تولید سریالی با موضوع زندگی کاظم ساروقی به کارگردانی محمد حسین لطیفی / تحقق بسیاری از مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری در طرح ۱۴۵۰
مدیرشبکه قرآن و معارف سیما اعلام کرد:
تولید سریالی با موضوع زندگی کاظم ساروقی به کارگردانی محمد حسین لطیفی / تحقق بسیاری از مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری در طرح ۱۴۵۰
مدیرشبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به هنرنیوز از تولید سریالی با موضوع زندگی کربلایی کاظم ساروقی به کارگردانی محمد حسین لطیفی خبر داد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز نشست خبری محمدحسین محمد‌زاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیرامون اختتامیه طرح ملی ۱۴۵۰ با اصحاب رسانه برگزار گردید.

محمد زاده با بیان اینکه این طرح امسال با محوریت سوره حدید برگزار گردید و مفاهیم سوره که به مسائلی از قبیل اقتصاد مقاومتی می‌پردازد، علت اصلی انتخاب این سوره بوده است گفت: خوشبختانه بسیاری از علاقه‌مندان به ساحت قرآن مجید با این طرح، ارتباط خوبی برقرار کرده و در مسابقات مختلف از قبیل حفظ، روخوانی، روان‌خوانی و تجوید مشارکت داشته‌اند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تاکید بر اینکه این طرح توانسته خیلی از منویات مقام معظم رهبری را پاسخگو باشد ادامه داد: مطالبات مقام معظم رهبری در مورد روخوانی، روان خوانی و تجوید قرآن به واسطه این طرح تا حدود زیادی محقق شده و خانواده های فراوانی به فراگیری جنبه های مختلف آموزش قرآن سوق داده شده اند.

وی از برگزاری سه جشنواره با محوریت سوره حدید در این راستا خبر داد و گفت: جشنواره اول، جشنواره جمعخوانی و همخوانی سوره حدید بود. جشنواره دوم، جشنواره عکاسی بود که مرتبط با سوره حدید عکس هایی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و جشنواره سوم نیز مربوط به خوشنویسی آیات سوره حدید بود.

به گفته وی در حاشیه اختتامیه این طرح که در روز بیستم از ساعت 17 تا 30/19 در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار میشود این عکس ها و آثار خوشنویسی به صورت نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که برای اجرای این طرح وجود داشت باز هم نسبت به دوره های قبل وجوه این طرح از وجوه تمایزی برخوردار بود. حضور میلیونی مخاطبان در مسابقات مربوط به این طرح از جمله نقاط مثبت این دوره بوده است به طوری که این دوره با یک میلیون افزایش یعنی شش میلیون مخاطب و شرکت کننده برگزار شده است.

محمدزاده با اشاره به مهمان ویژه اختتامیه طرح ملی قرآنی 1450 از حضور یکی از سران قوا خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر ایشان، رئیس رسانه ملی و رؤسای دیگر نهادها و مؤسسات قرآنی دراین مراسم حضور خواهند داشت که این مراسم از طریق شبکه های قرآنی به صورت مستقیم پخش می شود و شبکه های دو و افق سیما نیز انعکاس مؤثری از این مراسم خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که در مورد فراملی اجرا شدن طرح 1450 پرسید اظهار داشت: اتفاقا با توجه به اینکه کشورهای مسلمان دیگری ، شبکه های ایران و بویژه شبکه قرآن را رصد می کنند بحث فراملی اجرا کردن این طرح می توانند در دستور کار برگزار کنندگان سالهای آتی باشد بویژه برخی از بسترهای این کار مثل دراختیار داشتن شبکه الکوثر نیز وجود دارد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که از تولید سریال و تله فیلم در این شبکه پرسید گفت: بحث تولید فیلم و سریال قبل از اینکه من مدیریت این شبکه را برعهده بگیرم از شبکه قرآن حذف شده بود اما در تلاشیم تا این بخش دوباره در این شبکه بخصوص درایام محرم و صفر رونق بگیرد.

وی همچنین در ادامه پاسخ به این سوال به ارائه طرح سریالی از سوی محمد حسین لطیفی با موضوع زندگی کربلایی کاظم ساروقی اشاره کرد که به گفته وی این طرح بعد از تایید نهایی در دستور کار تولید شبکه قرآن قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ما ، احمد لیالی دبیر طرح قرآنی ۱۴۵۰ نیز در این نشست از مشارکت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، دارالقرآن بسیج، شهرداری تهران و شبکه های سیما خبر داد.

به گفته وی در این طرح ۱۲۱۶۵ دقیقه برنامه ضبط شده است و حجت اسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز کتابی را با موضوع مفاهیم و تفسیر سوره حدید تألیف کرده است.

وی افزود: در مسابقه پیامکی یک میلیون پیامک دریافت کردیم و در بخش خوشنویسی ۲۳۲ اثر و در بخش عکس نیز ۲۴۰ اثر ارسال شده است همچنین جوایز این طرح نیز ۱۴۰۰ جایزه ۲ میلیون ریالی و ۵۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی خواهد بود.
کد خبر: 92725
Share/Save/Bookmark