اصغر فرهادی برنده اسکار ۲۰۱۷ شد
اصغر فرهادی برنده اسکار ۲۰۱۷ شد
اصغر فرهادی تندیس اسکار ۲۰۱۷را برای فیلم "فروشنده" بدست آورد. فیروز نادری و انوشه انصاری به نمایندگی از فرهادی این جایزه را دریافت کردند.
 
تاريخ : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایلنا؛ بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تندیس اسکار در این بخش به اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده اهدا شد.

اصغر فرهادی در پیامی که توسط انوشه انصاری خوانده شد؛ گفت: افتخار بزرگی است که برای دومین بار این جایزه باارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام الکساندر ماله-گی و پخش‌کنندگانم کوهن مدیا و آمازون تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.

متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند؛ به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.
کد خبر: 94129
Share/Save/Bookmark