ترجیح می‌دهم صحبتی نکنم
ابراهیم اصغری در واکنش به گفته‌های جواد اردکانی
ترجیح می‌دهم صحبتی نکنم
تهیه کننده فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» در واکنش به سخن جواد اردکانی که گفته بود من از پروژه بهشت از جنوب شرقی استعفا ندادم بلکه کناره گیری من تصمیم تهیه کننده بود گفت: ترجیح می‌دهم در این خصوص صحبتی نداشته باشم.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد آخرین وضعیت این پروژه افزود: در حال حاضر پروژه «بهشت از جنوب شرقی» در مرحله بازنویسی فیلمنامه است و منتظریم تا مرحله بازنویسی فیلمنامه آن به نتیجه ایده آلی برسد تا بعد طبق نظر دوستانی که قرار است از این پروژه حمایت کنند به هماهنگی خاص برسیم چون این کار قرار است با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به تولید برسد.

وی در واکنش به سخن جواد اردکانی که در گفتگو با هنرنیوز گفته بود کناره گیری من از پروژه «بهشت از جنوب شرقی» تصمیم تهیه کننده بود نه خودم یاد آور شد: ترجیح می‌دهم در این خصوص صحبتی نداشته باشم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شورشیرین» در پاسخ به این سوال که با توجه به تولید برخی از فیلم‌ها برای جشنواره فیلم فجر امسال، ارزیابی شما از جشنواره فیلم فجر چگونه است تصریح کرد: اگر بخواهیم به لحاظ کیفی و کمی در مورد فیلم‌های تولیدی امسال اظهار نظر داشته باشیم الان البته زود است. اما من هم جسته و گریخته در رسانه‌ها از تولید برخی از آثار امسال مطلع شدم ولی اینکه این آثار چه مضامینی را بیشتر مورد توجه قرار دادند و این فیلم‌ها چه تاثیری در وضعیت فرهنگی سینمای ایران خواهند داشت باید منتظر نمایش آنان در جشنواره فیلم فجر بود.

ابراهیم اصغری با اشاره به رضا داد به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر امسال اظهار داشت: خوشبختانه آقای رضا داد در مورد مسائل فرهنگی و سینمایی مدیر با تجربه‌ای است و تاکنون مدیریت جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره فیلم فجر را نیز برعهده داشتند. اما به نظر من با توجه به سوابق اجرایی آقای رضا داد امیدواریم که شکل اجرایی جشنواره فیلم فجر امسال، شکل متفاوت و بسیار خوبی باشد و آن چیزی که می‌توان از الان پیش داوری کرد این است که با توجه به تجارب خوب آقای رضا داد می‌توان پیش بینی کرد که جشنواره خوبی را در پیش رو داشته باشیم.

تهیه کننده «به کبودی یاس» در پاسخ به این سوال که به عنوان تهیه کننده فیلم‌های دفاع مقدس آیا با تغییر مدیریت سینمایی، حمایت بیشتری از فیلم‌های دفاع مقدس مشاهده می‌شود یا خیر تصریح کرد: در مورد پروژه «بهشت از جنوب شرقی» باید عرض کنم اوایل امسال به محض اینکه آقای جعفری جلوه و مدیران فارابی متوجه تولید چنین فیلمی با موضوع ارزشی و دفاع مقدس شدند بلافاصله از تولید آن استقبال کردند و آمادگی خودشان را برای حمایت از این فیلم اعلام کردند. البته این آمادگی نیز همچنان وجود دارد هرچند که من تلاش کردم تولید این فیلم را به امسال برسانیم که البته نشد و مهم‌ترین دلایل آن هم عدم رسیدن به یک فیلمنامه مطلوب بود. ولی این فیلمنامه همچنان باحمایت فارابی به پیش خواهد رفت.

وی اضافه کرد: بر این باورم که مدیران فارابی همچنان علاقه‌مند هستند تا از فیلم‌های ارزشمند فرهنگی و ملی و بویژه دفاع مقدس حمایت کنند. اما آنچه را که من در عرصه سینمایی بیشتر توقع دارم این است که برخی از نهاد‌ها و سازمانهایی در کشور هستند که با وجودی که وظیفه اصلی آنان؛ حمایت از تولید فیلم‌های دفاع مقدس است اما خیلی در این زمینه جدی نیستند و معتقدم باید قدری زود‌تر وارد این میدان شوند و در تصمیم گیری خودشان سرعت بیشتری ببخشند و قبل از اینکه فرصت مفید سال را از دست بدهیم در این حیطه قدم وارد شوند. معتقدم این نهاد‌ها و سازمان‌ها به محض اینکه متوجه شدند قرار است یک پروژه سینمایی با موضوع دفاع مقدس تولید شود باید به جایی اینکه منتظر باشند تا کارگردان و تهیه کننده این آثار به سراغ آنان بیایند. خودشان متقاضی حمایت از این فیلم‌ها باشند و مشارکت خودشان را اعلام کنند.

این تهیه کننده سینمای ایران گفت: ما معمولا در طول سال تولیدات محدودی در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس داریم و به نظرم کار سختی نیست که مدیران این سازمان‌ها و نهاد‌ها به سراغ این دوستان بروند و حمایت خودشان را از تولید این کار‌ها اعلام کنند. باید بپذیریم سینمای ارزشی و بویژه سینمای دفاع مقدس ما هنگامی می‌تواند در بدنه سینمای ایران، جای خودش را محکم کند که نهادهایی که قرار است از آثار ارزشی حمایت کنند به سرعت وارد عرصه تولید، مشارکت و حمایت شوند. هنگامی که آنان از نقطه صفر وارد مشارکت آثار شوند هم می‌توانند به نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مشاوره بدهند و هم اینکه، موضوعات و مفاهیم اولویت دار را می‌توانند مطرح کنند.
کد خبر: 77416
Share/Save/Bookmark