مراسم جشن میلاد امام رضا(ع)، در آستان مبارک امامزاده صالح(ع) برگزار شد
مراسم جشن میلاد امام رضا(ع)، در آستان مبارک امامزاده صالح(ع) برگزار شد
همزمان با ولادت امام رضا (ع) پرچم حرم مطهر رضوی از سوی خادمان حرم امام رضا(ع) در صحن امام زاده صالح (ع) برافراشته شد.
 
تاريخ : جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، مدیریت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن عرض خیر مقدم و تبریک میلاد ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: عشق و محبتی که مردم نسبت به اماکن مقدسه و متبرکه و حرم اولیای خدا دارند، خریدنی نیست، بلکه ذاتی بوده و از کودکی در سرشت انسان نهاده شده است.

تولیت آستان امامزاده صالح گفت: لازمه حل بسیاری از مشکلات کشور را بعد از تلاش و مدیریت بهینه مددجویی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و دعا موانع را برطرف می‌کند. شایسته است مشکلات خود را به درب خانه اهل بیت(ع) ببریم و با توسل به این واسطگان فیض رفع مشکلات خود را از خداوند بخواهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، از کارشناسان دینی ن در ادامه این مراسم با اشاره به نکاتی اخلاقی از سیره امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) همواره تاکید داشتند که از سه چیز بر حذر باشید که اولین مورد آن خودداری از بگو مگو کردن است.

وی افزود: شایسته است زنان و مردان مسلمان از جدل بر حذر باشند و بحث‌هایی که نتیجه ندارد را ادامه ندهند. در هر موضوعی یک مخالف و یک موافق وجود دارد، شایسته نیست در شرایطی که می‌دانیم از یک بحث بیهوده نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، به بحث و جدل با سایرین بپردازیم.

مرادی گفت: از دیگر ابعاد جدل را غیبت کردن و تهمت زدن است و در برابر پدر و مادر نه تنها نباید غیبت کرد، بلکه باید فروتنی نمود. توصیه اخلاقی دیگر امام رضا(ع) هدر ندادن اموال است .وقف کردن اموال مدیریتی معنوی است که افراد را الی الابد از خیر و سعادت بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان اینکه عاقبت همه انسان‌ها مرگ است و در این بین باید راهی برای ماندگار شدن پیدا کرد، گفت: وقف کردن اموال وسیله‌ای برای ماندگار شدن و پر کردن قلک قیامتمان است.

شهاب مرادی ؛ طبق سفارش امام رضا(ع)، افراد را به نذر کردن و قرض دادن دعوت کرد و گفت: در شرایطی که ارزش پول در حال افت کردن است، دادن قرض‌الحسنه به سایرین یک ارزش بزرگ محسوب می‌شود. شایسته است مسلمانان خود را از شر ربا محفوظ نگه دارند تا زندگی دنیوی و اخروی آنان سعادتمندانه شود.

این کارشناس دینی؛ توصیه سوم امام رضا(ع) را خودداری از درخواست‌های مکرر از دیگران دانست و گفت: اگر می‌خواهید هرچه می‌پسندید را خداوند به شما بدهد، چشمتان را از آنچه در دست دیگران است، ببندید. خداوند نمی‌پسندد که شما به کسی غیر از او متوسل شوید.

بنا بر این گزارش ؛ در ادامه این مراسم، پرچم حرم مطهر رضوی از سوی خادمان حرم امام رضا(ع) برافراشته و عموم علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت عرض ارادت خود را به امام هشتم ابراز داشتند.
کد خبر: 96695
Share/Save/Bookmark