رادیو و تلویزیون برای جام‌جهانی چه تدارک دیده است؟
خرید پخش تلویزیونی مسابقات به نصف قیمت
رادیو و تلویزیون برای جام‌جهانی چه تدارک دیده است؟
صداوسیما توانسته است پخش تلویزیونی مسابقات جام‌جهانی را به نصف قیمت خریداری کند. همچنین برخلاف آنچه پیش‌بینی شده بود تیمی از ایران برای گزارش بازی‌ها به روسیه اعزام می‌شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۵
به گزارش هنرنیوز ، روابط عمومی صداوسیما اعلام کرده است که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تمام رقابت‌های جام جهانی فوتبال را که در مجموع بیش از یک ماه طول می‌کشد پوشش می‌دهند.

علی اصغر پورمحمدی، قائم مقام معاون سیما هم گفته است که امتیاز پخش بازی‌ها را با تلاشی طاقت‌فرسا به نصف قیمت خریداری کرده‌اند تا علاقه‌مندان را از تماشای بازی‌ها راضی کنند.

پورمحمدی همچنین اعلام کرده است: از شبکه خبر، معاونت سیاسی، رادیو و شبکه سه سیما گروه‌هایی برای پوشش مسابقات جام جهانی به روسیه اعزام می‌شوند.

حمید شاه‌آبادی، معاون صدا نیز قول داده است همه رخدادهای جام جهانی و تمام برنامه‌های مربوط به آن را از ۲۴ خرداد به صورت زنده در شبکه‌های رادیویی پوشش دهد.

به گفته شاه‌آبادی در برخی از موارد که هم‌زمان بازی‌های متفاوتی برگزار می‌شود و شبکه تخصصی ورزش نمی‌تواند این بازی‌ها را پخش کند، علاقه‌مندان می‌توانند بازی‌ها را از طریق شبکه اینترنتی و اپلیکیشن دومی که از روز ۲۴ خرداد راه‌اندازی می‌شود دریافت کنند.

علی فروغی، مدیر شبکه سه نیز معتقد است امسال جام جهانی ۲۰۱۸ متفاوت‌ترین رقابت ورزشی‌ای خواهد بود که تلویزیون و شبکه سه آن را پوشش خواهد داد.

به گفته وی به همین منظور تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است تا مردم شاهد اتفاقات بزرگی در تلویزیون باشند.

به گفته فروغی از شبکه سه سیما یک تیم پنج نفره در روسیه برای پوشش مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

وی از پخش مستندها و ویژه برنامه‌هایی با اجرای عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی از روز های پیش از آغاز جام جهانی در این شبکه خبر داد و افزود: گزارش‌های محمدحسین میثاقی از روسیه، پخش مجموعه نماهنگ‌ها، مستندها و آثار تصویری کوتاه از شبکه سه، فضای ویژه‌ای برای مخاطبان رسانه ملی رقم خواهد زد.

احسان شیعه مدیر شبکه ورزش سیما نیز پخش برخی از بازی‌های همزمان، ویژه برنامه«فصل داغ فوتبال»، پخش گزارش‌های از حواشی جام جهانی و دعوت از کارشناسان برای تحلیل و بررسی بازی های این جام را بر عهده گرفته و اعلام کرده است این شبکه از روز آغاز مسابقات تا پایان این رقابت‌ها هر روز برنامه‌هایی تحلیلی درباره بازی‌های اجراشده و تیم‌های شرکت‌کننده برای مخاطبانش پخش خواهد کرد.

در چارچوب رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ایران ۲۵ خرداد در ورزشگاه «کرستوفسکی» سن‌پترزبورگ با تیم مراکش بازی خواهد کرد. این بازی ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پنج روز بعد، در ۳۰ خرداد ایران در ورزشگاه «کازان آرنا» شهر کازان، به مصاف اسپانیا می‌رود. این بازی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پنج روز بعد نیز (چهارم تیر)، تیم ملی ایران در ورزشگاه «موردویا» شهر سارانسک با تیم ملی پرتغال مواجه خواهد شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرده است و در گروه دوم رقابت‌ها، در کنار تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش تلاش خواهد کرد به دور بعدی مسابقات راه یابد.
کد خبر: 96479
Share/Save/Bookmark