سردار کارگر: حق دفاع مقدس در حوزه ادبی و سینما ادا نشده
گزارش هنرنیوز از نشست خبری بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛
سردار کارگر: حق دفاع مقدس در حوزه ادبی و سینما ادا نشده
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دفاع مقدس ، استکبار ستیزی را یکی از مسائل مورد توجه برشمرد و تاکید کرد: شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ذکر واجب مردم ایران است که نباید به فراموشی سپرده شود.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز نشست خبری بزرگذاشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دفاع مقدس کشور برگزار گردید. وی قبل از اعلام برنامه های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس، به چند نکته از جمله اینکه دفاع مقدس متعلق به گذشته نیست و به حال و آینده و  همه عالم تعلق دارد، هیچکس نباید دفاع مقدس را مصادره کند، حق دفاع مقدس در حوزه های ادبی ، هنری و  سینما  ادا نشده است ، دفاع مقدس کلید وحدت است و شهدا کشور را فراموش نکردند اشاره کرد.

وی در این نشست اضافه کرد: امروز برخی ها ادعا دارند که جمهوری اسلامی برای جنگ در کشورهای خاورمیانه نیرو ارسال می کند که این یک دروغ بزرگ است بلکه این مدل دفاع مقدس است که به کشورها صادر شده و مورد استفاده قرار گرفته می شود.

سردار کارگر با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس و با توجه به اینکه باید در هفته دفاع مقدس سیمای کشور تغییر کند یاد آور شد: امسال در هفته دفاع مقدس امسال روز عرفه و قربان را داریم که سعی کردیم به این موضوع توجه کرده و در شورای فرهنگ عمومی و جلسه‌ای که با حضور نماینده وزارت خانه‌ها برگزار شد، مطرح کردیم تا سیمای محلات و شهرها تغییر پیدا کند. در دهه فجر سال گذشته آنطور که باید حتی در ادارات و سازمان‌ها به این مساله پرداخته نشد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حضور اصناف و اقشار در دفاع مقدس یکی از مسائلی بود که دفاع مقدس را محصور به نیروهای مسلح نکرد. توجه به حضور روحانیت، اقشار مختلف و نقش کم تر دیده شده زنان از نکات دیگری است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سردار کارگر از حضور جدی تر آموزش و پرورش و دانشگاههای کشور برای برگزاری هر چه با شکوه تر هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه باید خاطره گویی از دوران دفاع مقدس در این هفته تقویت شود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار یکی از فرماندهان نیروهای مسلح به لزوم خاطره گویی تاکید کرده بودند. ما این برنامه را نه تنها در سطح فرماندهان بلکه خاطره گویی رزمندگان و خانواده‌های شهدا در دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد و غیره را نیز دنبال خواهیم کرد چرا که این موضوع علاوه بر اینکه می‌تواند تاریخ شفاهی کشور را تکمیل کند باعث خواهد شد تا رزمندگان خاطرات خود را فراموش نکنند.

توجه به کتاب ، یکی دیگر از موضوعاتی بود که سردار کارگر به آن اشاره کرد و گفت: ما طرح هر خانواده یک کتاب دفاع مقدس در هفته دفاع را در دست اقدام داریم. امروز ۲۵ میلیون خانوار در کشور حضور دارند که اگر هر خانواده یک کتاب از دفاع مقدس را تهیه کنند به بازار کتاب دفاع مقدس کمک خواهند کرد.

وی در ادامه تقدیر از سربازان و همچنین نکوداشت فرماندهان دوران دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار بهمن کارگر با بیان این که هفته دفاع مقدس از روز سه شنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز خواهد شد، بیان داشت: در این روز رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور انجام می‌شود. امسال مسئولیت رژه با سپاه پاسداران است.

وی افزود: اول مهر ماه روز دوم هفته دفاع مقدس به نام روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان نام گذاری شده است.

سردار کارگر اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه ۷ مهر ماه به نام فرماندهان شهید تعیین شده است. ما در سال گذشته در همان منطقه‌ای که شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا به شهادت رسیدند مراسم بزرگداشت این عزیزان را برگزار کردیم و امیدواریم امسال نیز این برنامه ادامه یابد.

وی در ادامه به برنامه سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها اشاره کرد و گفت: از طرف گردان‌های مختلف برنامه‌های خوبی برای این هفته در نظر گرفته شده است. در ارتش جمهوری اسلامی رونمایی هفت کتاب و همچنین نمایشگاه شکست حصر آبادان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار خوبی در سپاه و بسیج از سال گذشته آغاز شده است و آن بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در استان‌های مختلف است. همچنین امسال ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس توسط سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد. همچنین وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس افتتاح و رونمایی از پروژه‌های دفاعی کشور را در دستور کار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز مستندی درباره زنان شیمیایی شده در سردشت تهیه کرده است که در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در موضوع دفاع مقدس هر ساله فعالیت‌های خوبی دارند. امسال نیز معاونت سیما در ایام هفته دفاع مقدس ۵۷۷ برنامه به مدت زمان ۱۵ هزار و ۷۷۴ دقیقه در ۱۳ شبکه سراسری و ملی پخش خواهد کرد. رادیو نیز ۴۳۵ برنامه در مدت زمان، ۹ هزار و ۶۴ دقیقه از شبکه‌های رادیویی سراسر کشور پخش خواهد کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از نشست خبری خود پیشرفت کشور را در گروی پیروی از فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس "ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی" است. در چند سال گذشته شعار سال معمولا برای راهیان نور، ۳ خرداد و هفته دفاع مقدس متفاوت بود ولی امسال یک شعار واحد را قرار دادیم که در هفته دفاع مقدس روی آن کار خواهیم کرد.

سردار کارگر، استکبار ستیزی را یکی از مسائل مورد توجه برشمرد و تاکید کرد: شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ذکر واجب مردم ایران است که نباید به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: 82906
Share/Save/Bookmark