جشنواره فیلم های ویدئویی باید مستقل از فجر باشد
سعید سهیلی:
جشنواره فیلم های ویدئویی باید مستقل از فجر باشد
«سعید سهیلی» کارگردان سینما درباره برگزاری جشنواره فیلم های ویدئویی گفت: اینکه در گذشته فیلم های ویدئویی به عنوان بخشی در جشنواره فیلم فجر قرار داشت خوب نبود زیرا تاثیر منفی روی فیلم های ویدئویی داشت چرا که در جشنواره فیلم فجر، فیلم های سینمایی اکران می شود کسی به سراغ فیلم های ویدئویی نمی رفت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
به گزارش هنرنیوز؛ وی در گفت وگو با ستاد خبری دومین جشنواره فیلم یاس ادامه افزود: با توجه به اهمیتی که فیلم های ویدئویی دارد بهتر است که جشنواره آن مستقل از فجر باشد.

کارگردان «کلاشینکف» با بیان اینکه کشور ما از جشنواره اشباع شده، گفت: آنقدر جشنواره برای سینمای کم تولید و حقیر برگزار می شود که گاهی تعداد جشنواره ها از تعداد تولیدات بالاتر است.

سهیلی ادامه داد: در ذهن مسئولان و سازندگان باید فیلم های ویدئویی جدا از فیلم سینمای باشد زیرا در این صورت است که به آنها ضربه ای وارد نمی شود ضمن اینکه خود این فیلم ها قدرت بیشتری پیدا می کنند. اما زمانی که از تلویزیون تله فیلم پخش می شود و زیرنویس سینمایی برای آن می شود ضربه بسیار بدی به آن وارد می شود زیرا مخاطب به عنوان فیلم ویدئویی به آن نگاه نمی کند.

سهیلی خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم که فیلم ویدئویی مستقل است و هیچ ربطی به فیلم سینمایی ندارد. متاسفانه در چند سال اخیر به فیلم های ویدئویی نگاه کاسب کارانه شده و تنها بسته بندی متفاوت و چشمگیر دارند و هدف آن بیشتر اقتصادی بوده است.

کارگردان «گشت ارشاد» با اشاره به قاچاق cd فیلم ها به صورت غیرقانونی نیز گفت: تنها دو راه حل برای این مشکل وجود دارد راه حل اول به بالارفتن فرهنگ مردم باز می گردد و اینکه اورجینال هر محصول فرهنگی و هنری را بخرند و به خاطر قیمت پایین تربه سراغ کپی مخدوش این محصولات نروند و در این صورت دست قاچاقچیان کوتاه خواهد شد.

سهیلی ادامه داد: راه دوم این است که وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری نیروی انتظامی و صنف تهیه کنندگان با هم یکی شوند و به مبارزه با این کار برخیزند. یکبار اینکار را انجام دادند نتیجه خوبی هم داشت بنابراین اگر وزارت فرهنگ و ارشاد یکبار دیگر همت کند و نیروی انتظامی به یاری آنها بیاید می تواند دوباره مبارزه را آغاز کنند تا محصولات فرهنگی مان به تاراج نرود.

کارگردان «چهار انگشتی» همچنین گفت: برای رسیدن به سینمای حرفه ای راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن راه ها رفتن به کلاس های آموزشی برای شاگردی و دستیاری کردن است. بعد از ساخت فیلم های ویدئویی بدون شک علاقمندان به فیلمسازی می توانند با چشم باز وارد سینمای حرفه ای شوند .

کارگردان «شب برهنه» ادامه داد: این دوره باید طی شود تا فیلمساز با ساخت فیلم ویدئویی تبدیل به فیلمساز حرفه ای شود. هر هنرمندی که به سختی فیلم بسازد به سختی هم از عرصه تولید و سینما حذف می شود زیرا سینما هنر بی رحمی است بنابراین اگر هنرمندان به سختی فیلم بسازند قدر فیلم های سینمایی را بهتر می دانند.
کد خبر: 74608
Share/Save/Bookmark