«روزگاری عشق و خیانت» سیاسی است اما نه سیاسی حزبی و گروهی
گزارش هنرنیوز از اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در دانشگاه صنعتی شریف؛
«روزگاری عشق و خیانت» سیاسی است اما نه سیاسی حزبی و گروهی
اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابربن حیان بعد از ظهر روز گذشته به همراه عوامل فیلم در جمع دانشجویان برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
به گزارش هنرنیوز- در ابتدای نشست رسانه ای نقد و بررسی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت»، داوود بیدل کارگردان این فیلم سینمایی گفت: صهیونیست‌ها متخصص این موضوع هستند که کسی از کار آن‌ها اطلاعی پیدا نکند و با شیوه‌های خاصی تمام اسناد و مدارک را حذف می‌کنند. در ذات رژیم صهیونیستی  از بین بردن مدارک وجود دارد و اصولاً چیزی باقی نمی‌گذارد. باید در اینجا عنوان کنم مشخصاً آن افرادی که نشان می‌دهند با فیلم و یا سیاسی بودن آن مشکل دارند در حقیقت این گونه نیست و آن‌ها مشکل شان فردی است و با شخص آقای «شمقدری» مشکل دارند. 

«روزگاری عشق و خیانت» سیاسی است اما نه سیاسی حزبی و گروهی

در ادامه تهیه کننده فیلم سینمایی«روزگاری عشق و خیانت» گفت: متاسفانه خیلی‌ها بعد از نمایش فیلم مان در جشنواره فیلم فجر در ارتباط با فیلم سکوت کردند، چه در زمینه مثبت و چه در زمینه منفی هیچ گونه صحبتی در رسانه‌ها اتفاق نیفتاد. یکی از راه‌های دیده نشدن یک فیلم، نمایش آن در شرایطی است که در رسانه‌ها از آن حرفی به میان نیاید. 

روح الله شمقدری در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام کردید که فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» بایکوت شده است؛ آیا این موضوع صحت دارد،اظهار داشت: من این جمله که «فیلم را رسانه‌ها بایکوت کردند»؛ نگفتم بلکه از صحبت‌های بنده به این صورت برداشت شد که فیلم از سوی آن‌ها بایکوت شده است که البته استنباط درستی هم هست. اگر دقت می‌کردید در جشنواره فیلم مقاومت هم خیلی سر و صدایی در ارتباط با فیلم ما صورت نگرفت با اینکه پر سر و صدا‌ترین نشست را به دلیل حمایت‌هایی که عوامل و بازیگران از فیلم داشتند و همچنین ابراز ناراحتی شان از برخورد رسانه‌ها، برگزار کردیم  باز هم در شکل گسترده‌ای شاهد سکوت رسانه های خبری بودیم . 

او در پاسخ به این پرسش که چقدر از موضوعاتی که در فیلم به آن اشاره شده؛ واقعیت دارد، گفت: به قدری اتفاقاتی که در دشت مغان افتاده واضح و روشن است که خیلی به تحقیقات گسترده نیاز ندارد. گرچه ما این روند را انجام دادیم اما  این اتفاق جزو اطلاعات و خاطرات بدیهی و روز مره افرادی است که در دشت مغان زندگی می‌کنند. ساختار آنجا و مهندسی که در دشت مغان صورت گرفته گویای این مسئله نیز هست. با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم که بر اساس داستان زمان حال فیلم برخی از برنامه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد به آن مناطق و شمال ارس بر می گردد.

وی در ادامه در ارتباط با اینکه آیا این فیلم سینمایی را یک فیلم سیاسی می‌داند،بیان کرد: بله، فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» یک فیلم سیاسی است اما نه سیاسی حزبی یا گروهی؛ این فیلم از هیچ گروهی دفاع نمی‌کند بلکه سیاستی که به آن پرداخته در سطح کلان کشوری و ملی است و نباید آن را به بخش‌های کوچکی تقسیم کرد. 

پوست انداخته‌ام و محکم تر شده‌ام

شهرزاد کمال‌زاده - یکی از بازیگران این فیلم - نیز در ادامه این نشست گفت: خیلی خوشحالم که در این فیلم بازی کردم. این را با تمام وجودم می‌گویم:« من با گروهی کار کردم که مومن واقعی بودند و در کمال آرامش در کنارشان فیلم را به پایان رساندیم امیدوارم باز هم کاری انجام دهند و من بتوانم در کنارشان حضور داشته باشم.»

او تصریح کرد: نسبت به این فیلم و افرادی که در آن فعالیت داشتند به واقع ظلم شد و حتی در جشنواره مقاومت هم برخورد خوبی با ما و این فیلم نشد. جشنواره‌ای که از آن انتظار می‌رفت حمایت بیشتری از ما داشته باشد. برای هر انسانی نام و نام خانوادگی اش بسیار مهم است اما همانطور که شاهد بودید در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بین بازیگران زن نقش اول، جزو کاندید‌ا بودم که متاسفانه از میان آن تعداد هم، نام خانوادگی بنده را اشتباه نوشتند و تصویرم را هم پخش نکردند و  این ناراحت کننده است. ولی فکر می‌کنم از آن روز به بعد پوست انداخته‌ام و محکم تر شده‌ام . هر کاری که می‌خواهند انجام دهند ولی من با توکل به خدا به راه خودم ادامه خواهم داد.

وی در ادامه در ارتباط با فعالیت‌های آینده‌اش گفت: در حال حاضر در یک اپیزود مجموعه «زخم» حضور دارم . همچنین یک ماه آینده هم مینی سریال «به رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب نیا به روی آنتن می‌رود و همچنین در چند تله فیلم حضور داشتم که در انتظار نمایش به سر می برند.

در پایان نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در دانشگاه صنعتی شریف سالن جابر بن حیان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با لوح سپاس از عوامل فیلم تقدیر به عمل آورد.

در خلاصه داستان «روزگاری عشق و خیانت» آمده است: اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجه با آن هراس داشته است.
کد خبر: 75535
Share/Save/Bookmark