تبیین رشادت‌های شهدا و ایثارگران نباید به قالب‌های کلیشه‌ای محدود شود
عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون:
تبیین رشادت‌های شهدا و ایثارگران نباید به قالب‌های کلیشه‌ای محدود شود
عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون گفت: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ايثارگران به‌خوبی برای مردم بازگو و تبیین شود و به قالب‌های کلیشه‌ای و بیان‌های ژورناليستي محدود نگردد جامعه در حوزه‌های مختلف با الگوبرداری از فرهنگ شهدا به تحول می‌رسد.
 
تاريخ : جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی شبکه ملی وارثون، جعفر زمردیان طی گفت‌وگویی درباره ظرفیت‌های عرصه جهاد و شهادت اظهار داشت: ظرفیت‌های غیرفعال و بر زمین‌مانده در عرصه جهاد و شهادت زیاد است، اما به نظر می‌رسد باید فارغ از دیگر عرصه‌های غیرفعال، به ظرفیت به وجود آورندگان آن نیز توجه شود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره شهدا و ایثارگران گفت: «خانواده شهدا چشم‌وچراغ این ملت هستند»، «جانبازان رهبران این نهضت‌اند»، «آزادگان ذخایر این نظام‌اند»؛ عبارت‌هایی است که امام خمینی(ره) درباره شهدا و ایثارگران بیان فرمودند که متأسفانه ما کمتر به این عبارات توجه داشته‌ایم.

عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون خاطرنشان کرد: اگر به این سخنان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی توجه کنیم با ظرفیت‌های بسیاری روبرو می‌شویم که نسبت به عدم استفاده از این ظرفیت‌ها و از دست دادن فرصت‌ها، بیشتر آشنا می‌شویم.

وی به‌ضرورت بهره‌مندی از تفکر جهادی برای ورود در دیگر عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: جهاد در سالم‌سازی فضای فکری جامعه، ایستادگی در مقابل آلودگی فکری و جهاد برای ادامه دادن راه و فکر امام(ره) در جامعه و همچنین کمک به بهتر زیستن مردم ازجمله ظرفیت‌های غیرفعال و برزمین مانده است.

زمردیان خاطرنشان داشت: این‌ها همه از ظرفیت‌های غیرفعال و بر زمین مانده در عرصه جهاد و شهادت است که البته به‌شرط داشتن تفکر جهادی می‌توان به آن‌ها ورود کرد.

وی درباره راهکارهای گسترش فعالیت در عرصه جهاد و شهادت گفت: ايثار و شهادت، به‌عنوان يك فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهيم الهی و نتيجه والاترين ارزش‌هایی است كه يك انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست يابد.

دبیر قرارگاه فرهنگی همدان افزود: اين مفاهيم اثرگذار و حركت آفرين قادرند تا فضای يك جامعه را به‌صورت گسترده تحت تأثير قرار دهند و والاترين بركات را براي آن به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در حقيقت اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ايثارگران به‌خوبی برای مردم بازگو و تبیین شود و به قالب‌های کلیشه‌ای و بیان‌های ژورناليستي محدود نگردد جامعه در حوزه‌های مختلف با الگوبرداری از فرهنگ شهدا به تحول می‌رسد.

زمردیان تقويت باورهای دينی و ملی را در این عرصه ضروری دانست و گفت: این باورها امروزه جزء اصلی‌ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به‌حساب می‌آید و در رديف مهم‌ترین راهکارها برای گسترش فعالیت در عرصه جهاد و شهادت است.

وی درباره مهم‌ترین خدمات فرهنگی-اجتماعی فعالان عرصه جهاد و شهادت گفت: ما مديون شهدا و ايثارگران و خانواده‌های آنان هستیم؛ يكی از راه‌هایی که می‌توانیم به آن‌ها ادای دين کنیم، شناساندن همه‌جانبه آنان به نسل‌هایی است كه شهدا را به‌خوبی درک نکرده‌اند. شهدا و مسيری كه آن‌ها در آن ممارست داشته‌اندآموزه‌های زیادی برای همگان و به‌ویژه نسل امروز دارد.

این فعال حوزه ایثار و شهادت افزود: در این مسیر، معرفی چگونه زندگی کردن شهدا، معرفی چگونه تربیت کردن شهدا توسط پدران و مادرانشان و نقش شهدا و ایثارگران در کمک به شهروندان از مهم‌ترین خدمات فرهنگی و اجتماعی است که فعالان عرصه جهاد و شهادت می‌توانند خلاقانه و هنرمندانه به آن بپردازند.



کد خبر: 97838
Share/Save/Bookmark