رسمیت وب پژوهی از سوی تمام سازمانها / ورود کمتر از 0.9 ادبیات فارسی به حوزه وب /  حضور پروفسورآمیت شث درایران
در نشست دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی مطرح شد:
رسمیت وب پژوهی از سوی تمام سازمانها / ورود کمتر از 0.9 ادبیات فارسی به حوزه وب / حضور پروفسورآمیت شث درایران
دبیر دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در پاسخ به هنرنیوز گفت: اگر ما درحوزه وب پژوهی زودتر حرکت نکنیم مطمئن باشید که دیگر کشورها از ما جلو خواهند زد. این درحالی است که خوشبختانه هم اکنون بحث وب پژوهشی در کشور جا افتاده است.
 
تاريخ : دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی با حضور دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر محمد جواد کارگر دبیرکنفرانس در خبرگزاری ایسنا برگزار گردید که در این نشست رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان این که اولین دوره این کنفرانس در سال گذشته برگزار شده است، خاطر نشان کرد: قراربود این کنفرانس به صورت دوسالانه برگزار شود؛ ولی به دلیل تقاضای دستگاه‌ها در حوزه وب، امسال دومین دوره این کنفرانس بین‌المللی را در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به دستاوردهای دوره قبل این کنفرانس، خاطرنشان کرد: در دوره قبل ایده‌های مختلفی در زمینه وب پژوهی ارائه شد که مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گرفت.

وی با اشاره به توسعه وب در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: تنوع نیاز دستگاه‌ها موجب شده است تا به موضوع وب با رویکرد پژوهشی پرداخته شود و در این کنفرانس نیز با ارائه مقالات علمی و سخنرانی‌های مختلف ابعاد وب پژوهی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو با تاکید بر این که ادبیات فارسی کمتر از 0.9 درصد به حوزه وب وارد شده است، گفت: به منظور بررسی علمی در دومین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در این خصوص بحث و بررسی خواهد شد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ این دانشگاه را وابسته به جهاد دانشگاهی دانست و افزود: مهمترین هدف این دانشگاه، ایجاد دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا چند سال آینده این دانشگاه به دانشگاه نسل سوم در جهت رفع نیازهای کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین، یادآور شد: یکی از برنامه‌ها برگزاری همایش‌های علمی است که در این راستا در اردیبهشت ماه امسال اقدام به برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی خواهیم کرد.

ایمانی خوشخو با اشاره به راه‌اندازی مرکز وب‌پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز موجب خواهد شد تا به طور روزآمد به موضوع وب پژوهی پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر محمدجواد کارگر دبیر این کنفرانس نیز در این نشست خبری تعداد مقالات ارسال شده در این کنفرانس را 150 مقاله ذکر کرد و یادآور شد: از این تعداد 90 مقاله به لاتین بوده که نسبت به سال گذشته تعداد مقالات لاتین ارسال شده به این کنفرانس دو برابر شده است.

به گفته وی، تعداد مقالات پذیرفته شده برای ارائه شفاهی را 48 مقاله دانست و خاطرنشان کرد: 25 مقاله از 48 مقاله پذیرفته شده مربوط به کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

دکتر کارگر با بیان اینکه موضوع و اصطلاح وب پژوهی در کشور از دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شده است، گفت: به منظور بررسی موضوع وب پژوهی، دومین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی از سوی دانشگاه علم و فرهنگ در روزهای 8 و 9 اردیبهشت ماه در محل این دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در پاسخ سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« جایگاه وب سایت های ما نسبت به جهان در چه جایگاهی قرار دارد و آیا در این مورد آمار مشخصی وجود دارد؟» افزود: در حال حاضر در این مورد آمار مشخصی وجود ندارد اما تاکنون وب پژوهی در سطح آسیا کار نشده است و اگر ما در این مورد ، زودتر حرکت نکنیم مطمئن باشید که دیگر کشورها از ما جلو خواهند زد.


وی با بیان اینکه ما تلاش داریم تا این ادبیات را در سطح کشور جا بیندازیم اظهار داشت: امسال سال دوم است که بحث وب پژوهی در کشور مطرح شده است و خوشبختانه تمام سازمانهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات، وب پژوهی را به رسمیت شناختند.

به گفته دکترکارگر اگر سازمانها از وب پژوهی حمایت کنند ایران می تواند جایگاه خوبی را در حوزه وب پژوهی کسب کند.

وی در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: با برگزاری این کنفرانس درصدد هستیم تا کشور را در حوزه وب به قطب علمی در این حوزه تبدیل کنیم.

دبیر علمی این کنفرانس از حضور پروفسور آمیت شث در این کنفرانس خبر داد و گفت: وی جزء 100 دانشمند برتر دنیا و دارای چندین اختراع در حوزه وب است که هم اکنون در ایران حضور دارد و کارگاه‌های آموزشی این دانشمند در ایران آغاز شده است.
کد خبر: 91069
Share/Save/Bookmark