آلبوم «تو کیستی؟» تازه‌ترین اثر «حمید متبسم» با صدای «سالار عقیلی» منتشر می‌شود
آلبوم «تو کیستی؟» تازه‌ترین اثر «حمید متبسم» با صدای «سالار عقیلی» منتشر می‌شود
 
تاريخ : شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱

آلبوم صوتی و تصویری «تو کیستی؟» تازه‌ترین اثر «حمید متبسم» با صدای «سالار عقیلی» و براساس اشعاری از سعدی، مولانا، نیما و شاملو روز یکشنبه سوم مردادماه در سراسر کشور منتشر می‌شود.
به گزارش هنرنیوز، آلبوم صوتی و تصویری «تو کیستی؟» تازه‌ترین اثر «حمید متبسم» با صدای «سالار عقیلی» و با همکاری گروه «مضراب» و براساس اشعاری از «سعدی»، «مولانا»، «نیما یوشیج» و «احمد شاملو»؛ با رمزگشایی «تو» در کلام این شاعران ایرانی، روز یکشنبه سوم مردادماه به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» توسط شرکت «ایران گام» و مؤسسه «نغمه سرای روژین» و توسط پخش «هنر شهر» منتشر می‌شود و در اختیار علاقمندان موسیقی قرار می‌گیرد.
«حمید متبسم» آهنگساز و تکنواز «تو کیستی؟» در خلاصه نوشتاری کوتاهی با عنوان «براستی توکیستی؟» که در بروشور این آلبوم به رشته تحریر درآمده؛ تابستان سال ۱۳۹۳ در مورد جدیدترین اثرش نوشته است: «به راستی تو کیستی؟ از کدام دیار و تباری؟ تو! فارغ از زمانی و مکانی، این جایی و آن‌ جایی؛ کیستی، که شاعر امروز ریشه‌هایت را دریافته؟ که پدر شعر نو، چشم در راهت؟ که آن رومی، سرگشته سلسله گشاده‌ات؟ کیستی که استاد سخن را به هیچ نستانند؛ «ار تو ز در برانی‌اش». تو نیستی و می‌بینمت، خامشی و می‌شنومت ... تو کیستی که آهنگ‌ات را هر شام در گوشم نجوا می‌کنی و هر بامداد مرا به سوی خویش می‌خوانی؟ کیستی تو؟».
تعدادی از قطعات سی.دی لوح صوتی و همچنین تعدادی از قطعات دی.وی.دی لوح تصویری آلبوم «تو کیستی؟» که اجرای زنده سالن همایش‌های برج میلاد در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۳ را شامل می‌شود، عبارتند از: «دیریافته» شعر «احمد شاملو» به مدت ۹:۲۷، «شباهنگام» شعر «نیما یوشیج» به مدت ۱۸:۱۸، «چشم تو» شعر «مولانا» به مدت ۷:۲۵، ساز و آواز به مدت ۱۶:۳۰، «پرواز خیال» بی‌کلام به مدت ۷:۵۰ و «مهر گیاه» شعر «سعدی» به مدت ۷:۵۷.
«تو کیستی؟» یک اثر موسیقایی چند صدایی برای ترکیب سازهای مضرابی و اندیشه‌ای است بر روی آثار شاعرانی چون مولانا، سعدی، نیما و شاملو؛ که از نظر فرم و وزن شعری با هم تفاوت دارند؛ انتخاب اشعار «تو کیستی؟» بر اساس «تو»یی است که در آثار این شاعران، با احساسی نزدیک و مشترک به چشم می‌خورد و آهنگساز این اثر، تلاش کرده است تا با کلام این شاعران به رمزگشایی «تو» در موسیقی خود بپردازد.
«حمید متبسم» در آلبوم «تو کیستی؟» به غیر از آهنگسازی این اثر، تکنوازی ساز سه‌تار را نیز برعهده داشته است؛ اعضای گروه موسیقی «مضراب» که وی را در آخرین اثرش همراهی کرده‌اند، عبارتند از: «سمیرا گلباز» ـ نوازنده سه‌تار، «پویان بیگلر» ـ نوازنده تار (تکنواز)، «پدیده احرارنژاد» ـ نوازنده تار (تکنواز)، «نوشین پاسدار» ـ نوازنده عود (تکنواز)، «بهنام بهنام‌نیا» ـ نوازنده عود، «آوا ایوبی» ـ نوازنده بم‌تار، «جلال امیرپورسعید» ـ نوازنده بم‌تار، «افشین بابایی» ـ نوازنده دایره و کوزه و «سینا خشک بیجاری» ـ نوازنده تنبک و دایره.
کد خبر: 92158
Share/Save/Bookmark