«این قصه را آهسته بخوان» به کارگردانی مهدی نصیری
در حوزه هنری روی صحنه می‌رود
«این قصه را آهسته بخوان» به کارگردانی مهدی نصیری
نصیری درباره فضای نمایش توضیح داد: کارهای ابوتراب خسروی در یک دنیا و فضای عجیب و غریب و سیال جریان دارد و همین فضا به دنیای نمایش نیز انتقال یافته است؛
 
تاريخ : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۵
به گزارش هنرنیوز ، مهدی نصیری کارگردان تئاتر که از هفته آتی نمایش جدیدی را با عنوان «این قصه را آهسته بخوان» بر صحنه حوزه هنری اجرا خواهد کرد، در این باره عنوان کرد: این نمایشنامه اقتباسی از یکی از داستان‌های مجموعه «کتاب ویران» به قلم ابوتراب خسروی است.

وی با اشاره به اینکه با نویسنده کتاب ارتباط خوبی دارد، گفت: این سومین داستانی است که از آثار این نویسنده اقتباس می‌کنم و الان هم فرصتی فراهم شده تا این نمایشنامه را به صحنه ببرم.

نصیری درباره فضای نمایش توضیح داد: کارهای ابوتراب خسروی در یک دنیا و فضای عجیب و غریب و سیال جریان دارد و همین فضا به دنیای نمایش نیز انتقال یافته است؛ یعنی یک فضای سیال در عین حال رئالیستی که یک جاهایی قواعد زمانی و مکانی رئال را رعایت نمی‌کند و سیال می‌شود.

رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران درباره موضوع نمایش «این قصه را آهسته بخوان» گفت: داستانی عاشقانه درباره یک زوج که توطئه‌ای در رابطه‌شان شکل گرفته است. بنابراین ژانر کار خانوادگی با لحن، ریتم و آهنگ عاشقانه است.

وی درباره بازیگران نمایش گفت: محمدرضا حیدری و فریبا امینیان و رضا جوشنی در این کار حضور دارند.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: اسفندماه گذشته چند جلسه دورخوانی کار را داشتیم و تمرین‌ها اوایل اردیبهشت شروع شد و تا هفته آتی نیز ادامه دارد.

وی افزود: این نمایش از پنج‌شنبه ۴ مرداد آغاز و هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه تالار مهر حوزه هنری می‌رود و تا ۲۶ مرداد نیز ادامه دارد.

نصیری درباره اجرای نمایشش در حوزه هنری گفت: خودم برای اجرا در حوزه درخواست دادم، به خاطر ویژگی‌های سالن و فضایی که برای کار دارد و نمی‌خواستم در سالن‌های خصوصی اجرا بروم. ما همه سعی‌مان را می‌کنیم تا تماشاچی به کار ترغیب شود. البته شنیدم که تماشاچی در حوزه کمتر است اما این واقعیت ندارد! خیلی از کارها فروش و استقبال خوبی دارند امیدوارم کار ما هم جزو آن‌ها شود.

گفتنی است، نمایش «این قصه را آهسته بخوان» اجرای خود را از پنج‌شنبه ۴ مرداد آغاز می‌کند. فروش بلیت آن برای هفته اول با ۳۰ درصد تخفیف در تیوال آغاز شده است.

پایگاه خبری حوزه هنری
کد خبر: 96677
Share/Save/Bookmark