مدیریت سینمای ما فرسوده و کهنه است
گزارش هنرنیوز از نشست هم اندیشی سینماگران و شورای سیاست گذاری گروه «هنر و تجربه»؛
مدیریت سینمای ما فرسوده و کهنه است
نشست هم اندیشی سینماگران و شورای سیاست گذاری گروه «هنر و تجربه» با حضور شهرام مکری، ‌ هوشنگ گلمکانی، جعفر صانعی مقدم و سیف الله صمدیان و امیرحسین علم‌الهدی (به عنوان شورای سیاستگذاری و فیلمسازان) برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
در ابتدای نشست هم اندیشی سینماگران و شورای سیاست گذاری گروه «هنر و تجربه» حجت الله ایوبی گفت: یکی از مشکلات بنده در سینمایی که در آن فعالیت داریم این است که پر است از افرادی که تجربه‌های دردناکی را داشته‌اند و شکست‌های جبران ناپذیری را متحمل شده اند. امیدوارم که گروه هنر و تجربه بتواند اکران‌های خوب و موفقی داشته باشد و تجربه‌های نوعی را در این زمینه‌ها به دست آورد و بتوانند در حوزه‌های مختلف حرکتی آوانگارد را راه اندازی کنند.

ایوبی در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما سالن‌های نامناسب و فرسوده است به‌‌ همان میزان باید بگویم که مدیریت سینمای ما نیز کهنه و فرسوده شده است و این یکی از مشکلات بزرگ ما در این حوزه است. بنده امیدواری زیادی به حرکت گروه «هنر و تجربه» دارم فکر می‌کنم در این فضا اتفاق‌های بسیار خوبی می‌تواند بیافتد.

وی در ادامه گفت: باید بگویم که نباید این گونه برداشت شود گروه «هنر و تجربه» مکانی است برای اکران فیلم‌های رانده شده از اکران. توصیه می‌کنم افرادی که نمی‌توانند فیلم بسازند بروند شغل دیگری را انتخاب کند چرا باید فیلم‌هایی ساخته شود که نه هنری است و نه تجاری و هیچ فروشی هم نمی‌کند فیلم‌های این چنینی واقعاً به سینما صدمه می‌زنند.

ایوبی این چنین ادامه داد: دفاع مقدس جزو اتفاقاتی است که همه ما به آن افتخار می‌کنیم. به نظرم دنیای جنگ ما‌ با سایر جنگ‌هایی که در کشور‌های دیگر رخ داده است متفاوت است حتی رشادت‌های ما هم رنگ دیگری دارند به این دلیل که بسیار منحصر به فرد هستند. واقعاً دفاع مقدس قطعه‌ای از بهشت است. در شرایط کنونی هنر و تجربه بهتر از هر بخش دیگری می‌تواند جنگ را روایت کند و روایت جدیدی از جنگ را به ما نشان دهند.

رییس سازمان سینمایی گفت: بنده به تمام کسانی که دل نگرن حضور ایران در جشنواره‌ها هستند اطمینان می‌دهم که اگر گروه «هنر و تجربه» فیلم بسازند و وارد فضای دفاع مقدس شود قطعاً شاهد آثار خوبی خواهیم بود. افرادی مانند شهرام مکری که فیلم سینمایی مانند «ماهی و گربه» را ساخته است اگر فیلم دفاع مقدسی هم بسازد حتماً دیده می‌شود و در جشنواره‌ها هم می‌تواند حضور پر رنگی داشته باشد.

ایوبی گفت: کل سینمای ایران سینمای دینی است مقام معظم رهبری اشاره داشتند که هر فیلمی به بیان مفاهیم انسانی بپردازد می‌تواند یک فیلم دینی باشد.

وی در ادامه گفت: این حرفی را که می‌خواهم عنوان کنم در پاسخ به فرد خاصی نیست بلکه حرف همیشگی من است. چرا برخی می‌خواهند به گونه‌ای عنوان کنند که سینمای دفاع مقدس محدود به چند نفر خاص است؟! به نظرم باید برخی از روابط‌‌هایمان را اصلاح کنیم کاری نکنیم که مردم از روابط ما فراری شوند.

رییس سازمان سینمایی گفت: خوشبختانه مدیریت ما به گونه‌ای بوده است که تقریباً حرف همه را می‌شنویم و کسی از ما فراری نیست و  با همه گفتگو می‌کنیم. این بهتر ست یا اینکه سینما گران از ما فراری باشند؟! روابط خوبی حاکم شده است و دیگر زمانی نیست که حکایت جن و بسم الله باشد.

وی در پایان گفت: بسیار علاقه‌مند هستم که این گونه نشست‌ها را در سال‌های آینده در سالنی که برای گروه «هنر و تجربه» است برگزار کنیم.

امیرحسین علم‌الهدی در ادامه گفت: استمرار هنر و تجربه در طولانی مدت می‌توانیم پایه‌های این سینما را محکم کنید. قرار نیست مشکل اکران را ما حل کنیم بلکه قرار است اکران فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» را پی گیری کنیم. ‌پنج سینمای آزادی، موزه سینما، ‌کوروش، ‌ خانه هنرمندان و پرده سینمایی هویزه مشهد از ۱۳ مهرماه شاهد نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه خواهند بود. فیلم‌ها را در سه گروه تنظیم کرده‌ایم. معتقدیم فیلم‌های گروه هنر وتجربه در طولانی مدت می‌توانند مخاطب خودشان را جلب کنند. به نظرمان گروه اول تا ۶۰ میلیون تومان، گروه دوم تا ۴۰ میلیون تومان و گروه سوم ۲۰ میلیون تومان حمایت تبلیغاتی خواهند گرفت.
کد خبر: 75148
Share/Save/Bookmark