«سینما اکران» با عزم جهادی در راه فرهنگ سازی
فرشید نوابی در گفتگو با هنرنیوز:
«سینما اکران» با عزم جهادی در راه فرهنگ سازی
فرشید نوابی گفت: خوشحال هستم که در نامگذاری سال جدید به فرهنگ سازی توجه ویژه‌ای شده است و این امری است که برنامه «سینما اکران» از ابتدا در آن راه گام برداشته است.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
فرشید نوابی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز مبنی بر عدم پخش برنامه «سینما اکران» و عدم ادامه آن گفت: مسئله‌ای که دوست دارم از طریق رسانه شما مطرح شود و همه بدانند این است که برنامه «سینما اکران» از بیست و هشت فروردین با قدرت تمام و پر انرژی ادامه پیدا خواهد کرد. در دوره جدید این برنامه می‌توانم این نوید را بدهم که آیتم‌های جدید و جذابی به برنامه اضافه خواهد شد. به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که تایم برنامه اضافه شود قرار است تقریباً یک ساعت و نیم زمان برنامه «سینما اکران» باشد.

وی در ادامه گفت:‌‌ همان طور که قبلاً به عنوان تهیه کننده این برنامه به همه گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم این است که برنامه «سینما اکران» متعلق به همه مردم است نه فقط یک قشر خاص. بدون مردم برنامه ما معنای اصلی خودش را پیدا نخواهد کرد. خواهش من از مخاطبان این برنامه که تمام مردم هستند این است که کماکان در کنار برنامه «سینما اکران» بمانند و من از اینجا اعلام می‌کنم که ما تریبون آزاد مردم در ارتباط با سینما هستیم. از طریق تریبون «سینما اکران» می‌توانند هر آنچه را که دوست دارند با هنرمندان و مسئولان در میان بگذارند. ما در این برنامه که با اجرای محمد حسین لطیفی همراه است در ارتباط با تمام فیلم‌هایی که روی پرده سینما‌ها در حال اکران هستند صحبت می‌کنیم امیدارم که این برنامه در راهی که به سینما و دوست دارن آن ختم می‌شود به شیوه درستی گام مثبتی بردارد.

نوابی در ارتباط با نامگذاری شعاری که برای سال ۱۳۹۳ در نظر گرفته شده است و تلاش برنامه «سینما اکران» در این راستا گفت: اتفاقاً بسیار خوشحالم که همچین شعاری برای سال جدید انتخاب شد. شعاری که امسال توسط مقام معظم رهبری اعلام شد و به عنوان راهی روبروی تمام مدیران، مسئولان و حتی هنرمندان قرار گرفت خوشبختانه‌‌ همان راهی است که «سینما اکران» به دنبال آن است و تلاش می‌کند که در آن راه قرار بگیرد و گام مثبتی در جهت تولیدات فرهنگی بردارد. شعار برنامه ما از ابتدا همین بوده است که کمک کنیم به پیش برد فرهنگ خودمان و مردم. اصلاً این برنامه به همین دلیل به وجود آمده است. موجودیت «سینما اکران» به هدفش که ارتقا و ارائه فرهنگ مردم در جهت رشد سینما و هنر است برمی گردد.

وی در ادامه افزود: به هیچ عنوان نگاه ما یک نگاه صرفاً سرگرم کننده و یا برنامه‌ای برای پر کردن تایم نمی‌باشد اگر یک روز این احساس را کنم که «سینما اکران» حرفی برای مردم و فرهنگ و هنر این سرزمین نداشه باشد قطعاً این برنامه را ادامه نخواهم داد. «سینما اکران» اهداف بزرگی دارد مانند فرهنگ سینما رفتن، فیلم دیدن و دوستداشتن سینما توسط مردم است. اصلاً مدعی نیستیم که می‌توانیم فرهنگ‌های زائد را تغییر دهیم اما حداقل کاری که می‌توان کرد این است که نگاه مهربانی نسبت به سینما داشته باشیم.

تهیه کننده برنامه «سینما اکران» با اشاره به اینکه با چند بازیگر زن خوب در سینما برای اجرای این برنامه صحبت کرده‌ایم گفت: اجرای این برنامه همچنان به عهده محمد حسین لطیفی است و اتفاق جدیدی که در سال جدید قرار است در برنامه ما بیافتد این است که در کنار محمد حسین لطیفی قرار است یک بازیگر خانم اجرا کننده برنامه باشد. ما با چند بازیگر وارد مذاکره شده‌ایم که تقریباً با یکی از آن‌ها به توافق رسیده‌ایم ایشان از بازیگران بسیار خوب ما در عرصه سینما و تلویزیون هستند.

نوابی در ارتباط با اینکه چقدر نظر و انتقادهای مخاطبان را نسبت به برنامه‌اش دنبال می‌کند و تلاش می‌کند تا مردم تاثیر آن‌ها را در برنامه «سینما اکران» ببینند گفت: ما در هر قسمت از برنامه‌مان که به اتمام می‌رسد آن را بررسی می‌کنیم تا متوجه باشیم در چه مسیری در حال حرکت هستیم در ضمن ما شماره پیامک داریم که مخاطبان می‌توانند از طریق آن با ما در ارتباط باشند و من شخصاً تمام آن‌ها را بررسی می‌کنم تلاش می‌کنم که مخاطب انتقاد درست خودش و تاثیر آن را در برنامه ببیند. تعداد مخاطبان ما برای یک برنامه نو بسیار خوب است. یکی از دلایلی که پخش برنامه ما عقب افتاده بود این است که مردم انتقادی داشتند نسبت به رنگ دکور و ما در حال تغییر رنگ دکور برنامه هستیم. به زودی با قدرت بر می گردیم.

گفتگو: علی اکبر دهبان
کد خبر: 70477
Share/Save/Bookmark