به دنبال تولید اینگونه فیلم های نوگرا نباشند.شاید برخی به خاطر اینکه میزشان را از دست ندهند یا اینکه سرمایه های آنان از بین نرود خیلی به ساخت چنین کارهایی تمایلی نداشته باشند.این فیلم ۶ سال فرصت اکران را از دست داد و همین که در این مدت توقیف بوده شاید بالاترین مشوق برای من بود که در این فیلم حضور داشته باشم.

فرخ نژاد با اشاره به سختی های این فیلم به شوخی گفت: من در فیلم حتی منفجرم شدم! این فیلم یک فیلمی بود که بیشتر نیاز به بازی در سکوت داشت و جزو فیلم های کم دیالوگ بود و بیشتر فیلم تصویرگرایی بود و با توجه به اینکه من بیشتر در فیلم های پر دیالوگ حضور داشتم لذا این فیلم برای من جالب بود.

این بازیگر سینمای ایران تصریح کرد: متاسفانه شرایط تولید برای سینمای ارزشمند و صاحب اندیشه بر خلاف سینمای تجاری ،بسیار سخت شده است و همیشه بار سختی های سینمای هنری بر دوش عوامل فیلم است در حالی که پُز آن را مسئولین هنگامی که این نوع فیلم ها در جشنواره ها مطرح می شوند را می دهند.

بازیگر فیلم سینمایی « پوسته» در بخش دیگری در این نشست خبری با بیان اینکه هنوز تماشاگران ما به دیدن فیلم های هنری و فرهنگی عادت نکردند اظهار داشت: باید بپذیریم که این نوع سینما، سینمای سختی است و همیشه بهترین فیلم های ما هم متعلق به همین نوع سینما است.

وی از سینمای هنری به سینمای غیرتمند و متعصب یاد کرد اما درعین حال دیگر ژآنرهای سینمایی را نیز لازمه کشور دانست

فرخ نژاد در مورد اکران فیلمش به نام «سفرسرخ» که ۱۴ سال قبل آن را کارگردانی کرده بود یاد آور شد: تصور می کنم که ملت ما دیگر بی حوصله شدند و تحمل دیدن فیلم های جنگی را ندارند. چند بار برای اکران آن اقدام کردم اما به نظر می رسد که با اقبال زیادی مواجهه نشده است البته سینمادارها هم حق دارند و باید به فکر درآمد اقتصادی فیلم هایی که در سینماهایشان اکران می کنند باشند و با توجه به اینکه این فیلم جنگی است دیگر اقبالی برای دیدن این فیلم ها وجود ندارد ضمن اینکه ما با کشوری که می جنگیدیم الان حامی و دوست شدیم و شاید یاد آوری برخی از مسائل خیلی خوشایند نباشد.

«مصطفی آل احمد» کارگردان فیلم سینمایی«پوسته» در پاسخ به خبرنگار سینمایی هنرنیوز که پرسید دلیل توقیف این فیلم چه بوده و چه بخش هایی از فیلم برای اکران کوتاه شده است گفت: ایرادها نسبت به این فیلم زیاد بود که از جزئی ترین تا مسائل کلی بود اما بیشتر بر روی سکانس پایانی فیلم گیر داده بودند که باید برداشته شود که ما هم مجبور شدیم آن را دوباره فیلمبرداری کنیم. ایراد دیگری که به فیلم می گرفتند این بود که چرا کلوزآب های فیلم زیاد است و چرا تصویر تخته نرد را در فیلم نشان دادید. یا اینکه چرا شخصیت اصلی فیلم شما در انتها می میرد که از من خواسته بودند که وی باید زنده بماند. اما ایراد گرفتن از تصویر تخته نرد برای من جالب بود و بلاخره با پیگیریها دلیل این موضوع را به صورت پنهانی متوجه شدم و آن این بود که می گفتند که چون یزید تخته نرد را خیلی دوست می داشته شما نباید از تصویر آن استفاده می کردید!! اگر قرار بر این باشد که یزد کباب و دیگر چیزها را هم دوست داشته است پس از این به بعد نباید تصویر کباب را هم در فیلم ها نشان دهیم!
کد خبر: 76200
Share/Save/Bookmark